paardrijden en dan je handen niet meer kunnen bewegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

paardrijden en dan je handen niet meer kunnen bewegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 10:36

k heb zoiets raars... misschien dat anderen het herkennen.. heb het namelijk alleen bij paardrijden.

Meestal als het koud is, maar soms ook als het niet zo heel erg koud is. dan voel ik ineens de kou naar m'n vingers trekken en dan weet ik al dat ik ze over vijf minuten eigenlijk niet meer kan bewegen van de pijn... kan het dan wel uitbrullen omdat het lijkt of er hete breinaalden tussen m'n vingers en m'n ellebogen zitten. dit duurt dan weer een minuut of vijf. daarna worden de handen heeel heet en trekt de pijn weg om plaats te maken voor lichte misselijkheid en zere nagels. als dit weer weg is is er niets aan de hand, heb ik weer hele fijne, warme soepele kluiven...

k ga er mee naar de dokter, maar nogmaals omdat het bij mij alleen met paardrijden voorkomt was ik even nieuwsgierig Clown

Lise81

Re: paardrijden en dan je handen niet meer kunnen bewegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:18

Misschien dat je te hard knijpt waardoor de doorbloeding nog slechter wordt, in combinatie met de kou.
Als je het aan voelt komen (of liever iets eerder) je hand naast je lichaam "uitschudden" en (vingers) bewegen.
Ik heb het zelf alleen bij een sneeuwballen gevecht...door de kou.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 12:56

helpt niet... sterker nog, als k het voel aankomen dan laat ik de teugels los en klap in m'n handen, schud ze, pianospeel met m'n vingers, leg handen onder m'n achterste, maar het helpt niet...maar ik ben het eens dat het een doorbloeding iets kan zijn..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:58

Wat ook kan helpen is je hand onder je dekje te stoppen, zodat je nog eerder opwarmt.
Wel erg vervelend! Succes ermee!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:08

Ik ken het probleem heb het zelf ook
Wat mij erg heeft geholpen is met fleece handschoenen te gaan rijden en sinds dien gaat het super

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:11

Ik rij met snowboard handschoenen als het zo koud is Haha! Die zijn heerlijk warm, en anti-slip, je voelt alleen de teugels niet zo heel goed, dus je moet echt even een beetje anders leren rijden. Maar na 10 minuten gaat dat echt prima.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:39

Ik heb dat ook, maar dan niet alleen met paardrijden.
Ook naar de dokter geweest en daar kwam uit dat ik het syndroom van Raynaud heb.

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:58

ik heb dat ook, maar eigenlijk niet zo vaak gelukkig:P

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:01

Hmm Ik heb zelf artritis (soort reuma) Maar dat heb ik dan niet alleen met paardrijden, maar ook sochtens stijve vingers/handen, en als ik buiten wat aan het doen ben zonder handschoenen. als het warmer word heb ik minder pijn maar wel vaak last van stijfheid, efe in een gummiebal kneden en dan gaat het weer. Ja het is niet echt een antwoord op jou vraag. Maar misschien dat het een beginnend iets is. Bij mij begon het eerst voornamelijk als ik de waterbakken aan het vullen was of aan het borstelen was. Dus dat was ook zonder handschoenen.
VErder zou ik het niet weten. Wacht af tot je bij de arts bent geweest.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:11

ik heb het ook heel snel als het koud is. Kan dan 3 paar handschoenen over elkaar aan trekken, het helpt niets. Mijn vingers zijn dan helemaal dood. Ik ga zelf heel hard rondjes met mijn armen draaien dan (goede oefening voor je paard ook Knipoog) en dan slinger je het bloed echt naar je vingertoppen. Dit is ook geen prettig gevoel en de steken in je vingertoppen gaan er niet mee weg, maar zo verkort je de pijnlijke tijd wel heel erg en zijn je vingers sneller weer warm. Succes er mee!