recht zitten moeilijk. pijn in rug. oefeningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

recht zitten moeilijk. pijn in rug. oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 12:48

oke, ik kan geel kort zijn:

ik heb last van mijn rug, heb een verkeerde houding, maar recht zitten doet pijn. weet iemand daar iets tegen?

nu wat langer:
fysio heb ik gehad, revalidatie ook (het is namelijk sinds een ongeluk in een taxibusje, ik heb toen mijn rug goed gekneusd en heb een aantal weken plat gelegen). langzaam opgebouwd naar steeds iets langer rechtop zitten.

naast mijn rug mankeer ik nog wel meer, zoals velen wel weten, waaronder een rechterarm die ik niet meer kan gebruiken. die zit in een spalk in een hoek van 90 graden en hangt in een sling.
mede daardoor ga ik nog gekker zitten en zit ik op het moment bij mijn heupen gedraaid, en mijn rug in een s vorm. even overdreven zegmaar.

iemand die oefeningen weet? fysio hielp niets. ik zit te denken om naar een manueel therapeut te gaan, of anders eens een instrumentenmaker te vragen of die niet iets beters weten om mijn arm te ondersteunen...

iemand nog meer ideeen of tips?

alvast bedankt iig voor het lezen!

fjordjes

Re: recht zitten moeilijk. pijn in rug. oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:55

ik heb ook geen goede houding, toen hebben ze mij doorgestuurd naar therapie van ceasar, is dat nix voor je? tegenwoordig heb je geen doorverwijzing meer nodig van de HA

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 12:58

nee weet ik, maar ik moet even kkijken welke therapie dan goed bij mij zou aansluiten. je hebt ook manueel, dat schijnt ook goed te zijn voor je houding dacht ik?

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:19

Ik volg even.. Heb soms ook echt pijn in m'n rug..
Misschien is een korset een oplossing?

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:40

Ik heb geen pijn in de rug, maar wel een langslepende knieblessure. Sinds enkele weken wordt ik gemasseerd door een fysiotherapeut, en de pijn is er voor het eerst sinds ruim 2 jaar uit.
Vanuit deze situatie gaan we weer werken met opbouwen. Misschien iets om in je achterhoofd te houden als je ergens in therapie gaat: fysiotherapeuten (van de oude stempel) hebben in hun opleiding ook veel geleerd over masseren. Veel van de jongere generatie therapeuten proberen problemen op te lossen vanuit actieve oefeningen, maar dat helpt dus niet bij iedereen.

Als je in een goede houding wilt zitten, tewijl 1 arm 90 graden gebogen is, kan je misschien advies inwinnen bij een westerninstructeur? Die zijn in elk geval vaak bekend met het fenomeen '1-handig-rijden'. Het zit toch net iets anders dan met 2 handen naar voren zoals bij het engelse rijden. Misschien hebben zij nog tips voor in het zadel, voor een werkbare houding voor jou en je paard?

Succes!!