Al een week heb ik last van mijn onderbuik en onderrug. Nu houd ik echt helemaaaaal niet van de dokter, dus ik dacht, eens even checken wat jullie er van denken. Het begon maandagmiddag en was toen een paar dagen alleen vanaf het eind van de middag pijnlijk. Lopen is niet fijn, ik heb de drang om me lekker op te krullen in bed. Eerst dacht ik dat het van slecht zitten op de bank kwam, maar het zit ook echt onder in mijn buik. Het lijkt op twee punten te zitten, aan allebei de kanten van mijn rug, die wat doorstralen naar mijn zij (beetje naar boven en naar de zijkant) en naar mijn onderbuik.
Wie herkent dit? De pijn wordt erger naar mate de dag vordert. Bewegen is pijnlijk en als ik naar de wc ben geweest lijkt het iets te veranderen, niet altijd ten goede. Zouden jullie naar de dokter gaan? Ik kan nu 's avonds eigenlijk niets doen steeds, wat mij een beetje ongeduldig maakt. Ik heb het ook nog nooit gehad, dus ik hoor graag tips!
Ik heb iets soortgelijks. Pijn was in één keer extreem, niet om uit te houden, pijnstillers hielpen niet, liggen en opkrullen (foetushouding) was het enige wat uit te houden was. En ik herken ook dat de pijn erger wordt, naarmate ik meer doe. Alleen heb ik geen pijn in mijn onderbuik, maar zodra ik te veel doe (dagje werken) dan speelt mijn buik wel op en ook mijn darmen.
Huisartsenpost adviseerde mij om maar het maximum aantal pijnstillers in te nemen en in bed te blijven. Na een paar dagen ging het redelijk. Na een maand ben ik toch maar naar de huisarts gegaan en die verwees mij door naar fysio/manuele therapeute. Bleek dat de tussenschijven in de onderste twee wervels in mijn rug zwak en ziek zijn, waardoor de pijn ontstaat.
Heb je ook het gevoel dat de pijn in de vorm van een band bij de onderrug is?
Misschien iets aan je nieren? Daar kan je rugpijn van krijgen en doorstralen naar je buik. Je zegt ook dat het op 2 plekken van je rug zit, je hebt 2 nieren . En na het plassen is het iets minder..
Ik zou maar even naar de huisarts gaan Je kan maar beter voor niks gaan dan dat je veel te laat gaat! Succes!
Dank jullie. Ik heb wel een beetje het 'band gevoel' wat je omschrijft urselin, maar alleen aan de achterkant. Aan mijn buik is het echt onderin alleen, iets lager als waar het bij mijn rug zit.. Ik ga morgen denk ik toch maar ff de dok bellen..
Drink je wel genoeg? Het klinkt idd als iets met je nieren, dat kan komen omdat je te weinig hebt gedronken.. Ik zou eerst dus maar eens beginnen met minstens anderhalve liter per dag drinken en niet te lang wachten met plassen. Je hebt niet toevallig een blaasontsteking gehad de afgelopen tijd? Kan namelijk ook een nierbekken ontsteking zijn.. Als het met 2 dagen goed drinken niet overgaat zou ik wel naar de dokter gaan.. Succes iig
Ik had dit eerst altijd toen ik ongesteld moest worden, ongeveer een week van te voren begon het en zodra ik ongesteld was was het weer weg. Sinds ik aan de pil ben heb ik nergens last meer van.
Bij mij kwam het ook opeens: eerst had ik nooit ergens last van, maar ''opeens'' begon het. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik altijd onderuitgezakt zit maar toen het elke maand terug kwam begon er toch een belletje te rinkelen.
Ik wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is hoor, het kwam me gewoon bekend voor.
ik moet inderdaad ongesteld worden woensdag, maar ik ben aan de pil en ik heb dit nog nooit gehad. En ook niet zo lang van te voren al..
daar zou het ook goed van kunnen komen hoor... ik weet alleen niet precies wat jij voelt, en adviseer je toch even langs de dokter te gaan! beter een keertje voor niks dan dat je straks met veel meer ellende zit
Zou toch even naar de dokter gaan. Ik heb er nu ook last van ( zie onderschrift ) Maar ikw eet waar het door komt, bij mij helpt een kruik of een warme douche!
ik hebd it ook gehad, bij mij kwam het door de pil, was er ineens allergisch voor. ben 3 maand goed ziek van geweest, het begon met buikpijn en rugpijn en hetw erd steeds erger.
ben nu op aanraden van de dokter gestopt met de pil enhet gaat nu al een stuk beter. zou toch even naar de dokter gaan.
Nee, de dokter zegt nu dus eerder blinde darm. Maar ik ben helemaal niet ziek ofzo, dus een blinde darmontsteking denkt ze dan weer niet. Maar ja, wat kan er anders nog met je blinde darm zijn? Ze onderzoeken nu het bloed, hopelijk weten ze het woensdag... Dan moet ik weer naar de dokter.