Inmiddels zou het dus weer goed moeten zijn, maar dat is het niet. Als ik hem buig, doet het nog steeds heel erg veel pijn. Tape heb ik ook lang gedragen, maar dat ging nu niet meer, mijn huid is nl. kapot gegaan door de tape.
Als je iets gebroken hebt, blijf je er daarna altijd nog een tijd last van houden ? Het begint nu ECHT vervelend te worden!
nou ook toevallig, spreek net me nichtje. Heeft ook d,r teen 8 weken geleden gebroken, en heeft nu ook nog veel last. Ligt waarschijndelijk ook wel aan de breuk
Nee hoor, kan zeker nog wel goedkomen,...maar het kan zeker wel lang duren. (Reken maar een half jaar oid). Er zijn idd mensen die altijd last blijven houden, vooral als de breuk niet recht was/ is gezet of door peesbeschadiging oid.
Voor de zekerheid zou ik toch contact opnemen met de huisarts. Die kan kijken welke bewegingen er pijn doen en hoe de huid er uit ziet (dik/rood/glazig e.d.) en door onderzoek kijken of het nog een botprobleem is, of misschien nu een probleem van de pezen. De grote vraag na je vorige topic is: zijn er foto's gemaakt? Misschien was de breuk toch niet zo eenvoudig als de HA dacht in eerste instantie. Dat je hem niet kan buigen kan ook komen doordat er nog wat zwelling is in en rondom het gewricht. Dat kan beter worden door de teen onbelast en binnen je pijngrens te bewegen. De volgende keer moet je vragen of er bijv. een zwachteltje tussen de huid en de tape kan. Tape op je huid is idd niet heel lekker.
Ik heb denk ik ongeveer 8 jaar geleden mijn teen gebroken gehad doordat mijn pony er op ging staan... Ik heb er nog dagelijks last van. Echt pijn doet het niet, maar het is een heel vervelend gevoel.
Mijn enkel 3,5 jaar terug gebroken, het was pas na een goed 2 jaar weer een beetje op krachten allemaal. Een breuk en de nasleep ervan kan je heel erg veel tijd kosten.
Anders zou ik als ik jou was even naar de doketer gaan, misschien is het nog niet vastgegroeid?
Ik heb twee jaar geleden een teen-probleempje gehad. Ook ik heb er nog regelmatig last van. Mijn teen is soms dik, warm en jeukt/ doet pijn. Soms kan ik hem ook moeilijk buigen. Ik baal ervan, want soms is het best lastig. Ik heb geen idee (maar ben wel beniewd) of de teen ooit weer de oude wordt.
Er zijn toen geen foto's gemaakt, dat was volgens mijn HA niet nodig.
Mijn teentje is eigenlijk constant rood en ziet er wat " glazig " uit, iets dikker als mijn andere kleine teen. Ik kan mijn teen wel buigen, maar dat doet erg veel pijn. Kan hem wel iets buigen zonder pijn, maar niet ver.
Zoals ik hier lees kan het dus behoorlijk lang duren
Ik zou dan als ik jou was gewoon terug gaan naar de huisarts. Het is vrij duidelijk dat hij dus niet goed genezen is als je teen er ook anders uit ziet.
Mijn teen ziet er gewoon normaal uit maar ik kan hem gewoon niet zo makkelijk meer buigen. Ook met koud weer krijg ik er meer last van als normaal. Maar echt pijn doet het niet. Aangezien je zegt dat je er echt last van hebt, zou ik toch ff terug gaan!
Ik zou voor de zekerheid even naar je HA gaan. Het duurt nog wel een tijd voordat je teen helemaal goed genezen is, maar je arts kan even onderzoeken, of het genezen goed gaat.
het heeft bij mij ruim een jaar geduurd voor mijn teen weer een beetje normaal aanvoelde (was ook een erg rottige breuk) en als ik nu in de bergen loop met de vakantie voel ik het nog wel eens (2,5 jaar later) dus reken er maar op dat je er nog wel een tijdje last van kan hebben. Sterkte ermee.
Ik heb mijn enkel 13 jaar geleden gebroken, nou ja gebroken....De buitenzijde was op drie plaatsen gebroken en de binnenzijde was verbreizeld. Er zit aan de binnenzijde nog een pinnetje in wat er nooit meer uitgaat. Als er goed weer komt voel ik dat goed. Soms doet het nog zo veel pijn dat ik niet kan lopen, en goed komt het al helemaal niet meer. Ik bekijk het echter van de zonnige kant, bij iemand met vergelijkbaar letsel, en een bijna identieke rontgen foto werd in die tijd zijn been afgezet, en ik heb mijn been nog, en het functioneerd, al is het dan niet altijd zoals ik graag zou willen.
Ik zou toch even terug naar de HA gaan en vragen of je foto's mag laten maken hoor. Het ligt er maar aan waar precies de breuk zit, dat kan op zo'n rotplek zitten dat ze er operatief een pennetje in moeten zetten.
nou.. ik kan je vertellen, het kan idd lang duren..
aan het eind van de zomer heeft mijn pony. in paniek. zijn voet op mijn voet geplaatst... ik ben er niet mee naar de huisarts geweest, omdat ze toch niets aan een gebroken teen doen..
een pen erin zetten, gebeurt al helemaal niet
ik denk wel dat hij toendertijd gebroken is, ik heb toen ook mijn teen een paar keer verbonden met tape, maar dat deed nog meer pijn!
het heeft bij mij ook erg lang geduurd. inmiddels is de pijn weg, en is de teen alleen nog wat dikker, en een beetje anders van kleur..
Dat doen ze dus wel Ligt er helemaal aan waar de breuk zit. Mijn man had ook zijn teen gebroken, foto's gemaakt, naar huis gestuurd. Daarna belden ze terug. De breuk zat op zo'n rotplek dat hij terug moest komen en toen hebben ze er een pennetje ingezet. Na een aantal weken is dat weer verwijderd.
Mijn vader heeft een jaar terug ook 2 tenen gebroken en heeft er ook een hele poos last van gehad. Kan denk ik nog wel even duren voordat je er helemaal geen last meer van hebt maar als je het niet vertrouwd zou ik voor de zekerheid toch maar even bij de huisarts langs gaan.
Opzich wil ik best terug gaan, maar ik ken mijn HA, hij is meer van "pak maar een paracetamol"
als ik er tape omheen heb zitten, heb ik minder pijn ( zal wel komen omdat m'n teentje dan steun heeft ), nu heb ik die tape er al even niet meer opzitten, maar het is wel gevoeliger.
ik heb in groep 3 mijn grote teen gebroken, en heb er nu nog wel last van.. (ben nu 19) hij is altijd stijf en wil niet altijd buigen, moet ik hem zelf 'knakken' zeg maar sterkte d'r mee, het is vervelend