Bewegen om spanning kwijt te raken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Bewegen om spanning kwijt te raken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 12:54

Hallo,

Ik kom net van de dokter terug omdat ik kramp krijg van lang zitten naast me stuitje aan beide kanten. Toen zei de dokter dat het kwam omdat ik me zorgen maak. (heb nogal moeilijke periode achter de rug, en ik krijg weer een moeilijke periode). Dus toen raadde ze me aan om te gaan bewegen om de spanning kwijt te raken. Bijv. een half uurtje te gaan wandelen. Nu wil ik dit best proberen, maar ik heb zo'n vreselijk druk leven dat ik eigenlijk niet weet hoe ik het in kan plannen. Ik ga iedere dag naar school, waarvan ik laat thuis kom en weer vroeg me bed in ga omdat ik weer vroeg uit moet, ik werk op vrijdagavond en op zaterdag, en alleen op zondag ben ik vrij.
Dus wie kan mij tips geven hoe ik dit moet aanpakken?

Alvast bedankt

Blue_Eyes

Re: Bewegen om spanning kwijt te raken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:55

Op de fiets naar school, is dat geen idee?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:57

een dag heeft 24 uur waarvan je er 9-10 slaapt, dan heb je nog 14 uur over, van die 14 uur zijn 8 uren voor school en werk (meestal) dan heb je er nog 6 over als vrije tijd meestal. Lijkt me voldoende tijd om een half uurtje te gaan wandelen of zwemmen en dan nog genoeg tijd hebben voor andere dagelijkse dingen.
Wel zou ik uitkijken voor overbelasting, als de pijn door meer bwegen toeneemt zou ik op gaan passen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:17

Gewoon als je thuis komt direct na het eten even rustig een stukje gaan lopen Lachen kun je direct je eten laten zakken en even rustig over je dag nadenken Lachen Als je direct na het eten gaat ben je nog redelijk fit en ik neem aan dat je niet al om 8 uur op bed gaat ofzo?
En anders tijdens je schooltijd kijken of je es een tussen uur hebt of een lange pauze waardoor je even er tussen uit kunt Lachen

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 13:19

Zwemmen is helaas geen goed idee, ben allergisch voor chloor. Naar school fietsen is een beetje ver weg Tong uitsteken (60 km) Nee, ik ga op de fiets naar het station, en daarna moet ik nog anderhalf uur met de trein, dus mijn dag ziet er zo uit: half 6 uit bed, half 7 richting station, half 9 op school, half 5 uit, kwart over 6 thuis, huiswerk maken en naar me nest toe (half 10). En binnenkort moet ik op stage dus dan hou ik helemaal geen tijd over.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:20

Kan je op school niet je bammetjes opeten tijden een stukje lopen? Ook nog eens goed voor de concentratie! Als dit niet lukt zou ik proberen eens vaker naar de wc te lopen, naar de bieb, naar de prullenbak, ect.

Als dat niet lukt inderdaad na het eten of ervoor...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 13:25

Tja, ik denk dat na het eten toch het beste is want dan heb ik de "meeste" tijd.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:32

Ja en dan kan je ook nog even lekker ontspannen voor je aan je hw begint Lachen heb ik ook een poosje gedaan, heerlijk Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:57

Zou het niet beter zijn als je gewoon je huidige dagindeling omgooit. Uit je posts haal ik dat je 4 uur reistijd per dag hebt, dat zou niemand goed doen.

Kun je daar niet iets op verzinnen. Zelfd emet stage, als je dus een stage bij je in de buurt zoekt (of ergens intern) ben je ook die reistijd al kwijt. Voordeel van stage is misschien dat je minder huiswerk hebt.

En ik lees in je profiel dat je een verzorgpony hebt, kun je daaar door de week ´s avonds nooit terecht om even te ontspannen?

Ik kan me slecht indenken dat je ´s avonds tussen half 7 en half 10 geen tijd kunt maken voor andere dingen dan eten en huiswerk..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 14:08

Dan zou ik in Barneveld moeten wonen, maar dat wordt dan te duur ivm huur. En ik wil er ook niet zo graag wonen. Helaas hebben wij verplichte stages, ik moet een asiel stage doen die helaas niet in Woerden zit, dus ik moest uitwijken naar Hilversum. En helaas heb ik wel huiswerk als ik stages heb. Tja wat betreft m'n verzorgpaard, ik rijd er zelden op, het was de bedoeling dat ik daar kom om hem wat meer aandacht te geven en als het nodig was meer te doen. Maar tussen half 7 en half 10 heb ik gelukkig wel tijd, dus ik ga dan gewoon proberen te wandelen ofzo. Maar bedankt voor het meedenken en de tips! Lachen

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 02:11

Ga wandelen met je verzorgpaard! Jij hebt je beweging, je verzorgpaard de aandacht Lachen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 12:57

@ FleurBscht, dat is idd een goed idee! niet eens aan gedacht!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:10

Kan je niet in je reistijd alvast een hoop huiswerk maken? Lachen Of is dat te lastig? Dan hou je misschien wat meer tijd over.. als je toch zo'n 3 uur per dag in de trein zit.. Tong uitsteken

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 23:24

Dat doe ik meestal wel, maar heb gelukkig niet zoveel huiswerk als in de stage periode.