eelt.. hoe verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CD28

eelt.. hoe verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 13:16

Ik heb vroeger heel veel op klompen gelopen. Hierdoor dus onder mijn voeten veel eelt gekregen.
Nu wil ik dit super graag kwijt. Ten eerste doet het soms zo zeer dat ik er moeilijk van loop. Ten tweede omdat ik me ervoor schaam..

Heeft iemand tips hoe ik hier vanaf kan komen. Ben zelf al driftig aan het vijlen maar dat helpt haast niet...

_Tine

Re: eelt.. hoe verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:18

Moet je dan niet zo'n schuurachtig ding pakken en dat erover wrijven (als ik me niet vergis)..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:18

Heel hard smeren met vaseline?
Oh, en misschien regelmatig scrubben..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:54

Naar een pedicure?

Ik heb ook last van eelt op mijn voeten, in de zomer meer dan in de winter, maar het is soms errug pijnlijk.
Ik ga ongeveer elke 6 a 8 weken naar de pedicure, die snijdt alles netjes weg en geloof me dan voelen je voeten zoveel prettiger aan! Scheelt echt een hele hoop.
Jammer genoeg groeit het wel gewoon terug dus als je echt van de pijn af wilt moet je het echt goed bijhouden. Dus op tijd weer naar de pedicure.
Mijn pedicure kost 12,50 dus dat valt ook nog eens heel erg mee.
Het scheelt echt een hoop!!!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:02

Daar heb je een eeltrasp voor Knipoog

Een eeltrasp is een kleine, handzame rasp die wordt gebruikt om overtollig eelt van met name de voetzolen te verwijderen. De rasp is zeer fijn en heeft over het algemeen een handvat. Hij kan zowel door de pedicure als door het individu zelf worden gebruikt.

Overtollig eelt aan de voetzolen kan lastig en pijnlijk zijn. Door de eeltrasp voorzichtig over de eeltlaag te halen, kan deze laag dunner worden gemaakt en kunnen eventuele pijnklachten worden verlicht.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 16:56

@happy_liz; die heb ik, gebruik ik ook wel maar zie geen resultaat met dat ding.

@nathalie; tja, schaam me gewoon voor mijn voeten dus durf een pedicure eigenlijk niet te bellen... Weet wel dat dat zou moeten maar toch...

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:58

een pedicure ziet vast veel ergere dingen als een beetje eelt op je voeten hoor Knipoog!
die kijkt neem ik aan er niet zo snel van op..
had ze maar geen pedicure moeten worden Clown!
dus gewoon bellen!!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:59

je kunt bij de drogist een zalfje/creme halen die je op de eeltprekken moet smeren, daar wordt het eelt zachter van waardoor je het makkelijk kan verwijderen met een eeltrasp of een puimsteen

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:59

me moeder is ook pedicure maar voor je voeten hoef je heus niet te schamen hoor! Er komen echt ergere "gevallen" dan jou langs!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:29

Bij de Schlecker heb je een aparaatje waarin een soort van scheermesje zit, hiermee snij je
als het ware het eelt weg net als de pedicure
Er zit en beveiliging op dat je niet teveel kunt weghalen..
Hele ding kost nog geen 5 euro met reserve mesjes
http://www1.schlecker.com/Bild.aspx?Typ ... 01&land=DE

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:45

Ik heb zo'n mesje ook geprobeert, ook raspen etc...
Het ging wel weg, maar kwam in ergere mate terug bij mij..
Met sommige dingen kreeg ik nog niet eens de helft weg.

Ik schaam me ook als ik ga hoor, kan me dagen druk maken. Maar de pedicure is idd echt wel wat gewent en er zijn ontzettend veel mensen met grote eeltplekken.
Ik heb het van de zomer echt over mijn hele voet gehad. Achterkant vd hak, zelfs de bal van mn voet, en aan de zijkanten... ik schaamde me kapot, de pedicure heeft er bijna 2 uur werk aan gehad om het helemaal netjes te krijgen... Maar daarna is het ook niet meer zo erg geworden! Nu houd ik het gewoon bij, en dan valt het heel erg mee!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:22

Het kan zijn dat als je eelt terugkomt, dat je je voeten verkeerd belast.... En dan zou je evt inlegzooltjes moeten krijgen.

Ik had er ook last van, maar dat is sinds de zooltjes een stuk minder geworden. Heb nu ook minder last van moeie voeten. Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:27

Ik heb ook altijd snel eelt op mijn voeten, ik haal het altijd weg met een eeltrasp nadat ik gedouched heb, dan is het eelt zachter.
Ik heb gemerkt dat er tussen raspen ook nog verschil zit, ik heb er laatst eentje gekocht met een handvat dat ietsjes gebogen is en die werkt erg fijn.
Nadat ik mijn voetjes geraspt heb, smeer ik er kloofjeszalf op en doe ik sokken aan.
Ik rasp mijn voeten elke week wel een keer, zo hou ik het meeste eelt goed weg en voorkom ik dat er een dikke laag komt.