Paardrijden te vergelijken met andere sport qua training?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paardrijden te vergelijken met andere sport qua training?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:40

Ik zit dus sinds 2 weken eindelijk weer eens bij een sportschool. Vorige week de fittest gedaan en nou hebben we een persoonlijk trainingsprogramma wat we iedere week moeten doen. Dat programma werkt met punten, dus 10 minuten fietsen is bijvoorbeeld 2 punten. Nou kun je ook op een computer handmatig dingen invullen als je bv tussendoor thuis ook nog hebt gefietst. Op die computer staat alleen geen paardrijden, dus ik zei dat tegen die kerel.. Nou die deed er wat lacherig over, maar ik kreeg geen antwoord met wat voor sport ik het nou kon vergelijken voor die punten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je helemaal geen pnt daarvoor krijgt. Degene waarmee ik sport die dans iedere week en die kreeg voor 1 uur dansen al flink wat punten..

Dusss, wie weet met wat voor standaardsport paardrijden nou het beste te vergelijken is? Ik dacht zelf aan wandelen of zwemmen... Iemand enig idee??

Britt

Re: Paardrijden te vergelijken met andere sport qua training?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:42

Nou ja, je gebruikt ten slotte elke spier in je lichaam ongeveer. Het is wat krachttraining volgens mij vrij intensief. Hoe dat zit wat conditie betreft zou ik niet weten Nagelbijten / Gniffelen Bij paarden komt natuurlijk het uitmesten, sjouwen ed ook al snel bij wat voor een hoop inspanning zorgt..

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:43

Het is in ieder geval een duursport, met statische spierspanning (continu aanspanning van in ieder geval je buik- en rugspieren). Als je googled op sporten en calorien kun je wel zien hoeveel je verbrandt per sport, dan kun je een beetje vergelijken. Maar bij iedere sport gebruik je weer andere spiergroepen, dus helemaal vergelijken kan je het nooit. Ik denk dat wandelen en zwemmen aardig in de buurt komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:48

Haha je kan op die site zelfs sex meetellen Tong uitsteken

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:08

Ik heb bij mijn vorige onderzoek de MET-score gebruikt om sportgedrag te beoordelen. Deze schaal gaat tot 12. Paardrijden werd gescoord als een 4, samen met tafeltennis, karten en scouting Clown Badminton had een 4.5 en wandelen/majoretten een 3.5, die zijn dan ook nog enigszins vergelijkbaar. Je zat dus behoorlijk goed met je idee van wandelen Lachen

Voor zover ik weet gaat dat wel om min of meer recreatief dressuren of een stevige buitenrit, in ieder geval geen topsporttraining.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:19

Ik kreeg net een advies van iemand om een hartslagmeter te kopen. In dat schema staat namelijk tussen welke hartslag je moet trainen.. Ga er morgen ff een halen, zijn niet eens zo heel duur en wel heel handig nu.. Knipoog