Slapend been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Slapend been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 11:19

Ik heb al een tijdje regelmatig last van een slapend been. Altijd als ik slaap, en altijd links. Vorig jaar ben ik hiermee naar de huisarts geweest, aangezien het toen elke nacht gebeurde (en voor vreselijke kramp zorgde als het weer "wakker" werd). Deze heeft me toen (overigens zonder enig onderzoek) naar de fysio gestuurd, welke constateerde dat er wat weerstand is in mijn linkerheup, mogelijk kwam het daarvandaan, maar hij wist het niet zeker. 6 behandelingen gehad, oefeningen meegekregen, maar minder werd het niet. Inmiddels is het wel een tijdje minder geweest, het lijkt wel met vlagen te komen.

Vannacht sliep mijn been weer eens... Gek word ik ervan!! Lig je lekker te slapen, wil je je omdraaien, draait je been niet mee Sigaar Dus dan wordt je wakker: heeee waar is mn been gebleven Clown Want zo voelt het echt, alsof mn been verdwenen is... voorzichtig beetje masseren, tenen proberen te bewegen, en ja hoor, er gebeurt wat! En dan: KRAMP!!!!! Niet een beetje, nee, enorm.... Zo erg dat ik moet uitkijken dat ik niet de hele flat wakker schreeuw... Klaarwakker natuurlijk.... Zoooooo moe word ik ervan Dromen Laatst ging ik trouwens bijna onderuit doordat ik niet merkte dat mijn been sliep, wilde naar de wc en zakte (gelukkig) terug op mn bed...

Nog meer mensen die hier last van hebben? Wat doen jullie met een slapend been?

Solaria_Liz

Re: Slapend been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:43

haha.. hier kan ik over mee praten.
Ik heb het in mijn benen en in mijn armen.

Als ik op de bank zit krijg ik vaak kramp in mijn benen. Als ik dan op wil staan en wil gaan lopen, val ik gewoon om.
En 's nachts wordt ik vaak wakker en dan voel ik mijn arm niet meer.. Als ik dan anders wil gaan liggen, moet ik eerst mijn arm verleggen. Redelijk irritant Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:34

Ik heb het dus echt alleen in 1 been. Overdag nooit (nou ja, een hele enkele keer als ik heel raar zit ofzo Knipoog ) altijd 's nachts. Krijg soms een beetje het iodee dat de bloedtoevoer niet helemaal ok is ofzo, heb met sporten ook regelmatig dat mijn voeten raar aanvoelen... Soort van tintelen ofzo, het gevoel wat je krijgt voordat een ledemaat gaat slapen... Vaaag lichaam heb ik Vork

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:37

Ik heb dit altijd met m'n hand, paar slagen omdraaien en je vingers kraken. "En dan doet-ie het weer Clown "

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 08:37

Heb je het vooral na inspanning? Dus als je overdag veel je been gebruikt hebt?
Ik heb dit namelijk na het paardrijden en soms hardlopen. Ben ermee naar de sportarts geweest en het konden twee dingen zijn. Logesyndroom/compartimentsyndroom of dat er in je lies een bloedvat bekneld raak (weet ik de naam niet van, komt voornamelijk voor bij wielrenners)
Na een drukmeting bleek het bij mij het eerste te zijn.

Als ik een lange intesieve rit maak (vooral op wedstrijd) gaat eerst m'n voet tintelen, daarna m'n onderbeen en gaat m'n scheenbeen heel erg zeer doen, dan gaat ook m'n bovenbeen tintelen en vervolgens verdwijnt alle gevoel uit m'n been.
Afhankelijk van hoe lang ik ermee door rij blijft dat dode gevoel enkele uren tot enkele dagen.
Meestal krijg ik het meteen na het rijden, maar soms komt het ook wel eens een paar uur later opzetten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:15

Het is bij mij niet perse na inspanning, tenminste, niet opvallend... Doordat het in mijn slaap gebeurt, weet ik ook niet precies wat het verloop is, of eerst mijn voet gaat slapen ofzo... Als ik wakker wordt, slaapt in ieder geval mijn hele been, geen idee hoelang...

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:20

Te hard matras? (Aangezien het vnl. 's nachts gebeurd)
Als je been slaapt ervoor zorgen dat er niks de bloedtoevoer belemmerd, en voorzichtig zijn in bewegen...anders krijg je kramp of kan je je zelf blesseren. Beetje met je tenen bewegen, masseren etc.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:37

Heb het al een tijdje niet meer gehad, maar voorheen had ik regelmatig last van een slapende arm. Midden in de nacht werd ik wakker en het was net of mijn arm dood was. Had geen gevoel meer en moest hem zelfs met mijn andere arm verplaatsen...
Af en toe heb ik het ook in mijn benen gehad.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:44

Mijn matras is niet hard, en volgens de fysio zou het daar ook niet aan moeten liggen. Het vreemde is ook dat het altijd links is, terwijl ik in verschillende houdingen wakker wordt, dus het is niet zo dat ik telkens in dezelfde houding slaap.

Kramp krijg ik toch wel op het moment dat het bloed weer begint te stromen, hoe voorzichtig ik ook doe.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:47

rook je ?

ik heb dit ook gehad , toen ik nog rookte.
moest acuut stoppen, want door het roken waren mijn bloedvaten dunner, en dus een slechtere doorstroming van bloed met als gevolg slapende ledematen Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:42

Euhm ja, ik rook wel Bloos Dat zou er natuurlijk wel mee te maken kunnen hebben...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:44

jep, dat kan zeer zeker, roken is erg slecht voor de doorbloeding,
toen ik stopte (was de eerste keer dat ik stopte) was het ook binnen een week over.
ik had echt gewoon pijn aan armen en benen, omdat ze vaak zo gevoelloos waren, en idd erg veel krampen.
die krampen hielden ook vrij snel op bedenk ik me nu