Kriebelhoest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Kriebelhoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 06:00

Nou ja, wou alleen even vertellen da ik niet kan slapen omdat ik vanaf een uur of 4 wordt geplaagd door een kriebelhoest.. Vind het na een uur wel weer genoeg en ga toch maar een codeine pilletje pakken zo. Heb morgen( vandaag) eigenlijk een drukke dag, dus een paar uurtjes slaap zouden wel lekker zijn.

gelukkig merk ik wel dat mn verkoudheid lekker doorschuift ( zaterdag keelpijn, zondag keelpijn en snotneus, maandag snotneus en hoesten) Hopelijk ben ik vrijdag een heel eind uitgehoest
Nou trusten maar weer dan.

Helderder

Re: Kriebelhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:01

Nog even wat uurtjes slaap meegepakt? Vervelend zo'n kriebelhoest. Ach gut Hopelijk ben je snel weer fit!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 13:55

Sliep om kwart voor 6 weer Knipoog
Dus dat waren een uurtje of 5 deze nacht Tong uitsteken

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:20

Daro capsules helpen enorm goed tegen de kriebelhoest, verder zijn de tussistin zuigtabletten van VSM ook goed. Beiden kun je gewoon bij de drogist halen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:36

jaa daro tabs!! ik raad ze je echt aan, werkt uitstekend

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:07

Ik kan je de hoestprikkeldempende hoestsiroop van DARO aanraden Ja ( rode verpakking )

Ik heb tijden dat ik het ook erg heb, neem ik dat in en dan is het weg! Je mag alleen geen slijm ophoesten dan mag je het namelijk niet gebruiken.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:12

Hoestsiroop vond ik juist helemaal niet helpen, wel de capsules of tabletten (capsules zijn sterker qua werking), 1 capsule en je slaapt de hele nacht door zonder die akelige kriebelhoest. Slapen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:17

Ik ben al 2 dagen aan het hoesten als nasleep van mijn verkoudheid.. heb hiervoor ook echt 4 dagen zeer erge keelpijn gehad..

Momenteel hoest ik elke 2 tellen, en er komt gelukig wat slijm mee bij elke hoest.. niet veel, maar dat lucht wel weer even op.

Daarnaast ben ik begonnen aan de bentasil snoepjes..
Wist nog van vroeger dat ze verlichting geven, en idd... mijn keel wordt verzacht..

Maar wat zal ik blij zijn als ik er vanaf ben!!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 22:53

bij mij gaat t gelukkig alweer stuk beter.

De nacht kom ik weer door met 1 codeine pilletje, en vannacht ga ik t weer zonder proberen (wel stand by op mn nachtkastje).

Iedereen die nog meer hoest: sterkte.

Btw. bedankt allemaal voor de tips. Moet alleen opletten met hoestdrankjes, was al heel fanatiek begonnen, maar kwam erachter dat je darmen op sommige ingredienten nogal reageren. En aangezien die bij mij nét weer stabiel zijn, en ik ze graag zo houd ben ik gestopt met hoestdrank, en pak alleen snachts de codeine pilletjes.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:06

Hoestdrankjes werken ook een beetje laxerend, dus als je darmen wat gevoelig zijn moet je die dus niet gebruiken. Capsules kun je gewoon in je tas of broekzak stoppen of op je nachtkastje leggen en werken ook langer Haha! .

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:06

Ik heb spastische darm syndroom maar bij mij werken die drankjes niet laxerend

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:09

Ikima, dat had ik gemerkt idd. Was vol overgave aan da hoestdrankje begonnen.. "ik zal die hoest wel eens".. Maar hij heeft gewonnen. Ik hoest wel een dagje langer, als die darmen maar braaf blijven doen wat ze moeten doen, in een normaal tempo Knipoog