Rare uitslag in hals

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janne_BSGFM

Rare uitslag in hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 22:08

Ik heb sinds kort over heel mijn lijf allemaal rode bulten, zoals muggenbeten, die zijn nu vrijwel allemaal weg maar nu staan er sinds gisteren allemaal nieuwe rode bulten in mijn hals en op mijn schouders, ze zien er uit als muggenbeten maar voelen anders aan en jeuken op een andere manier. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen om ze iets minder opvallend te maken?

X.Janne

Debsey

Re: Rare uitslag in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:29

is het geen allergische reactie?
Iets gegeten wat je niet eerder hebt gehad?
Geen nieuwe creme, make-up of luchtje opgesmeerd?
Sieraad allergie?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:35

haar geverfd?

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 23:13

neen, niets van dat alles, gebruik al in geen tijden meer makups en dergelijke omdat ik weet dat ik op sommige reageer. Van eten heb ik niet anders dan anders gegeten. Het kan natuurlijk wel een reactie zijn maar zou niet weten op wat.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:14

parfum ?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:16

misschien is je moeder van wasverzachter gewisseld, of dat hoeft niet eens, ben je daar gewoon ineens allergisch voor.
ik verfde al jaren mijn haren en ineens was ik er allergisch voor, schijnt een soort "emmertje" te zijn wat langzaam volloopt en als vol is de allergie er.
zou even langs de dokter, en een test doen, het kan wel vanalles zijn....

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:20

Heb je veel stress op het moment? Dan kan het namelijk netelroos zijn, heeft de huisarts pilletjes voor dan ben je er zo vanaf!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:32

Okee, dat komt me heel bekend voor! En voor mij is 't ook nog steeds een raadsel van wat het is. Heb ze alleen niet op mn hals, maar op mn benen, buik, rug.. En wat je zegt, inderdaad net muggenbulten, maar ze voelen anders en kunnen ook gigantisch jeuken.. Heb telkens een tijdje wel, dan weer ff niet.. Dan weer een klein beetje.. Beetje vaag allemaal..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:38

Je kunt van de meest uiteenlopende dingen een allergische reactie krijgen, zoals Debsey al zegt. Toevalllig pas nieuwe kleren gekocht? Nieuwe jas/sjaal? Nieuw luchtje/deo/shampoo? Soms zijn het echt de kleinste, onwaarschijnlijkste dingen waar je dan ineens op reageert.
Wasmiddel kan ook goed, of beddengoed.. Gewoon voor jezelf even nagaan waarmee je allemaal in contact staat.
En idd, je kunt plotseling allergisch voor dingen worden dus een allergietest lijkt me zoiezo niet overbodig. Als het dan nog niet over is zou ik toch je huisarts om advies vragen.

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:45

@_Jorien_: Ik heb ze ook over mijn hele lijf verspreid maar vooral in mijn hals, in mijn rug staat er 1 erg grote die enorm zeer doet.

Normaal ging mijn moeder vandaag eens mijn lakens en dergelijke bewerken tegen insecten die kunnen bijten om te kunnen opmerken wat het eigenlijk is, heb me vandaag verloren gekrabt op school en neem steeds een tubetje mee tegen de jeuk.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:37

Bij mij zijn ze nu weer een beetje weg.. Weetje wat ook helpt tegen de jeuk? Menthol gel. Heeft zo'n verkoelende werking. Helpt ook wel goed!

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 13:52

_Jorien_ schreef:
Bij mij zijn ze nu weer een beetje weg.. Weetje wat ook helpt tegen de jeuk? Menthol gel. Heeft zo'n verkoelende werking. Helpt ook wel goed!

ik heb zo insectenbeten spray gebruikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:12

Ik heb het een tijdje terug ook gehad. Heel raar.
Heb er toen een of andere cooling jel van Herbalife op gesmeerd en binnen een uur waren ze weg.
Geloof dat dit vooral door Aloe Vera kwam dus je zou iets met dat kunnen proberen?

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 16:52

ze zijn nu ongeveer allemaal verdwenen het zijn nog zacht rode puntjes maar jeuken doen ze bijna niet meer, ik heb een weekje in een ander bed met propere lakens geslapen en mijn eigen kamer is gespoten, alles dat in contact met mijn kamer was geweest is gewassen en ik heb er veel minder last van