HELP!! Ben ik te dik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tine

HELP!! Ben ik te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 23:46

Tjah, ik vraga me nu al zolang af of ik te dik ben.. Even over mezelf

- Meisje
- 13 jaar
- 1m 64
- 58 kg

Ik heb de laatste tijd dat mijn gewicht regelmatig wisselt.. de ene moment weeg ik 56 kg en een weekje later 58 kg.
Ik weet niet juist hoe ik bmi bereken.
Even een fototje, ik zeg er wel bij dat ik vindt dat ik hier echt dik opsta! (niet op de naam Jonas letten, de zus van men vriendje had het erop geschreven..)
Afbeelding

Lisann__

Re: HELP!! Ben ik te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:51

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:51

Jij bent absoluut niet te dik!! Ga alstjeblieft niet afvallen zo beginnen eetstoornissen. 58 kg voor iemand die 1.64 m. is is een heel mooi gewicht.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:54

heel mooi gewicht hoor!
ga alstjeblieft niet aan de lijn ofzo
natuurlijk is het goed om minder te snoepen
maar niet bewust minder eten om af te vallen
want meestal heeft dit een averechts effect

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:55

Je bent volop aan het veranderen, je lichaam wordt nu vrouwelijk en zal er daardoor voor je gevoel soms een beetje uit proporties uitzien, maar je bent NIET TE DIK!!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 23:56

Echt? en ik vindt mezelf zo dik enz.. oh nu ben ik opgelucht! al moet ik regelmatig wel op mijn kleding letten of ik er te dik of niet in sta..
Ik let er wel op dat ik niet te veel snoep eet maar echt afvallen doe ik niet, gewoon 1 snoepje per dag MAX.
Als vroeger de ijsjesman langskwam (elke dag) dan aten we vroeger BIJNA elke dag 2 bollen, dan is dat verkort naar 1 bolletje en maar 3 dagen in de week, en de rest van de dagen 1 snoepje per dag. Al is dit soms wel moeilijk!
Te weinig aan sport doe ik niet, ik speel competitie met Badminton, zo'n 6 a 7 uur per week.. end an nog regelmatig eens een uurtje paardrijden maar dit gebeurt niet zo vaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:56

je bent goed op gewicht hoor. en ga alsjeblioef neit lijenen. en als je dan toch perse iets afwil vallen. ga dan minder snoepen en drink veel water. dat is een gezonden manier Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:57

nee!

Je ben echt absoluut zeker niet dik. Ik heb ook eens in je profiel gekeken, en ook op de foto daar ben je helemààl niet dik, integendeel, je ziet prima uit voor een meisje van jouw grootte.

Maak je dus zeker geen zorgen en ga geen verwoede afvalpogingen beginnen. Je bent 13, je lichaam zal de nu wel in scheuten vooruitgaan. Als je onverantwoord gaan afvallen kan dat zeer slecht voor je zijn.

Shorks

ik ben 1.68 en weeg 66 kilo.. en ik vind mezelf nog niet eens te dik. Jij hoeft dus echt niet te klagen, en op je foto vind ik je ook helemaal niet te dik!

Thats_Me

Jij te dik?????

Nee joh!! wees blij je zit super met je gewicht. Niet te zwaar, niet te licht gewoon heel erg gezond Ja

BMI berekenen is eigenlijk voor 18 + omdat je dan volledig bent uitgegroeid. Aangezien jij nog groeit en dit soms eerst wat in de breedte is en daarna pas de lengte in schommelt je gewicht nog en valt daar weinig van te zeggen.

P_A_R_Love

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 23:58

P.s. die site werkt niet bij me, we hebben een bepaald computerprogramma niet waardoor we geen spelletjes kunnen spelen.. Maar op de laptop vn m'n zus kan dit wel

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 23:59

Maar vele van onze klas zijn heel licht, zo ken ik een meisje, 13 jaar en maar 30 kg! de helft van mij (bijna)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:59

Snoop_fan schreef:
Echt? en ik vindt mezelf zo dik enz.. oh nu ben ik opgelucht! al moet ik regelmatig wel op mijn kleding letten of ik er te dik of niet in sta..
Ik let er wel op dat ik niet te veel snoep eet maar echt afvallen doe ik niet, gewoon 1 snoepje per dag MAX.
Als vroeger de ijsjesman langskwam (elke dag) dan aten we vroeger BIJNA elke dag 2 bollen, dan is dat verkort naar 1 bolletje en maar 3 dagen in de week, en de rest van de dagen 1 snoepje per dag. Al is dit soms wel moeilijk!
Te weinig aan sport doe ik niet, ik speel competitie met Badminton, zo'n 6 a 7 uur per week.. end an nog regelmatig eens een uurtje paardrijden maar dit gebeurt niet zo vaak!

Dit vind ik echt heel erg triest om te lezen. Wat de media en videoclips allemaal wel niet veroorzaken bij de jonge tieners. Ach gut
Waar is de tijd dat de kinderen nog lekker gingen buitenspelen (ok je zit wel op de leeftijdsgrens maar kan nog) ipv zich druk gaan maken om gewicht etc.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:00

Snoop_fan schreef:
Maar vele van onze klas zijn heel licht, zo ken ik een meisje, 13 jaar en maar 30 kg! de helft van mij (bijna)

Je bent in ontwikkeling!! Daarbij is 30 kilo echt niet gezond voor een 13 jarige (ok ligt natuurlijk wel aan de lengte maar dan nog) Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:00

Snoop_fan schreef:

dat is gewoon erg ongezond. en ik vind het ng lelijk ook.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 00:02

Een jaar geleden speelde ik nog vaak buiten in de zomer, wat tenissen tegen de muur maar omdat ik badminton speel dan wordt het wat te zwaar voor m'n arm omdat ik badminton gewoon ben, ik heb nu weinig tijd voor nog buiten te spelen.. Eerste middelbaar is een hele aanpassing als je van het lager komt! (voor mij toch)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:03

en oja ga vooral niet iederen dag/ iederen week op de weegschaal staan. (lieft nooit op die weegschaal ) want ik weet niet of je al ongesteld bent geworden maar als je OG moet worden dan houd je meer vocht vast waardoor je altijd een of twee kilo meer weegt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:03

Snoop_fan schreef:
de ene moment weeg ik 56 kg en een weekje later 58 kg.

Trouwens, weeg je je ook altijd op hetzelfde moment? (dus altijd 's morgens bij het opstaan, of 's avonds bij het slapen gaan?). Want tussen je ochtengewicht en je avondgewicht kan een heel verschil zitten hoor.

30 kg...hoe groot is dat meisje? Zeker van dat ze ook niet gewoon bluft? Ik zal het je zeker niet aanraden, tenzij je in een hoop ellende, verdriet en onherstelbare schade terrecht wilt komen.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 00:06

Nee ben nog steeds niet ongesteld.. Maar heb de laatste tijd last door dat ik zo een keer om de maand gewoon een dagje ziek word (vandaag..)
Maar mijn ouders zeggen ook dat ik erop moet letten enz.. Vooral men zus zegt: amai, ijk ben 22 jaar en weeg evenveel als jou (ze is 5 cm groter.. maar HEEL ERG DUN, we hebben dezelfde maat enz)

Ja meestal op het zelfde moment.. maar ik heb me de laatste keer (58 kg) 's avonds gewogen..
Joy (dat meisje van 30 kg) is wel wat kleiner als mij maar heel erg dun!

Ik vindt het zo super om met andere over het gewict te przten

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:09

Meid, jij bent gewoon goed zoals je bent hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:10

@ snoop_fan : je hebt pb

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:11

Als ik naar je foto kijk vind ik je absoluut niet te zwaar.

Heb ook even op de site gekeken die lies_tijger noemt.
Volgens deze site heb je ook een normaal gezond gewicht dus je hoeft absoluut niet af te vallen.

Wel valt mij op dat je daar redelijk aan de rand van gezond gewicht zit. Het is dus wel verstandig om te proberen op dit gewicht te blijven en niet zwaarder te worden.

Maar een 13 jarige van 30 kg?
Hoe vind jij dat ze er uit ziet. Normaal? Dan liegt ze zeker weten over haar gewicht. Een 13 jarige die echt 30 kg weegt is een anorexia patiënt en dus zeer ongezond.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:13

op de schaal van 10 tot 50 komt ze op 22uit
dus hij is groen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:13

Als je ouders zeggen dat je er op moet letten, dan vind ik dat al heel verkeerd.
Je moet gewoon op 2 dingen letten:
1) Eet gezond, met een vast ritmepatroon
2) Beweeg regelmatig, maar maak er geen obsessie van.

Als je je daaraan houdt, dan moet jij je helemaal geen zorgen maken. Aangezien je heel erg weinig snoept en ook nog eens veel beweegt, ben je zowiezo al goed bezig op dat vlak.

Als je eenmaal geobsedeerd geraakt door mager zijn en afvallen ben je verloren. Té mager is trouwens niet alleen slecht, maar denk maar niet dat het aantrekkelijk is. De meeste jongens vinden vel over been juist hondslelijk (zoek zelf maar eens op anorexia en trek je conclusies).

Geloof me, een vrolijke spontane meid met een normaal gewicht maakt veel meer indruk en voelt zich veel beter in haar vel dan een onzeker ik-voel-me-dik graatmager meisje.