Hoofdpijntopci

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Hoofdpijntopci

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 15:02

Hai bokkers,

Ik kom regelmatig topics tegen met het onderwerp hoofdpijn. Misschien is het handig om er een algemeen topic over te starten (als dat mag van de moderators) en elkaar zo tips te geven over hoe en wat.

Zelf krijg ik hoofdpijn als ik een paar dagen stress heb of flink loop te piekeren.
Een lange nacht maken en mijn 'piekerprobleem' voorleggen bij anderen helpt ietsje. Paracetamol hoef ik niet te proberen, dat werkt niet.
Laatst bijgewerkt door elady op 22-02-08 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Re: Hoofdpijntopci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:03

Ik had gisteren avond toen ik wilde gaan slapen ineens hoofdpijn.. Scheve mond Volgens mij ook van het stressen.. Bloos

Bij mij helpen paracetemollen etc ook niet.. Meestal is het na het slapen over..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:10

pff hoofd pijn
ik loop iedere dag met hoofdpijn rond alleen heb ik dan mijn dagen dat het erger is of dat ik migraine heb
bij mijn vader werkt gember poeder tegen de migraine (waarschijnlijk tussen zijn oren maar als het voor hem werkt prima)
bij mij zo af en toe een vloeibaar villetje 400 en een hete doeche en dan het liefst de straal langere tijd recht in mijn gezicht Haha!
en slapen doet vaak ook wonderen Haha!
bij migraine een een hete kruik op het buikje scheeld weer een paar keer pot hangen Haha!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:54

Idd pff hoofdpijn ik kan er helaas over mee praten.

Ik ben begin februari opgenomen met spoed opgenomen in het ziekenhuis
met de diagnose een aanhoudende migraine aanval die niet meer over zou gaan.
Ze hadden er een mooi woord voor maar die ben ik onder tussen al weer
vergeten Knipoog (ik lag inmiddels al een week met barstende hoofdpijn thuis in bed )
Heb daar 3 dagen aan het infuus gelegen, en heb er 3 x daags injecties gehad
met dihydergot. Daarnaast nog oraal Topamax opbouwen naar 100mg per dag.
ook heb ik verschilldende onderzoeken gehad. Maar alle uitslagen waren goed.

Inmiddels slik ik alleen nog de 100 mg Topamax en moet ik een hoofdpijn dagboek
bijhouden. En over 6 maanden moet ik op controle komen bij de neuroloog.
Voor de migraine aanvallen slik ik trouwens momenteel almogran. Ik heb een tijdje naramig
gebruikt en ook sumatripan werkte bij mij erg goed. Paracetamol e.d. werken bij
mij al heel lang niet meer.

Tot nu toe merk ik geen verbetering. Ben net weer een beetje "boven water" van 2 dagen
bed liggen, weer een migraine aanval gehad. En weet je wat ik het erge ervan vind,
dat je omgeving, en dan met name je werkomgeving, je niet begrijpt! Boos!
Ben je nu al weer ziek? Had je dat op je vorige werk ook zo vaak? En dan vragen ze
hoe het met je gaat, maar voordat je ook maar antwoord kan geven zijn ze al weer met
iets anders bezig, zo ongeinterreseert! niet normaal meer!
Dus waarschijnlijk zal ik op deze werkplek niet lang meer werkzaam meer zijn, als ik op korte
termijn nog een paar keer hoofpijn heb. Dan wordt ik er uitgegooid, ben ik bang. Want na mijn
telefoongesprek van daarnet, werd wel duidelijk dat ze aan zulke werknemers als mij niet veel
hebben Huilen . ( daarbij moet ik wel zeggen dat dit een baan van 47 uur per week is )

Hoe doen jullie dat me je werk? En met jullie huishouden enzo?

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:09

ik heb ook wel regelmatig hoofdpijn... tenminste, voor mij is het veel (toch wel een paar keer per maand, en dan meestal migraine).
Gelukkig heb ik geen ernstige migraine aanvallen, maar wel dusdanig dat ik echt op bed moet liggen, donkere kamer, blabla, misselijk, maar meestal net niet overgeven. Heel vervelend...
Gelukkig heeft iemand anders op mijn werk het ook, dus het wordt hier wel ietsjes meer begrepen. Of in ieder geval, getolereerd.
Ik heb er speciale medicijnen voor, imigran zetpillen, deze werken tot nu toe erg goed bij mij. Ik gebruik ze zo min mogelijk, zodat ze in ieder geval werken als het echt nodig is. Paracetamol enzo help helemaal niet met migraine, soms wel bij gewone hoofpijn.

@Carolaa: tsja, ik snap hun onbegrip wel. Voor buitenstaanders is het heel moeilijk voor te stellen en te begrijpen. Al zouden ze het wel moeten accepteren vind ik. Je kiest er zelf niet voor om het te hebben/krijgen :s

Ik heb het vaak op een rustige dag/avond na een aantal drukke dagen, door overmatig zonlicht (fel licht), en situatie veranderingen (plotseling temperatuurverschil bijv). Tsja, en stress natuurlijk...

M'n moeder heeft het ook, dus die begrijpt het wel. En m'n vriend is heel erg lief als ik het heb (m'n vorige vriend was dat ook heel erg), dus dat is wel erg fijn!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:14

@annmary: heel herkenbaar wat je beschrijft! en je kiest er idd niet voor. Ik zou ook liever gewoon aan het werk zijn dan 2 of 3 dagen in een donkere kamer doodziek in mijn bedje liggen!
Gelukkig begrijpen mijn naasten zoals mijn vriend en ouders het wel!

En ook ik krijg het vaak aan het einde van een drukke dag en door overmatig zonlicht of door te fel licht. Ook als er een hele koude wind staat bijvoorbeeld lokt het uit.
Bepaalde voedingsmiddelen lokt hoofdpijn ook uit bij mij. Zoals chocolade, satesaus, te veel koffie etc.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:17

ik heb wel als ik migraine heb gehad en ik dus de opvolgende nacht niet kan slapen ga ik er het liefst op uit met m'n brom
vizier los heerlijk de koude wind ik m'n gezicht
het liefst zonder helm maar dat is nogal tricky

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:27

Ik heb ook vaak last van hoofdpijn. Al zo lang ik me kan herinneren. Ben er ook al eens mee naar de dokter geweest, moest toen helemaal bijhouden wanneer ik hoofdpijn had ed. Hij dacht dat het spannings hoofdpijn was en dat klopt ook wel denk ik. Ik heb er namelijk meestal last van met hele drukke dagen en bijvoorbeeld toetsweken op school. Met zulke dagen leef ik af en toe op paracetamol. Nagelbijten / Gniffelen

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:34

Het effect van koude wind kan verschillen. Soms maakt het de hoofdpijn alleen maar erger, maar zoals rommulus zegt, soms kan het ook juist heel verfrissend zijn!
Zet ook vaak het raam van m'n slaapkamer open als ik migraine heb, frisse lucht doet me wel goed. En slapen...

Markke, zit de hoofdpijn vaak aan een kant van je hoofd? Steeds op dezelfde plek? Of verschilt het per keer...
Bij migraine is het vaak precies dezelfde plek (bij mij aan de rechterkant van m'n voorhoofd...)
Ik weet dus ook precies wanneer ik gewoon hoofdpijn heb, en wanneer niet, handig voor welke medicijnen je moet nemen Knipoog

@carolaa: ik kan niet echt tegen pittig/flink gekruid eten. De geur alleen al maakt het heel erg... prei is al helemaal een boosdoener, dat eet ik ook echt niet.
(chocola en satesaus kan ik gelukkig wel tegen, heerlijk spul, eet het bij de vleet Knipoog )

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 08:32

@annmary: Meestal zit het op mijn voorhoofd.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 09:58

Nou.. Ik kan de laatste tijd ook wel meepraten hier zeg. Ik had eerder nooit last van hoofdpijn, maar de laatste tijd veel vaker. Eigenlijk vanaf dat ik Pfeiffer heb/heb gehad. Vannacht was het zo erg, dat het volgens mij al ongeveer Migraine is. Het bonkt dan zoooo erg op 1 plek in mijn hoofd. Ook niks helpt meer dan, geen paracetamol, niks. M'n moeder heeft nog een tijdje aan m'n bed gezeten, maar praten moest ze echt niet doen, bah.. Doet echt pijn...