Aanhoudende oog ontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Aanhoudende oog ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 22:36

Tsja en niet even een paar weekjes. Loop er inmiddels al weer vanaf begin oktober mee. Ben al tig keer naar de dokter geweest, heb weet ik niet hoeveel verschillende druppeltjes gehad. En op een gegeven moment werd de dokter het zat en mocht ik naar het ziekenhuis. Hebben ze me ogen onderzocht op van alles en nog wat. Kweekje gemaakt, onderzocht. En ze kwamen op niets uit. Ja, ontstekingen. Oude en over elkaar. Nouja wat schiet ik hier mee op... Kreeg dus weer druppeltjes mee... Dit keer anti-alergie. Moest het eerst 2 weken dragen. Het werd na de eerste week echt alleen maar erger en erger had steeds meer pijn. Toen leek het mijn moeder en mij verstandig om te stoppen met de druppels. En het een week aan te zien en te kijken hoe het dan was en anders het ziekenhuis maar weer bellen. Ben nu halverwege. Het gaat ietsje beter.

Maarja ik heb al maanden denk ik geen make-up meer op. Ik zie er echt vreselijk uit. Ik wil niet meer uitgaan enz omdat ik er gewoon niet uit zie. Ben het écht helemaal zat. Iemand ook zoiets gehad. Of een idee wat het zou kunnen zunnen zijn. Want een "gewone" ontsteking duurt bij mijn weten niet zo lang.

Mocca

Re: Aanhoudende oog ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:28

Misschien moet je je eens laten doorverwijzen naar een allergoloog.
Ik heb een jaar geleden ook met ontstoken ogen gelopen, weken en weken, ogen zaten helemaal dicht en vreselijk pijnlijk en vies. Nu ben ik van mezelf al allergisch, maar in het ziekenhuis heb ik er extra naar gevraagd en ze hebben toen ontdekt dat ik allergisch ben voor een bepaald conserveermiddel. En je raadt het al; dat middel zat in de oogdruppels die ik al weken 3 maal daags gebruikte! Nors opkijken
Daardoor werd het alleen maar erger, want het middel zit in bijna alle druppels. Heb nu speciale zonder conserveermiddel en alles is weer veel beter!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:34

Ik heb 3 jaar lang lopen kwakkelen met een oogontsteking. Ik heb nu een chronische Uveitus. Dit gebeurt meestal aan een oog, ik heb al 2x aan beide ogen gehad. Sinds afgelopen jaar heb ik daarbij ook aan 2 ogen een herpes ontsteking. Laat je verwijzen naar een oogarts in het ziekenhuis!! Bij mij dachten ze er in het begin te makkelijk over, ik heb nu blijvend letsel aan mijn ogen. (even afkloppen) nu gaat het 4 maanden al goed. Ik slik om de dag een pilletjes om de ontsteking rustig te houden en om de 2 dagen druppel in met dexametosine, voorheen gebruikte ik prednison, maar dit al een beter een iets gezonder middel.

als je vragen hebt kun je me pb-en.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 13:38

Ik heb dus nu Tetracycline staan. Maar ik gebruik het niet want het word er alleen maar erger door. Ik heb ook heel vaak dat in eens de tranen over mijn wangen stromen het begint dan te prikken.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:47

klinkt als hoe het bij mij begon, ik kon wel tegen licht in het begin. 2 aanvallen later niet meer.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 14:33

En de ziekte die jij hebt, kan dat voorkomen worden ?

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:35

nee dat is iets wat in je lichaam zit, net als een koorslip dat kan ook zomaar opkomen.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:36

Wat jij hebt klinkt als een alergie, wat zegt je dokter er van dan? Ik heb presies de zelfde klachten en gebruik livocap oogdruppels. Maar bij mij kunnen ze nog niet vinden waar ik alergies voor ben.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 14:46

Ja maar waarvoor dan ? Want de anti-allergie druppels waren een hel...

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:48

Dus de druppels werkten niet? Bij mij werkten ze na ernstige klachten pas na 1 a 2 dagen. En dan moest ik ze blijfen gebruiken.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 14:58

Ik moest ze 2 week gebruiken. En als het nog niet over was week 2 week. Nou week 1 ging dus best goed. Ik dacht ook echt dat het hielp. Maar in week 2 werd het vreselijk. Heb het wel afgemaakt die kur maar ben er nu weer mee gestop. Heb wel nieuwe set gehaald. En ik heb nog een herhaal recept. Maar het 'gaat' nu dus. Maar ik zou zo graag weer make-up willen gebruiken enz...

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:09

Lilian__ schreef:
Wat jij hebt klinkt als een alergie, wat zegt je dokter er van dan? Ik heb presies de zelfde klachten en gebruik livocap oogdruppels. Maar bij mij kunnen ze nog niet vinden waar ik alergies voor ben.

ze hebben alles getest in het AMC. har en long foto's, rug foto's alle soorten bloedprikken, mri scans. Ben ook bij de internist geweest en ook hebben ze allergie testen gedaan. Helaas konden ze niks vinden, wat natuurlik ook wel weer fijn is,.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:18

PollyP, want zegt je ha er van dan? Want het is niet normaal.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 14:24

HA gaf steeds druppels die dus niet werkte en stuurde mij door naar de ZH. Maar, door verhuizing is het zo'n chaos nu hier dat ik geen tijd heb om te bellen... Ik bel hem maandag dus maar weer.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:40

Oogarts:) Denk dat je geen druppels maar een hoe heet zo'n ding, zo ooglapje een tijdje voor je ogen nodig bent.