Glutenintolerantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_ty

Glutenintolerantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 13:33

Ik heb waarschijnlijk last van glutenintolerantie, dat ik granen niet verdraag in mijn darmen.
(klachten komen zeer overeen). Zeker is het nog niet, maar ik ga er nog wel mee heen. Ik loop al zo lang met bepaalde 'vage klachtjes', dat het zo langzamerhand normaal lijkt, maar dit is het niet.

Zijn er hier meer mensen die dit hebben? En hoe ziet je eetpatroon eruit?

_lautje_

Re: Glutenintolerantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 18:13

Heb er last van. Naast gluten heb ik voor nog een heleboel andere dingen een intolerantie.
Mijn eet en leefpatroon moet dan ook vrij regelmatig zijn.
Hebeen hele tijd een zeer streng dieeet gevolgd.
wat ik wel kan aanraden in een arts in Driebergen. Hij doet aan bio-resonantsie therapie. Dat lijkt allemaal heel vaag en een hoop abracadabra, maar ik ben er heel erg van opgeknapt.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:25

Ik had ook langere tijd vage symptomen van coeliaki, na een darm bioptie bleek dat ik geen darmvlokken had en dus coeliakie heb. Een half jaar lang heb ik dat dieet gevolgt, dat je geen granen enzo mag eten, wat een hel was dat. Ik ben er dus na een half jaar ook mee gestopt omdat het niet echt aansloeg.
Ondertussen stond ik ook nog onder behandeling van een homeopaat en het gaat nu wel weer beter en bijna geen klachten meer Lachen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:41

Ik heb de verschijnselen ook, kom bij hetzelfde soort arts als hierboven net beschreven van die bioresunantie.... Die heeft het een maand of 2 geleden ontdekt.

Ik heb ook een koemelkallergie en een lactose intollerantie(beide al mn hele leven), eet nu ander brood (speltbrood) en voor de rest let ik op dat ik niet te veel granen binnenkrijg. Moet zeggen dat het me wel helpt, alsof ik er meer energie van krijg.....

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:45

Ik heb een allergie tegen gluten, soja en pinda's. Daarnaast een lactos intolerantie.
Ik maak zelf mn brood en lees alle etiketen. Bij de super de boer hebben ze nu redelijk veel glutenvrije producten. Daarnaast ga ik af en toe naar de natuurwinkel.
Gluten zitten in heel veel producten (pasta's sausjes marinades ed.) Goed opletten dus.

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:08

Bedankt voor jullie reacties Lachen

Ik hoop dat ik er ook meer energie van kan krijgen, als ik geen gluten meer eet. Maar eerst moet ik het natuurlijk zeker weten.
Hebben jullie dan hulp van een diëtiste?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:23

Nee ik niet. Kreeg van die arts van de Bio resonantie gewoon een lijst mee met wat wel en wat niet. En dan gewoon opletten. Tegenwoordig eet ik grotendeels de meeste dingen weer (kan ook mede door de behandeling) en je merkt het vanzelf wel als je iets verkeerds eet.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:38

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:22

Op livaad.nl vind je een database met veel glutenvrije producten.
Succes, ik hoop dat je gebaat bent bij het weglaten van gluten uit je voeding.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:59

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:11

Bedankt allemaal!
Ik had vandaag brood (voorverpakt) van de natuurwinkel, nou dat houd ik niet lang vol, wat droog was dat brood, niet erg lekker.
Ik ga morgen bloed laten prikken en deze week nog heb ik een afspraak bij de huisarts. Ik hoop dat er wat uitkomt waar ik mee verder kan Lachen

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:30

Zelf gemaakt brood is lekkerder. Ik heb meteen een broodmachine aangeschaft.
Ik ben vandaag naar het allergiecentrum in Utrecht gweest en heb daar volgende week een afspraak met hun dietiste. Hoop dat die meer kan helpen dan mijn vorige dietiste.
Verder moet ik een afspraak maken met mijn mld arts voor eenscopie om gluten intolerantie uit te sluiten (of te bevestigen, net hoe je t wil zien...).

Ik volg mijn dieet nu een maand en vind het erg zwaar. Ik heb momenteel erg veel behoefte aan een broodje kroket....

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:40

Kan het me voorstellen!
Ik heb vanmiddag ook een 'gewoon' broodje gegeten, geen last van gehad verder. Maar als ik alleen maar dat glutenvrije brood moet eten, word het voor mij ook moeilijk vol te houden. Maar goed, ik moet ook maar even afwachten of ik het heb enz..
Een dietiste lijkt mij zowieso wel goed, want ik heb echt eten nodig dat me voedt. Ik ben altijd zo snel gammel en trillerig.
Ben al wel gestopt met suiker (hagelslag bijv), dat helpt ook al een stuk Lachen