Hoe motivatie krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Hoe motivatie krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 23:36

Ik ben eigenlijk sinds ik van de basisschool af kwam voor niks meer gemotiveerd geweest.
Alsof het allemaal maar uit de lucht kwam vallen, in mijn hoofd weet ik heel goed hoeveel geluk ik heb en dat ik ontzettend dankbaar ben, dat is het probleem niet, het probleem is dat ik geen motivatie voel.

Op de basisschool zat ik grandioos goed in mijn velletje, haalde de beste cijvers van de klas en mocht zo door naar het vwo, eenmaal op het vwo ging alles fout.

Ik zakte naar een groenvmbo school (iets wat ik altijd al wilde, met dieren en planten bezig zijn) en zelfs hier zakte ik voor.
Zelfde voor mijn paard, ik ben er wel elke dag voor haar (stallen,rijden, borstelen etc)., maar het is nou niet dat ik (en ik zeg het eerlijk) echt mijn best doe.

Ik ben gewoon niet gemotiveerd te krijgen en ik weet echt niet hoe het komt.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik vanaf het moment dat ik van de basisschool afkwam ook niet meer lekker in mijn vel zat, er is zoveel gebeurt om me heen (vertel ik liever niet) dat ik vaak genoeg down was, soms zelfs tegen het langere depresieve aan.

Ik wil gewoon weer zoals vroeger, met een lach op mijn gezicht naar mijn paarden gaan, met een lach op mijn gezicht naar school en met een voldaan gevoel thuis kunnen komen.
Maar het lukt me gewoon niet meer. En ik weet niet waarom en hoe.

luuntje

Re: Hoe motivatie krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:42

Even je huisarts bellen en het hem/haar uitleggen.
Hij/zij kan je verder verwijzen.

Wildgirl

Re: Hoe motivatie krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:49

je moet die vicieuze cirkel doorbreken, daar kun je hulp bij zoeken bij idd je ha of een psycholoog maar je kunt het ook zelf proberen