Uitslag... Allergie of iets anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Uitslag... Allergie of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 01:57

Sinds donderdag/vrijdag heb ik last van uitslag op mijn hals, sleutelbeenderen en aan de rechterkant nog een stukje naar beneden. Eerst waren het jeukende bulten. Toen heb ik er huidverzorgende créme opgesmeerd ( weet de naam niet meer) en het leek beter te worden. Het bleef wel jeuken, dus ik heb er ook nog een paar keer Aloë Vera bodylotion en zelfs ontsmettingsalcohol Nagelbijten / Gniffelen opgedaan. Branden als een gek, maar dan zuiverd het tenminsten. Maar nu zitten er allemaal schilvers, in het kuiltje onder mijn hals voelt het zelfs als een korst en het jeukt nog steeds. Nagelbijten / Gniffelen Ook wordt het weer rood. Ik heb 1 keer eerder een allergische reactie gehad op een ketting, en ik had nu net een nieuwe ketting om. Die heb ik dus af gedaan. Ook had ik nieuwe parfum, wat ik nu nog alleen op mijn kleren spuit en niet meer op mijn huid. Ik dacht dus dat het een reactie was op óf de ketting, óf de parfum, maar het gaat niet over. Alleen de bultjes zijn weg, maar nu dus de jeukende schilfers. Nagelbijten / Gniffelen Vooral als ik er aan kom jeukt het verschrikkelijk en het word ook weer iets rood. Kan het een allergische reactie zijn, of is het iets anders? ( schimmel?)

Mocca

Re: Uitslag... Allergie of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:25

Ja, kan zeker een allergische reactie zijn. Schimmel denk ik niet, zeker omdat het met jeukende bultjes begon.
De schilfers zullen vanzelf weggaan, maar als het vaker voorkomt zou ik toch even langs de dokter gaan (het liefst op het moment dat je er daadwerkelijk last van hebt!). Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 16:48

Als het niet snel weggaat ga ik zeker naar de dokter. Lachen Nu even niet, want ik heb nu dus ook griep. Nagelbijten / Gniffelen Ik dacht misschien aan schimmel oid omdat mijn vriend alle maal kleine jeukende plekjes op zijn armen en borst had een poosje geleden. Nagelbijten / Gniffelen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:08

Ik denk toch niet dat het schimmel is hoor. Lachen
Dan komt niet zo ineens opzetten, en de symptomen die jij hebt wijzen toch wel erg op een allergische reactie. En dat kan echt van alles komen; sieraden en parfum inderdaad, maar ook van de hooikoorts, of van iets in je eten. Lachen Huisarts heeft pilletjes, die in de meeste gevallen prima werken. Heb je jeuk; pilletje, en na een uurtje ben je er vanaf.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 22:09

Hooikoorts? Nagelbijten / Gniffelen Daar heb ik idd ook last van, maar dit heb ik nog niet eerder gehad. Nagelbijten / Gniffelen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:11

Ik heb sinds gister ineens rare bulten op me been! Dacht eerst een mug, maar dit zijn andere, hooikoorts heb ik ook maar krijg je toch geen bulten van?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:14

Mystica schreef:
Hooikoorts? Nagelbijten / Gniffelen Daar heb ik idd ook last van, maar dit heb ik nog niet eerder gehad. Nagelbijten / Gniffelen

Het kan een combinatie zijn. Ik ben zelf wel erg allergisch hoor, maar in het hooikoorts seizoen krijg ik erg last van kruisbestuivingen. Dat houdt in dat als bepaalde bomen 'verharen' (hoe zeg je dat in bomentaal?), en ik eet op dat moment bijvoorbeeld een kiwi, dan krijg ik daar een enorme reactie op, omdat ik ook last heb van hooikoorts. Maar twee weken later, als er niks meer aan de hand is met die specifieke boom, dan kan ik gerust 20 kiwi's op een dag eten zonder gevolgen.
Het is misschien wat vergezocht voor jou hoor, maar het zou mogelijk kunnen zijn. Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 22:29

Voor zo ver ik weet had ik reacties op zuring en eik, maar die doen nog niets dacht ik. Hoewel ik al wel een paar weken last heb van prikkende ogen en niesen. Nagelbijten / Gniffelen

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:38

Joto schreef:
Ik heb sinds gister ineens rare bulten op me been! Dacht eerst een mug, maar dit zijn andere

Hoi hier heb ik sinds kort ook last van. Jeuken heel erg en lijken muggenbulten. Alleen dan op mijn onderbenen. Muggen lijkt me sterk, ik dacht misschien allergie voor elastischiteit in de (stapp) kousen ? Dragen paarden soms een bepaald klein beestje wat zich kan doordringen in de kleding ? Mijn paard heeft geen vlooien Knipoog

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:45

Zodra de zon schijnt krijg ik ook uitslag. Misschien ben je ergens allergisch voor?