Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sophie2 schreef:Rotopmerking? Mag ik vragen wat voor rotopmerkingen hij maakt. Stel dat hij jou altijd in de grond stampt als hij weer eens stoned is, dan zou ik hem heel snel aan de kant zetten meid, want je verdiend dat niet.
Tsjah, ik ga proberen je toch goed advies te geven, maar ik vind het wel moeilijk, aangezien ik hem gelijk aan de kant gezet had.
Ik denk dat je moet proberen blij te zijn met elke vordering die hij maakt. Nu blowt hij dus alleen nog in het weekend en probeer hem ook echt het gevoel te geven dat je dat heel erg waardeerd. Als hij in het weekend blowt en jullie hebben daar ruzie over, omdat hij weer rotopmerkingen maakt, zou ik persoonlijk gewoon weglopen en hem in zijn eigen stront laten zakken. Kijk, dit bedoel ik dus, ik had dat dus gewoon echt niet gepikt en hij kon wat mij betreft gelijk de pot op...
Ik denk dat je dus moet proberen blij te zijn dat hij nu alleen nog maar in het weekend blowt, maar stel wel hele duidelijke grenzen voor jezelf. Het is in ieder geval waarschijnlijk zo, als jij zegt: '' pff, nu blow je nog elk weekend, je zou toch stoppen?'' dan werkt het waarschijnlijk averechts en heb je dikke kans dat hij weer begint met doordeweeks blowen. Als je dan dus in plaats daarvan zegt: ''schat, ik vind het hartstikke goed van je dat je nu doordeweeks al niet meer blowt'' is dat heel anders.
Sonja schreef:Nee hoor. Is echt onzin. 't Zit tussen je oren en heeft echt alleen maar te maken met WILLEN stoppen. Je vriend heeft gewoon geen karakter en gedraagt zich als een slapjanus. Hoe l*llig het ook is om dat te horen.
Sonja schreef:Door 'm z'n EIGEN verantwoordelijkheid te laten nemen.
Hij kan wel doorgaan zoals 'ie nu doet, maar dan is 'ie binnenkort (ALS je zo verstandig bent tenminste) z'n vriendin kwijt want die laat zich niet als oud vuil behandelen en wil een vent met karakter. Toch?
Overigens geldt voor stoppen met roken inderdaad hetzelfde. Been there, done that.
fjordowner18 schreef:tja, geen verslavende stof zeg je he, dat is dus niet waar, teneerste doe je de wiet door een sigaret, dus rook je ook nicotine, bovendien geeft de wiet een bepaald stofje aan je hersens af, waardoor je je prettiger gaat voelen, als dat stofje niet meer komt, kun je je echt heel rot voelen, je word ziek en alles is je te veel en dat weet ik omdat ik ook met mensen praat die er nu mee gestopt zijn.
Misschien is het inderdaad een goed idee om is met een huisarts te gaan praten, om tips enzo te krijgen.
Ik hoopte eigenlijk dat er hier iemand was die het heeft meegemaakt en hoe je erdoor heen komt.
Reactie's als je moet hem laten vallen en dat ie geen diccipline heeft heb ik niks aan, want stoppen met blowen is 15 keer moeilijker dan stoppen met roken.
fjordowner18 schreef:Sophie2 schreef:Rotopmerking? Mag ik vragen wat voor rotopmerkingen hij maakt. Stel dat hij jou altijd in de grond stampt als hij weer eens stoned is, dan zou ik hem heel snel aan de kant zetten meid, want je verdiend dat niet.
Tsjah, ik ga proberen je toch goed advies te geven, maar ik vind het wel moeilijk, aangezien ik hem gelijk aan de kant gezet had.
Ik denk dat je moet proberen blij te zijn met elke vordering die hij maakt. Nu blowt hij dus alleen nog in het weekend en probeer hem ook echt het gevoel te geven dat je dat heel erg waardeerd. Als hij in het weekend blowt en jullie hebben daar ruzie over, omdat hij weer rotopmerkingen maakt, zou ik persoonlijk gewoon weglopen en hem in zijn eigen stront laten zakken. Kijk, dit bedoel ik dus, ik had dat dus gewoon echt niet gepikt en hij kon wat mij betreft gelijk de pot op...
Ik denk dat je dus moet proberen blij te zijn dat hij nu alleen nog maar in het weekend blowt, maar stel wel hele duidelijke grenzen voor jezelf. Het is in ieder geval waarschijnlijk zo, als jij zegt: '' pff, nu blow je nog elk weekend, je zou toch stoppen?'' dan werkt het waarschijnlijk averechts en heb je dikke kans dat hij weer begint met doordeweeks blowen. Als je dan dus in plaats daarvan zegt: ''schat, ik vind het hartstikke goed van je dat je nu doordeweeks al niet meer blowt'' is dat heel anders.
mmm ja daar heb je gelijk in, misschien moet ik zo denken, maar ik vind eigenlijk zondag geen weekend aangezien hij maandag gewoon moet werken.
Die rotopmerkingen die hij maakt is dus niet als ie stoned is, maar juist als ie het niet is.
Rotopmerkingen zijn b.v. ik word ziek van je enzo, 's morgens heeft ie er echt veel spijt van en dan zegt ie ook dat ie het niet meent, vanmorgen zei hij zelfs dat het wel leek of er een duiveltje met zijn hersens speelt, waarop ik heb geantwoord, dat ik wel weet wie dat duiveltje is namelijk de wiet!.
Sonja schreef:LaFunkyJazz, er zit een groot verschil tussen lichamelijke verslaving en geestelijke verslaving
Sonja schreef:Je moet eens zien hoeveel geld je ineens hebt als er niet meer geblowd wordt
symphatico schreef:Meid alle kleine beetjes helpen en doordat er al niet al teveel geld aan de orde is, kan je ook bijv afspreken met je vriend (of legt het uit in een brief)? Van ''Schat eerst alle rekeningen en dan als er nog iets over blijft doen we in een potje'', en dan tegen hem zeggen eventueel met schouderklopjes ''Schat je kan het kop op, hou vol''.
En bezorg je vriend veel echt veel afleiding ga lekker wandelen,fietsen of noem maar op alleen maar gezellig met jou zijn en dan heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel praten dat doet vele wonderen. Ik zelf als mijn vriend aan de blow of drugs zat nee ik zou hem echt nooit in zn eigen sop gaar kunnen laten koken, ik probeer dan echt heel rustig te blijven en veel te praten en veel goede moed tegen diegene (die die dip met blowen heeft) te zeggen.
Succes meid.