ontstoken ogen, wat aan doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline1985

ontstoken ogen, wat aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:48

Een goedemiddag allemaal,

Nou gisteravond/nacht trance energy gehad helemaal top natuurlijk, avond daarvoor met collega's wezen stappen tot in de late uurtjes.
Geen kater niet suf, top zou je denken maarrrrr... ik heb een paar ONTSTOKEN ogen Huilen Mijn ogen zaten vanmorgen helemaal dicht..
Heeft iemand enig idee hoe je dat het beste kan behandelen? Ik heb mijn ogen al schoon gemaakt met gekookt water, maar heeft iemand nog goede tips die zouden kunnen helpen?
En hoe lang loop ik met deze boxer ogen rond?! Clown

Thank youuuu

Jethafa

Re: ontstoken ogen, wat aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:53

Inderdaad goed schoonmaken en als je traanbuisjes dicht zitten, kan het helpen om vanaf onderaan naast je neus zo er langs naar je ooghoek te wrijven. Het kan zijn dat er dan troep uit komt (opgedroogd traanvocht of pus). Dan wordt het weer een beetje open.

Verder weet ik eigenlijk niet of het lang duurt. Een beetje zout in het water doen, dat is in ieder geval goed. Je lichaam is meer gewend/bestend tegen zoutig water dan tegen gewoon water. Dat is geen lichaamseigen stof. Zeker in je ogen niet.

Dus goed schoonhouden en rust geven is het enige wat ik kan bedenken.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:54

Met kokend water schoonmaken is inderdaad goed. Bij de dokter kan je een zalfje oid krijgen, maar daar heb je nu natuurlijk niks aan. Toen ik op vakantie was en dus niet naar de dokter kon, adviseerde ze me via een telefonisch consult om mijn ogen schoon te maken met babyshampoo. Maar als ik jou was, zou ik gewoon wachten tot morgen en dan iets bij de dokter halen.
Succes!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:57

Thanks jethafa & Meikje.. Ik hoop dat het snel wegtrekt.. Dit is echt naarrr Tong uitsteken Maar Babyshampoo in je ogen? Ik ben altijd zo bang voor zeepjes en shampoos bij mijn ogen.. Maar ja veel verstand heb ik er niet van.. Nogmaals bedankt!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:00

gewoon goed schoonmaken met lauwwarm water en als je dat doet veel in je ogen wrijven... dan wil het wel eens over gaan (bij mij helpt dat iig..)
ook oppassen met make up want dat is ook niet echt goed...
en verder gewoon laten rusten en afwachten! mocht het morgen niet over gaan gewoon even druppeltjes halen bij de dokter Haha!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:03

Make-up inderdaad laten staan! Lachen.
erg vervelend nu je ogen zo dik een rood zijn Tong uitsteken.
maar dat maakt het alleen maar erger!

verder goed schoon maken met gekookt water!
vaker dan 1 keer per dag.

naar de dokter vind ik iets wat overdreven het gaat zo ook wel gewoon over! Lachen

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 19:15

ja inderdaad.. Ik moet nog naar de paarden zo en mijn tas halen.. Gelukkig was ik laat mijn bed uit en is het zo donker.. Want wat een ogen heb ik nu zeg lijk wel een zombie.. En dan ook nog eens geen makeup op kunnen doen... Boos! gna gna.. Maar ja ik zie wel.. Weet iemand nog natuurlijke dingetjes groentes of iets dergelijks hier tegen?! ?? Haha! (A)

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:16

Ach laat het een troost zijn!
ik was op een kamp en werd wakker met een dik rood oog!
moet dus de hele dag rond banjere met dat oog en moest ook nog eens de heletijd op de foto!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:34

lottehorse schreef:
naar de dokter vind ik iets wat overdreven het gaat zo ook wel gewoon over! Lachen

als je oog goed ontstoken is ga ik echt wel druppeltjes halen bij de dokter... overdreven of niet, maar ik heb 1 keer 3 dagen met een kei rood en ontstoken oog gelopen wat niet vanzelf over ging en dat is echt niet leuk als je gewoon moet autorijden en werken terwijl je oog eigenlijk niet wil Ach gut

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:36

Goudsbloem kruiden halen een pluk in een bakje doen en dan warm water er over.Af laten koelen en dan in je oog druppelen, dan heb je echt geen huisarts nodig.Mijn man heeft regelmatig last en na een paar druppels is het al over.De kat had er ook last van vorige week zag er niet lekker uit, maar de volgende dag was het al over.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 20:34

Haha! Er is nog hoop voor mij dan lottehorse Knipoog
Goudsbloem kruiden.. Is ook wel een idee waar kan ik dat halen dan? En ja word dan morgen mischien even voor mijn werk..

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:40

Toen ik het had heb ik mijn make-up eraf gehaald en heel lang niet meer opgedaan.
Verder was ik naar de dokter gegaan, ik kreeg een zalfje dat ik 1 of 2 keer per dag in mijn ogen moest doen.
Het was zo over! Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:59

Bij een reform winkel hebben ze dat, en altijd handig om zo,n plant in de tuin te hebben.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 00:31

Thnx voor de tips!! Haha! Ben benieuwd hoe lang ik er last van blijf houden..
Maar heb in ieder geval wat tips, die het moeten gaan versnellen Knipoog