Ik ben student, woon op kamers en moet regelmatig met de bus.
Vooral met dit weer, koud, druk in de bus, verwarming aan enz. wordt ik heel snel beroerd als ik in de bus zit. Je zult begrijpen, heel erg vervelend. Wordt dan licht in mn hoofd, voel m'n maag te keer gaan en een enkele keer moet ik halverwege uitstappen omdat ik anders over mn nek ga.
Ik probeer altijd te eten voordat ik met de bus reis, rustige tijden uit te zoeken, of voorin of bij de deur zitten, ivm frisse lucht en rustig te blijven ademhalen. De laatste tijd gaat het best goed, gelukkig.
Het aparte is ook dat ik nooit wagenziek wordt in bus 11/12 van de Uithof, die extreem lange bussen die ook nog eens helemaal volgepropt zitten. Hier heb ik nooit ergens last van.
Het alle vervelendste is, dat ik tentamens heb aan de andere kant van Utrecht. Vanaf het station is dat ong. 20 minuten met de bus. Het zijn wel lange bussen, maar van die oude stinkende bussen. Druk, vooral met tentamens, veel optrekken, afremmen en vooral een vreemde geur. Vies van de bus zelf, uitlaatgassen en (gezien er een redelijk aantal allochtonen van de bus gebruik maken) veel verschillende kruiden. Plus dan mijn stress voor het tentamen (en de rest), ik zit de hele tijd mn adem in te houden en te duimen op een snelle rit.
Nu mijn vraag, heeft iemand tips?
Ik ben al een alternatieve route aan het uitzoeken, andere bus of trein. Fietsen vanaf mijn kamertje gaat niet lukken, dan ben ik 2 uur onderweg en zal ik zeker verdwalen. Anti-wagenziek pillen werken perfect, maar maken mij ook ontzettend duf. En dat is niet practisch voor je tentamen..
Dus, euhm, Help?