Toen ik drie weken geleden mijn paard longeerde kwam het touw verkeerd om mn vinger (Linker Ringvinger) en dit ging nogal mis toen hij hierbij ook nog flink ging rennen. (vraag me niet hoe het touw zat, ik zou het níet meer weten eigenlijk

Erg veel pijn, maar ik longeerde nog maar de andere kant op, paard moest toch wel lopen dacht ik.
even later begon het toch wel erg pijn te doen en thuis hebben we m ingespalkt enzo. Pijn viel daarna opzich wel mee. Er zaten twee grote bloeduitstortingen in mijn vinger en we dachten dat hij zwaar gekneust was... na 2 weken ben ik weer op t paard gegaan en heb ik voorzichtig aan gereden. Vorige week viel me op dat ik mijn kootje niet kon strekken en dat mn vinger schuin was gaan staan.
Dinsdag ben ik naar de dokter gegaan en ik werd doorverwezen daar het ziekenhuis. daar is een foto gemaakt en er blijkt nog een breuk in mijn vinger te zijn. Deze ligt gelukkig wel mooi en is goed aan het genezen. Maar, nu dacht iedereen dus ook dat de strekpees gescheurt is en dat ik daarom dat kootje niet kan strekken. Uiteindelijk besloten niet meteen in te grijpen en na 2 weken terug te komen, en naar het handencentrum te gaan voor therapie.
Dus ik ben gister naar het handencentrum geweest en daar wisten ze wel vrij zeker te zeggen dat de strekpees gescheurd is. Maar, dit schijnt te kunnen genezen zonder operatie. Ik hoorde dat ik 6 weken een spalk zou moeten dragen.
Vandaag ben ik weer terug gegaan en is deze spalk op maat gemaakt. Ook kreeg ik te horen dat hij na die 6 weken nog 6 weken vaak om moet en maar soms af mag, en ik heel vaak moet komen voor therapie...
Dus in totaal gaat het zo'n 3 maanden duren, en kan ik in deze drie maanden alleen maar af en toe op mn paard zitten met n lange teugel, maar meer niet...

En dan is het maar hopen dat hij na die eerste 6 weken is aangegroeid. Meestal wel, maar het komt ook voor dat het niet zo is, en dat het dan nog altijd operatief moet gebeuren.
Ik hoop dus maar heel hard dat ik in dit hele gebeuren toch een béétje geluk mag hebben.
Wie van jullie heeft hier zelf ervaring mee, of kent mensen die dit hadden, en hoe is het daarbij verlopen?
Groetjes