te dun

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

te dun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:23

hallo, ik ben 171 groot en weeg 49.7kg (15 jaar) men vrienden vinden mij dun maar ik denk er anders over.
niet dat ik mezelf dik vind maar nog niet dun genoeg. ik heb gewoon angst om dik te worden hopelijk snappen jullie het.
ik snoep bijna niet meer drink geen frisdranken meer rij intensief paard en loop nog af en toe maar toch ja voel ik me niet goed in men vel. hebben jummie tips
iemand zei eens dat ik te weinig zelfvertrouwen heb en dat het daardoor kwam nu ja ik hbe er totaal geen ik vind mezelf ook lelijk want iedereen die ik ken heeft al iemand gehad en ik nog niet (ik denk dat het daardoor komt) .
is dit normaal

marleen_usar

Re: te dun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:25

Nee dit is niet normaal ik denk dat je er zelf ook niet uit komt.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:25

Je bent idd aan de lichte kant!
Zorg dat je lekker in je vel komt te zitten, ga leuke dingen doen etc.
En niemand is lelijk. Een vriendje krijg je vanzelf wel meid!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:26

Ik denk dat het verstandig is, als je hier met iemand over praat die je kan vertrouwen en die hier meer verstand van heeft. Dit klinkt namelijk niet gezond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:27

Het lijkt mij dat je eerder té dun bent. Tijd om iets aan je zelfbeeld en je zelfvertrouwen te doen, voor je omslaat richting een eetstoornis.
En moet je op je 15e al perse iemand gehad hebben dan? Een vriendje komt vanzelf en waarschijnlijk eerder als je een positief zelfbeeld hebt.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:29

maar daardoor voel ik me slecht niet dat ik dat wil ofzo een vriendje maar de rest ziet er dan zo gellukking uit en ik blijf alleen achter dan hebben ze geen tijd meer voor mij en ik denk dat het daar ook aan licht + ik ben ook nog eens hard gepest geweest en heb daardoor geen positief beeld meer van mezelf toen zeiden ze ook allemaal zo van ' hey dikke' en 'lelijke ' en nog zo

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:33

Je moet niet bang zijn om dikker te worden. Je mag zelfs nog heel wat kilo's erbij hoor Knipoog . Ik ben al dun en ben 1.72 met mijn 52 kilo. Als je gewoon jezelf aanwend om één keer in de maand eens op de weegschaal te stappen en dan voor jezelf een gewicht max. aanhoud en zorgt dat je daar niet overheen gaat (ikzelf vind 55/58 het max. voor mij). Voor de rest moet je je niet druk maken om wat anderen van je vinden.. Als jij onzeker bent ben je een stuk 'minder mooi' dan als jij je goed in je vel voelt, je straalt dat dan ook uit. Zelfs de lelijkste mensen lijken 'knap' als ze rechtop met een lach rondlopen Knipoog .

Ik denk ook niet dat je je zorgen moet maken over een vriendje. Dat komt vanzelf.. Op ieder potje past een deksel.. Jij bent de deksel alleen nog niet tegengekomen waarschijnlijk Knipoog .

Probeer iig jezelf niet af te kraken, wees wie je bent en probeer tevreden met jezelf te zijn Knipoog , dan komt dat vriendje vanzelf wel.

Als je merkt dat je echt te ver doordraait met het minder eten, weinig zelfvertrouwen lijkt mij het beter dat je hulp in schakelt.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:00

jullie hebben allemaal gelijk ik begin door te draaien ik vertik mezelf om verder te kijken ik leef in men eigen draaikolk en als ik er niets aan doe zink ik dieper maar nu zie ik in dat ik moet zwemmen
zwemmen om er te raken en dat zal ik doenn niet opgeven
bedankt voor alles
daisy

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:03

Klinkt een beetje annorexia. Bloos
Denk dat het niet verkeerd is om hulp te zoeken.
Ik ben 1.72 en maar 52 kilo. En ik vind mezelf echt te licht.
(BMI is uiteraard ook te laag)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:05

in het 4de leerjaar heb ik het bijna gehad omdat ze mij hard pestte

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:09

ik ben 1.76 groot en weeg nu 52 kilo..

ik rij ook veel paard, loop hard 1x pw, ga af en toe nog fitnessen ik drink geen frisdranken en snoep alleen gigantisch veel als ik ongesteld ben en op feestjes..

mijn motto: snoep gezond eet een appel!

En dat vriendje... dat kom je vanzelf wel tegen Knipoog nooit zoeken naar liefde, liefde vind jou wel!

Ik zou me pas zorgen gaan maken als je je ontbijt lunch en/of je middag eten gaat overslaan... Ik denk overigs dat er heeeeel veel meiden jaloers zijn op jou lijntje, en dat ze je daarom pesten*

komt allemaal goed meid, weet ik zeker!

edit: weet je wat mij gigantisch heeft geholpen in mijn zelfvertrouwen? een dagje sauna!
Laatst bijgewerkt door Urko op 25-02-08 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:11

het zijn geen meiden trouwens ik zit namelijk op een school met maar 14 meisjes en over de 300 jongens

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:15

Meis,praat eens met je ouders/HA/psycholoog. Je bent niet gek, maar ik denk wel dat je even wat hulp nodig hebt om weer lekker in je vel te komen zitten. Hulp die we je hier niet kunnen bieden.

Je komt er wel, maar vraag hulp.

Vriendje komt ook wel. Op zijn tijd.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:18

ik durf er met niemand over te praaten dat is mijn probleem ik krop alles op tot op een momen dat het te veel word

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:29

dasj_02 schreef:
ik durf er met niemand over te praaten dat is mijn probleem ik krop alles op tot op een momen dat het te veel word

Je eerste stap is al gezet.. Je hebt alles op bokt gezet!

Je kunt het eerst zelf op poberen te lossen, maar alsjeblieft.. als je merkt dat je echt doordraait: zoek hulp!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:31

ok zal ik doen bedankt voor alles

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:33

Je praat nu toch met ons? Weer een stap gewonnen Haha!

Meid, ga voor de spiegel staan en zeg gewoon tegen jezelf "wat zie ik er weer goed uit vandaag" als je dat nou eens elke dag doet, gewoon van jezelf houden! Zoek een omgeving op waar jij je op je gemak voelt, (manege paarden?)

Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt hoor, heb het ook meegemaakt op het einde van de basisschool, 1ste 2de jaar vmbo was voor mij een ramp, weinig zelfvertrouwen. En hoe dat eigenlijk goed is gekomen? Dat ging gewoon vanzelf omdat ik lekkerder in mijn vel ben gaan zitten en niet meer elke dag dacht van *ow wat ben ik toch lelijk* *ow ze vinden me lelijk*

Dus zoek plekken op waar jij je op je gemak voelt!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:34

traan_beauty schreef:
Ik ben al dun en ben 1.72 met mijn 52 kilo.

demn, ik ben 1.58 en weeg 55 kilo, en dat vinden ze al te dun...

@ts: het is niet je gewicht wat je een vriendje doet krijgen, maar ook je innerlijk, en vooral niet te vergeten: je eigen smaak. als jij de lat heel laag legt kun je ook een vriendje krijgen, maar of dat goed is... op jouw leeftijd had ik ook nog nooit een vriendje gehad hoor. daarna wel, maar of ik daar achteraf zo blij mee ben geweest. zo leuk is het niet als een jongen je weer teleursteld... wacht jij nou maar tot jouw prins op t witte paard langs komt galopperen, en probeer in die tussentijd iets te doen aan je zelfvertrouwen! is erg belangrijk!

succes!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:38

wat kan ik er aan doen weet jij misschien tips

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:41

Lieverd zoek hulp en verander je zelfbeeld Lachen Het gaat uiteindelijk niet om je uiterlijk, maar je innerlijk. Wie mooi is van binnen, is mooi van buiten! Lachen

(ik was 1.65 en woog nog 45 kilo. Ik at erg goed, maar mijn spijsvertering is te snel. Sinds ik minder beweeg ( Nagelbijten / Gniffelen ) en aan de pil ben, heb ik nu mijn streefgewicht bereikt: 55 kilo! Ik was 21 toen ik eindelijk boven de 50 kilo uitkwam)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:42

probeer alle positieve kanten van jou te verzinnen en onthoud die goed. dat is misschien stap 1.
verder proberen niet meer negatief te kijken naar jezelf. maar dat is erg moeilijk aan het begin...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:43

Schrijf elke dag iets op wat je mooi vind aan jezelf (zowel innerlijk als uiterlijk) Lachen Dat is een heel goed begin om van jezelf te leren houden Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:46

Misschien toch een idee om met iemand te gaan praten die hier verstand van heeft want angst om dik te worden kan uiteindelijk in een eetstoornis uitmonden.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:49

Welshcobfan schreef:
Schrijf elke dag iets op wat je mooi vind aan jezelf (zowel innerlijk als uiterlijk) Lachen Dat is een heel goed begin om van jezelf te leren houden Lachen

Inderdaad..

Koop ook eens kleren die jezelf heel fijn vind zitten, maar ook zeker héél erg mooi bij je vind staan. Probeer ook eens je mooiste punten van jezelf eruit te laten springen met kleding/beetje make-up ect.
Al zijn het maar kleine dingen die je veranderd, je zelfvertrouwen word er wel groter door Knipoog .

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:14

Welshcobfan schreef:

Dit bedoel ik ook Haha! ik weet zeker dat dat werkt! Anders meld je hier elke dag iets moois en positiefs van jezelf! Haha! Komen we er met z'n alle wel uit!
Of als je een keer een complimentje hebt gehad, of een glimlach van iemand... dat zijn allemaal van die kleine dingen die het hem doen! schrijf ze gewoon op!