Stijltang bokkers???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Stijltang bokkers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:47

Hello
Ik vroeg me af of er ook bokkers waren die de stijltang vaak in de vingers hebben.
Ik heb nu permanent, maar het is er al bijna uit.
Nu wil ik een bobline maar om die mooi te houden wil ik stijlen.
Alleen hoor ik van alle kanten dat je haar onwijs dood ervan gaat.
Wat gebruiken jullie voor lotion etc om je haar goed te houden?
Of gewoon niet stijlen??
Groetjes

Ps. Misschien een leuk topic om tips uittewisselen dus niet alleen voor mezelf

Janiniie

Re: Stijltang bokkers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:52

Ik stijl het gewoon ( Met mijn krullen kop bvyna onmogelijk) En dan was ik eht met haar voedende shampoo en dan stijl ik het een tijdje niet zodat het kan herstelllen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:54

Ik stijl mijn haar redelijk vaak en heb geen probleem ermee.
Ik gebruik shampoo en cremespoeling van Lóreal Paris, die ehm Elvive geloof ik.
Verder gebruik ik helemaal niets en mijn haar is niet verandert sinds het gebruik van de stijltang. (die ik nu toch al zeker een half jaar gebruik)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:55

Het is steilen Knipoog
Ik steil het elke dag wel, en doe er niks tegen. M'n haar is nogal vet van zichzelf, dus door het te steilen blijft het juist lekker droog.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:57

Mijn haar is ook onwijs vet, daarom permanent ik dan wordt het droger. Hebben jullie nog een speciale steiltang? Of gewoon een goedkope? Bij de blokker kosten ze zo'n 20 euro

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:57

Ik gebruik de steiltang regelmatig om mijn (niet mooi) krullend haar in bedwang te krijgen.

Ik was m'n haar met shampoo en conditioner van Redken en voor ik de stijltang erop zet doe ik er nog heatglide op van Redken.
Dit is een speciaal produkt om het haar te beschermen tegen de hitte van de steiltang.
Wel zien dat je een keramische tang koopt of gebruikt,die is beter voor je haar.

Als je haar terug aan een knipbeurt toe is zal je het wel zien als je het bewerkt met de steiltang.
Dan blijven de punten niet meer plat liggen en gaat het vanonder pluizen.
Ik denk als je je haar goed verzorgd en op tijd laat knippen dat de steiltang niet voor problemen gaat zorgen.
Ik ben grote fan!! Haha!

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:58

Ik gebruik ook redelijk vaak een stijltang maar mn haar is nog steeds niet dood Bloos Clown

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:59

Ik doe er altijd Biosilk in van de kapper.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:00

Ik heb er een van Princess. Kostte slechts 20 euro, maar het knopje werkt nu al niet meer en hij geeft me af en toe stroomschokken. Mijn zus heeft een ontzettend goede met een ionen-systeem, ik zou niet weten van welk merk.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:01

Ik doe het iedere week na het wassen en drogen en dan blijft het super zitten. Mijn haar wordt er ook niet droger van maar ik heb dan ook wel een prof. tang (keramische platen) gekocht bij de kapper omdat ik heel lang haar heb (en graag wil houden).

Voor het steilen doe ik er eerst een beetje zijde in (wordt bij de tang geleverd maar kan je ook los kopen bij de kapper).

Verder gebruik ik 1x per week een goed haarmasker (creme) wat een goeie voeding voor mijn haar is.

Ik gebruik de tang nu al bijna 1,5 jaar iedere week en mijn haar heeft zover ik het kan zien er niet onder te lijden en mijn haar is super steil Lachen
Laatst bijgewerkt door MikeRick op 17-02-08 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:01

Ojaa ik stijl mn haren ook vaak wel een paar keer per dag. Merk weet ik effe niet maar wel met een Soort laag erover ter bescherming en zodat het niet gaat pluizen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:02

giotto@ waar koop je die schampo etc?

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:03

Ik heb ook een stijltang, ik gebruik hem eigenlijk niet/nooit, die dingen zijn toch eigenlijk vet slecht voor je haren, ik wil hem nog wel een keer gebruiken, maar hoelang duurt het ongeveer als je je hele haar wil doen? Bloos

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:03

Ik ga zo van de pc. Ik kan pas zaterdag reageren want ik loop intern stage zonder internet.

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:09

marleentje94 schreef:
Ik heb ook een stijltang, ik gebruik hem eigenlijk niet/nooit, die dingen zijn toch eigenlijk vet slecht voor je haren, ik wil hem nog wel een keer gebruiken, maar hoelang duurt het ongeveer als je je hele haar wil doen? Bloos

Hangt er van af hoe lang/dik je haar is en wat voor kwaliteit stijletang je hebt Lachen

Ik heb er 1 van Babyliss, met keramische platen. Bij mij duurt het met dees zo'n 20 minuten voordat ik m'n hele haar steil heb (en ik heb toch best dik haar). Ik doe er eigenlijk niks in voor de bescherming, maar ik ben wel benieuwd waar je die shampoo enzo van jou koopt, giotto?

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:11

Mijn moeder heeft een spuitbusje voor mij gekocht van de kapper..

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:11

Als je een stijltang gebruikt is het HEEL belangrijk dat je voor het stylen zijde in je haar hebt gedaan. Zijde brengt een beschermend laagje om het haar en is erg verzorgd. Zelf gebruikt ik de stijltang van CHI. Deze stijltang is juist niet schadelijk voor je haar maar juist goed! In combinatie met de de zijde (Ik gebruik biosilk) perst hij de zijde in het haar waardoor het verzorgd word EN gestijld! Deze stijltang kun je bij wijze van ook 10 minuten op 1 plekje houden en zal niet verbranden oid. Een stijltang mag al keramisch worden genoemd als er maar 1 % keramiek in is verwerkt. Dat is dus bijna niets en slecht voor het haar. De CHI tang heeft 100 % keramische platen! En is binnen 20 seconden helemaal op temperatuur
Kan geen slecht woord over deze stijltang zeggen Haha!

Afbeelding

Ik heb de limited edition die KiKa steunt.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:12

blokje schreef:
Mijn haar is ook onwijs vet, daarom permanent ik dan wordt het droger. Hebben jullie nog een speciale steiltang? Of gewoon een goedkope? Bij de blokker kosten ze zo'n 20 euro

Ik heb deze: http://www.kijkshop.nl/product/15811/24 ... er-cr1090/

Keramische platen en ionen functie schijnen beter te zijn voor je haar dus het beste is wel dat je er een koopt die dat heeft. Verder is een verstelbare temperatuur ook wel makkelijk, als je krullen hebt moet je hem heter zetten namelijk.
Ik heb schuim van de hema speciaal tegen hitte maar weet niet of die nou wel zo goed is. Ik steil het niet iedere dag maar merk nog geen verschil aan mn haar. Overigens blijft het bij mij niet de hele dag steil terwijl ik dun haar heb. Iemand daar nog tips voor?

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:13

@Anouk, ja die is dus wel goed, maar de meeste zijn erg slecht voor je haar..

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:13

Het duurt bij mij (lang en dik haar) ongeveer een half uur voor het geföhnd en gesteild is (van föhnen wordt het ook steiler, dus dat reken ik even mee).

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 21:13

Anoek@ brutale vraag hoe duur is die (A)

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:15

Ik ben zelf trouwens kapster Knipoog

Hij kost 139.95. Het kost een wat, maar dan heb je ook wat! Farouk levert ook hele goede service. Is er wat mis mee stuur je hem op en word ie gemaakt.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:20

Ik gebruik alle hairproducten van SEBASTIAN.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:25

Ik steilde het eerder ook vaak, maar mijn haar is zo dood als een pier Clown. Maar ik gebruikte eerst de verkeerde producten om het te beschermen. En ik heb van mezelf heel droog haar, dus dat gaat niet goed.
Dus ga van de week eerst eens naar de kapper, en dan voor poging 2 met de goede producten. (Heb echt onhandelbare krullen dus gesteild haar is zó'n opluchting Clown)

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:30

Anouk01 schreef:
Als je een stijltang gebruikt is het HEEL belangrijk dat je voor het stylen zijde in je haar hebt gedaan. Zijde brengt een beschermend laagje om het haar en is erg verzorgd. Zelf gebruikt ik de stijltang van CHI. Deze stijltang is juist niet schadelijk voor je haar maar juist goed! In combinatie met de de zijde (Ik gebruik biosilk) perst hij de zijde in het haar waardoor het verzorgd word EN gestijld! Deze stijltang kun je bij wijze van ook 10 minuten op 1 plekje houden en zal niet verbranden oid. Een stijltang mag al keramisch worden genoemd als er maar 1 % keramiek in is verwerkt. Dat is dus bijna niets en slecht voor het haar. De CHI tang heeft 100 % keramische platen! En is binnen 20 seconden helemaal op temperatuur
Kan geen slecht woord over deze stijltang zeggen Haha!

Afbeelding

Ik heb de limited edition die KiKa steunt.

Yep inderdaad dat is precies degene die ik ook gebruik en op dezelfde manier Lachen

Ik kan niet meer zonder Bloos