teen gebroken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

teen gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 10:14

Vorige week heeft mijn paard (met randje van zijn hoef) op mijn teen gestaan. Nu wil de huisarts dat ik vandaag langskomen (omdat ze vermoed dat het gebroken is),maar weet iemand wat ze gaan doen als hij gebroken is?
(Hij doet al meer dan een week pijn met lopen of eigenlijk bijna altijd).

(achter de nagel zit eerst een keiharde bobbel en dan een deuk. Het voelt alsof er bot richting mijn nagel is gegaan (heb eerder een zwevend stukje bot gehad, vandaar dat ik weet hoe het voelt. Maar als ik bv in het gips moet, moet ik veel dingen gaan regelen en het onbekende maakt me een klein beetje bang)

Dank jullie voor het lezen.

(oja: het gaat om de teen naast de grote teen).

Lise81

Re: teen gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:31

Hier gaat het ook over gebroken tenen:
[MW] Nog steeds last van teen ( 9 weken geleden teen gebroken)

Afhankelijk van de breuk misschien foto's, zetten of tapen. Verder kan je zelf al beginnen met veel koelen en hooghouden!
Niet vooraf beginnen te stressen, het kan ook meevallen - misschien is ie toch niet gebroken...
Succes in elk geval!

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:37

Heb ook mijn teen gebroken gehad (paard op gesprongen) en mij werd aanbevolen om stevige (berg) schoenen te dragen met voldoende ruimte aan de voorkant. Heeft een weekje of 4 geduurd voordat ik weer leuke schoenen aan kon en pijnvrij was.

Alleen wanneer je middenvoetsbeentje mee doet dan moet je hele voet in het gips. Maar goed dat kan natuurlijk per geval verschillen.

Sterkte. Hoop voor je dat het meevalt.

PivantiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:30

Ik heb vroeger mn kleine teentje gebroken, ook doordat er een paard op zij sprong op mn teentje. Kei pijn gehad... maar ja moest de teen intapen (aan de teen ernaast vast) en moest idd ook stevige schoenen dragen. Maar ja kon geen schoen aankrijge haha Dus toen een maand op teenslippers gelopen, want een gewone schoen paste niet haha Gelukkig was t heel de maand september toen nog wel goed weer. Later toen t wat minder goed weer werd, toch maar in mn adidas gepropt (die waren best breed) en deed wel beetje pijn maar ja...

Hoe het zit met de teen naast je grote teen weet ik niet weet alleen dat ze de kleine teen nooit gips omheen doen.

sterkte ermee!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:23

toen mijn teen gebroken was, werd die vast getaped aan de teen daarnaast..
ik denk dat het in het gips word gezet als het geen goede breuk is.. Knipoog

Succes verder

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 15:54

ik heb onder mijn voet gips zitten en dat zit vast getaped.
pijnlijk, maar kan er gelukkig met veel moeite wel mee rijden. (over 3 a 4 weken mag het er gelukkig weer af)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:21

Mijn teen is expres gebroken toen mijn teen werd rechtgezet...!Doet erg pijn en doet weken voordat het weer lekker zit

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:37

Mijn teen brak ik toen ik één van de poezen weg wilde jagen omdat ie een ander aan het meppen was.... ik dacht even een beetje te 'schoppen' en daarmee dat beestje aan de kant te duwen.... maar die was al weg en mijn voet kletterde hard tegen de deur aan Blond Rolleyes echt, dommer kun je het niet hebben...

Maar goed, ze hebben er niets aangedaan uiteindelijk - het moest zelf genezen. Wel foto's gemaakt om te kijken over het middenvoetsbeentje gebroken was, dat dus niet, dus geen gips. Een week of 3/4 last er van gehad (geen autorijden Huilen ) en als eindresultaat een teen met een zigzag Ja Bloos! er in........

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:08

Goh wat herkenbaar.. 2 weken terug sprong een paard van stage, op mijn voet. Mijn dikke teen doet onwijs veel pijn en is blauw, bij het gewricht doet het ook erg pijn. Misschien dat ik toch ook maar eens naar dokter moet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:11

Sterkte vanmiddag bij de huisarts.

Krista schreef:
Mijn teen brak ik toen ik één van de poezen weg wilde jagen omdat ie een ander aan het meppen was.... ik dacht even een beetje te 'schoppen' en daarmee dat beestje aan de kant te duwen.... maar die was al weg en mijn voet kletterde hard tegen de deur aan Blond Rolleyes echt, dommer kun je het niet hebben...

Troost je het kan altijd dommer. heb een keer m'n teen gebroken omdat ik boos was en tegen een muurtje schopte Bloos