formaldehyde / quaternium-15 allergie. Info? Wat te gebruike

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva_dunya

formaldehyde / quaternium-15 allergie. Info? Wat te gebruike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 19:38

Sinds kort is er bij mij een formaldehyde / quaternium-15 allergie geconstateerd. Ik heb hier een folder over meegekregen, maar ik word er nog niet echt heel veel wijzer van.

Er staat op dat het in conserverings of ontsmettingsmiddelen wordt gebruikt, als toevoeging aan lijm en sommige plastics. Quaternium-15 zit in huishoudelijke, schoonmaak en reinigsmiddelen. In conserveringsmiddelen voor huidverzorgende producten en shampoos. Het komt ook voor in lijmen, verven, metaal-bewerkingsvloeistoffen en antikreukmiddelen.

Ik ben nu opzoek naar cosmetica waar het niet inzit, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Formaldehyde zit ook verwerkt in bijv. 2-bromo-2nitropropane-1, 3-diol, diazolidinyl urea, DMDM hydantoin, MDM hydantoin, benzylhemiformal, bronopol, formaline en imidazolidinyl urea.

Ik ben er achter dat het in mijn shampoo (Kleurbalans van Andrélon) en handcreme (Rozenglyca) zit, maar bij de rest van mijn producten heb ik het nog niet ontdekt.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die het probleem hebben/kennen en welke producten jullie bijvoorbeeld gebruiken.

dovish

Re: formaldehyde / quaternium-15 allergie. Info? Wat te gebruike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:36

Joh, wat een namen allemaal!

Waar krijg je last van als je toch in aanraking komt met die stof? Hoe heftig is dat zegmaar? Moet je echt alles gaan bannen, of valt dat mee? Want de dingen waar je eerder geen last van had krijg je nu toch niet ineens last van nu het een stickertje heeft?

eva_dunya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 17:56

Uiteraard niet, het is niet dat ik wil dat ik er op reageer ofzo hoor. Ik had last van allergisch contacteczeem, maar ik wist dus niet waar ik op reageerde. Het kunnen zoveel dingen zijn. Toen ben ik naar het ziekenhuis geweest en heb zo'n allergietest met pleisters op m'n rug gedaan. Daar kwam heel duidelijk uit dat ik hier allergisch voor was. Dus nu probeer ik alle producten waar het in zit te vermijden, zodat ik van dat allergisch contact eczeem afkom.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:07

Oja, eczeem lijkt me ook irritant. Ik hoop dat dat dan verdwijnt als je de stof gaat mijden. Wel heel lastig lijkt me, met al die dingen die je opnoemt waar het al in zit.