Hoe verschil tussen spier/vet zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Hoe verschil tussen spier/vet zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:18

even weer een dieetvraag Bloos , hoe zie je het verschil tussen spier en vet?

Ik ben zelf niet echt dik oid, maar aangezien de weegschaal wel aangeeft dat ik richting overgewicht ga. Blond

asjemenou

Re: Hoe verschil tussen spier/vet zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:20

Spieren zijn een stuk harder dan vet.
Vet trilt en spieren niet.

Spieren zijn ook zwaarder dan vet, dus als je vet omzet in spieren, dan wordt je zwaarder Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:21

asjemenou schreef:
Spieren zijn een stuk harder dan vet.
Vet trilt en spieren niet.

Spieren zijn ook zwaarder dan vet, dus als je vet omzet in spieren, dan wordt je zwaarder Knipoog

Dankje, is er ook een manier om erachter te komen hoeveel kg spieren je hebt?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:24

Volgens mij zijn daar speciale weegschalen voor. Misschien hebben ze die bij de sportschool ofzo?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:30

Heb ff in je profiel gespiekt, maar jij bent niet dik hoor! Zullen vast spieren zijn Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:31

Waterkippie schreef:
Heb ff in je profiel gespiekt, maar jij bent niet dik hoor! Zullen vast spieren zijn Lachen

Sluit ik me bij aan!
Kan me niet voorstellen dat jij overgewicht hebt!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:35

Meid, als jij richting overgewicht gaat wil ik mij best eens naast jou komen zetten Clown Dan geloof je je eigen weegschaal niet meer vrees ik Haha!

In eender welke electrozaak kun je normaal zo'n weegschaal kopen. Wij verkopen er ook die vet- en spiermassa berekend.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:37

Bedankt iig voor de berichten!, volgens de weegschaal heb ik dat dus op het nippertje niet.

Dus ik zat me eigenlijk af te vragen waar gewicht zich kan "verstoppen" Clown

Ik word gemiddeld 10/15 kg lichter geschat dan dat ik werkelijk ben, tja ook niet erg leuk om dan te zeggen dat mensen daar nog maar eens heel wat kilotjes bij mogen tellen. (iig voor mijn zelfbeeld is het een hele hoop).

edit: nu ik die fotos zie Vork zijn alweer verouderd, ik ben daarbij ook nog eens 5kg afgevallen sinds die foto's dus kun je nagaan., en ik maar denken dat ik gevaarlijk dik begon te worden volgens bmi, terwijl ik zelf toch eerlijk wel iets beter zag dat dat niet helemaal klopte.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 18-02-08 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:39

chipieke schreef:
Meid, als jij richting overgewicht gaat wil ik mij best eens naast jou komen zetten Clown Dan geloof je je eigen weegschaal niet meer vrees ik Haha!

In eender welke electrozaak kun je normaal zo'n weegschaal kopen. Wij verkopen er ook die vet- en spiermassa berekend.

Haha Clown Het is niet alleen mijn weegschaal, ook de rest van alle weegschalen die ik probeer. Vork

Hoe werkt z'n vet/spier geval precies?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:58

je kunt je vetpercentage het beste meten door huidplooimetingen, zo krijg je het meest betrouwbare antwoord. Toen ik op zo'n weegschaal ging staan, zat ik qua vetpercentage volgens dat ding rond overgewicht, maar bmi rond de 18.
De huidplooien worden op je buik, je bovenarm en op nog een plek (weet ik niet meer uit mn hoofd) waardoor er een goed beeld gegeven kan worden van je hele lichaam. Als je bijv. op een weegschaal gaat staan, zal die voornamelijk het vetpercentage in je onderlichaam meten. Wanneer je zon apparaat in je handen houdt, dus voornamelijk van je bovenlichaam.

Ook apart is dat wanneer je op een weegschaal instelt dat je een vrouw bent je ongeveer dubbel zoveel vet hebt, dan wanneer je instelt dat je een man bent.

Die weegschalen geven wel een aardige indicatie, maar mocht je het nou exacter willen weten, kan ik je een huidplooimeting aanraden.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:32

Waterkippie schreef:

Ook ik sluit me hierbij aan hoor!
Jij hebt echt geen overgewicht hoor!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 00:39

Ik heb altijd vanaf mijn 12e rond de 62-65 kilo gewogen. Ik ben nou 4 weken fanatiek aan het fitnessen en mijn conditie aan het opbouwen.. (ik zit op dit moment in de ziektewet en dan is sporten wel een afleiding) Stond vanavond op de weegschaal en was gewoon bijna 5 kilo zwaarder, terwijl ik niet dikker ben geworden.. Ik schrok wel, maar weet wel waar het door komt.. Fitnessen!!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 00:51

als jij op t bruine paardje in je profiel zit, en de foto's recent zijn dan heb jij écht geen overgewicht hoor!!!

Spier is strakker en steviger dan vet, dat "trilt" meer mee als je beweegt.
Wat voor weegschaal heb je dat hij aangeeft dat je richting overgewicht gaat?? Een gewone geeft nml alleen je gewicht aan en dan moet je zelf dmv BMI ofzo uitrekenen of je onder of overgewicht hebt(wat pas vanaf en bepaalde leeftijd kan)

Ik zou als ik jou was die weegschaal snel de deur uit doen Knipoog

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:43

LZP -> MW

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:27

En elke weegschaal weegt ook weer anders. We hadden eerst een simpele digitale weegschaal waarop ik 67 kilo woog. toen kregen we een nieuwe (met al die vet meet dingen er op) en toen woog ik opeens 72 kilo. Zo'n huidplooi meting is inderdaad de meest duidelijke en meest zeggende meting die je kunt doen om er precies achter te komen hoeveel je weegt en uit hoeveel vet je lijf bestaat