Overgeven bij amandelen laten knippen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Overgeven bij amandelen laten knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 05:35

Ik heb voor ik geloof 2 weken terug enorme keelontsteking gehad.
Natuurlijk naar de dokter geweest en deze vertelde me dat het een goede keelontsteking was die goed zeer moest doen (nou dat klopte zeker wel) en dat er achterin me keel een onzettende lading pus zat.. Volgens hem kon ik het zelf ook zien als ik me tong voor de spiegel naar beneden drukte , en ja ook dat klopte

Dus hoppa een kuur van Broxil ofzo? meegekregen 500mg 1 of andere penciline kuur?

Nou keek ie in zn computer en zei dat mijn keelamandelen er ook nog in zaten (dacht zelf dat ze er al met mijn neusamandelen uit waren maar niet dus)

Dus ik meteen vragen of ik geopereerd moest worden maar volgens hem hoefde dat niet omdat je dan zowieso 2/3 keer per jaar goede keelontsteking moest hebben..

Ik helemaal blij natuurlijk, mja nu ik het weer heb (kuur is net sinds vorige week afgelopen)
ben ik dus bang voor..

Operatie's doen me opzich niet zoveel , maar ik heb dus begrepen dat je goed ziek word van amandelen weg laten knippen, dat je er van moet overgeven enz???????
Veel ijs eten weet ik, en dat 'hoe vroeger je erbij bent hoe minder pijn' weet ik ook, maar van dat overgeven nooit gehoord..

Mijn vraag is dus: komt dat veel voor?
Want ik ben als de dood voor overgeven, kan het niet zien , niet ruiken, niet horen ,NIKS!
Klinkt heel kinderachtig misschien maar ben er echt als de dood voor!!

Dus ik ben benieuwt word je er echt zo ziek van?
Sorry voor het lange verhaal, wilde even uitleggen wat de dokter zei Lachen

Lizz

Re: Overgeven bij amandelen laten knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 06:18

Kan je ook niet slapen??

Ik heb nu ook hele erge keelpijn, maar ik ben niet zo'n dokter fan. Ik kijk het altijd aan omdat ik altijd denk, dit gaat wel over!

Overigens heb ik even zitten zoeken op internet, maar overgeven bij het knippen van keelamandelen kan je alleen krijgen van de narcose of als er te veel bloed in je maag komt.

Maar ik denk dat je dit gewoon even aan moet geven en dan houden ze hier vast wel rekening mee, hier hebben ze vaak wel iets voor!

beterschap trouwens Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 06:19

Ik heb het vroeger laten doen..maar weet t nog precies Clown vond het echt verschrikkelijk!! Veel keelpijn en die ijsjes eten nou dat is dan ook niet leuk..wilde die toen nooit maarja t moest..
Overgeven is idd zo..wss omdat er toch bloed in je keel/maag? loopt en dat komt er dan weer uit..Dus de eerste dag/dagen heb ik toen wel steeds overgegeven..
Heb het van andere ook gehoord dat ze dat hadden..was er toen ook echt niet blij mee dat ik toen moest..Had toen heel vaak keelontsteking..Is nu wel een heel stuk minder gelukkig..

Heb wel gehoord dat ze ook nog terug kunnen groeien?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 06:22

Dat terug groeien dat ken ik ook, een oud klasgenootje van mij (10 jaar terug) die heeft wel 3 of 4 keer haar amandelen laten knippen! Maar hoe het precies zit weet ik niet.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 06:26

Bij mij zijn ze er gelukkig nog steeds niet..denk ook niet dat dat nu nog komt hoop ik.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 10:55

@ Lizz
Nee ik schrok dus ook al wakker van de pijn, gelukkig heb ik waterijs Clown
Ik sliep alleen net al om de tijd dat jij hier een berichtje plaatste Knipoog anders hadden we mooi wat te babbelen gehad
Ik dacht 2 weken terug ook dit gaat wel over tot ik dik veel moeite moest doen om te ademen (ook achter me neus leek alles vast te zitten zo'n snurkend geluid bij diep inademen enzo)

Narcose kan ik wel tegen, ben geloof ik zo'n 7x geopereerd geweest (buisjes neusamandelen duim enz) en nooit last gehad van misselijkheid na de narcose (GELUKKIG Haha! )

Zal als dit volgende week vrijdag nog niet weg is , eens zien of ik richting dokter ga, ben er zelf ook geen fan van Knipoog

iig bedankt en ook beterschap Lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 10:57

@Arabian Girl
Jah dat terug groeien heb ik ook gehoord, me dokter zei ook al dat dat bij keelamandelen wel kan maar bij je neus niet..
Geef je dan alleen het bloed over of ook je eten.. moet er niet aan denken zeg Verward word er misselijk bij het idee Nagelbijten / Gniffelen vooral omdat de moeder van een vriend van me vertelde dat de beste vriend van haar zoon is overleden bij overgeven omdat zn long niet sloot en het daardoor in zn longen kwam

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 10:58

Lizz schreef:
Dat terug groeien dat ken ik ook, een oud klasgenootje van mij (10 jaar terug) die heeft wel 3 of 4 keer haar amandelen laten knippen! Maar hoe het precies zit weet ik niet.

Jeetje dat is vaak Bloos! , vreselijk bah

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:02

Hallo,

Ik heb mijn amandelen laten knippen toen in 21 was.
Het is vervelend maar vond het na alle ophef die er over gemaakt werd wel meevallen eigenlijk.
Heb 1 nacht in het ziekenhuis geslapen. Moest ijwaster drinken en icepacks op mijn keel leggen om te koelen.
Na een week moest ik hoesten waardoor er een korst los was gaan zitten... daarna heb ik 1x moeten overgeven (inderdaat omdat een mens geen bloed in de maag kan verdragen) maar meer niet.

Dus mijn advies gewoon doen! Ik wilde eerst ook niet maar 5 a 6x per winter keelonstreking was erger dan de operatie! (sinds dien geen keelontsteking meer gehad)

Groetjes Iris

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:15

Ik probeer af en toe mijn holtes schoon te maken met zoutwater (spoelen) want ik ben bang dat het anders ook verstopt raakt, overigens mag dit niet te vaak vanwege irritatie aan de slijmvliezen.

Maar ik heb net ook mijn eerste ijsje op en die smaakte zeer lekker!! Ik hoest nu gelukkig even niet (afkloppen) maar heb een uur geleden voor mijn gevoe lmijn longen eruit gehoest, (lekker vies) maar allemaal groen/bruine brokken slijm kwamen eruit. Volgens mij ging het door het ijsje wel beter, dus als ik weer ga hoesten komt ijsje nr 2 uit de vriezer Haha!

Ik moest overigens net lachen, dat is GEEN succes! pff

(ah oh, ik voel kriebel in keel aan komen Boos!)

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:39

Dat overgeven was meer het bloed en water dan..had geloof ik toen nog nix gegeten..
Weet ook eigenlijk niet meer of je weer gelijk mocht eten..Zal het nog eens aan me ma vragen zo..die weet het misschien nog allemaal wat beter.

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:44

ik heb het ook gehad toen ik 5 of 6 was. na de operatie had ik erge keelpijn en ik moest ijs eten maar dat wilde ik toen niet. ik heb alleen bloed overgegeven. maar anders niet. ik mocht ook vrij snel weer naar huis.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:50

Ik heb het laten doen toen ik een 28 was, was geen pretje maar het viel reuze mee ik heb niks gespuugd. Nou kreeg ik daar al een middel voor omdat het bij een andere operatie niet goed gegaan was, ik bleef toen misselijk. Nu had ik dus een goedje gekregen wat tegen misselijkheid was, werkte prima. Als je altijd last heb zou ik zeggen altijd laten opereren! Voor die misselijkheid kunnen ze altijd wat geven!

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:55

mij lijkt het niet fijn als je amandelen eruit worden gehaald Verward gelukkig heb ik nog nooit keelontsteking gehad en hoop dat het zo blijft en ook m'n neusamandelen heb ik nog..

maarre werden jullie niet gek van het ijs dat je er later geen 1 meer even kon zien:P

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:57

Ik heb ze eruit gekregen toen ik 16 was, op latere leeftijd dus, en dan kun je er inderdaad behoorlijk ziek van zijn. Let wel op: het KAN, het hoeft niet.

Ik was er wel flink ziek van, maar heb niet overgegeven, en heb eigelijk ook nog nooit gehoord dat dat er echt bijhoort, terwijl ik me er wel heel erg in verdiept heb. Ik denk dat je alleen zou overgeven als je heel veel drinkt, en niet eet omdat dat eerst niet zo fijn. Je hebt dan niet zoveel vastigheid in je maag, en dan komt het er eerder uit. Ik heb vrij veel vla gegeten en dat hielp prima. En wel drinken, dat is echt belangrijk, als je er ook maar wat eet.

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:06

Ik heb op mijn 25ste mijn keelamandelen laten verwijderen. Ze zullen er juist alles aan doen om te voorkomen dat je gaat overgeven om nabloeding te voorkomen. Leuk was het niet, maar van misselijkheid heb ik geen last gehad.
Van de narcose van tegenwoordig wordt je volgens mij nog zelden misselijk.
Mijn amadelen moesten eruit omdat ze te groot waren, zogenaamde kissing toncils Clown . Ze blokkeerden 's nachts soms de luchtweg gedeeltelijk.
Omdat ze zo idioot groot waren had ik ook hele grote wonden en was het een waar slagveld volgens de KNO arts (hij is ook een stukje vergeten in de chaos Knipoog ) Dus tijdens het verwijderen heeft het erg gebloed maar ze doen er alles aan om te voorkomen dat het je maag in loopt. En na de operatie alles om te voorkomen dat het na gaat bloeden, waar je dus misselijk van kan worden.
Al met al was het geen pretje, best pijnlijk, maar achteraf ben ik blij dat ze eruit zijn

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:21

suusiejj schreef:
Operatie's doen me opzich niet zoveel , maar ik heb dus begrepen dat je goed ziek word van amandelen weg laten knippen, dat je er van moet overgeven enz???????
Veel ijs eten weet ik, en dat 'hoe vroeger je erbij bent hoe minder pijn' weet ik ook, maar van dat overgeven nooit gehoord..

Mijn vraag is dus: komt dat veel voor?
Want ik ben als de dood voor overgeven, kan het niet zien , niet ruiken, niet horen ,NIKS!
Klinkt heel kinderachtig misschien maar ben er echt als de dood voor!!

Dus ik ben benieuwt word je er echt zo ziek van?
Sorry voor het lange verhaal, wilde even uitleggen wat de dokter zei Lachen

ik weet niet wie jou verteld heeft dat je gaat overgeven enzo.want ik heb het toch echt anders beleeft. zo'n 2 jaar terug (toen was ik 21 jaar) zijn mijn amandelen verwijderd. ik had wel een stuk of 4/5x per jaar keelontsteking. toen ze er uit waren was ik ook bang dat ik zwaar ziek zou zijn van de narcose enzo.ik heb wel 3 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm met mijn leeftijd en de complicaties die konden komen. ik had meer last van het infuus waar ik mee moest slapen en de pijnlijke trombose prik in mijn bovenbeen voordat ik ging slapen, dan dat ik veel pijn had in mijn keel of misselijk was.tuurlijk was het niet zo'n fijn gevoel maar goeie pijnstilling de eerste tijd doet wonderen. ik heb dus gewoon die avond appelmoes gegeten , en vla de andere dagen.natuurlijk ook veel ijs!
ik moet eerlijk zeggen dat een vriendin van mij ook haar amandelen had laten verwijderen en die was nog heel jong vertelde ze.zij heeft bloed overgegeven toen ze wakker was. ik had dus nergens last van. ik denk zelf dat je als je onder het mes moet je het gewoon over je heen moet laten komen. dat heb ik ook gedaan. ik was zelf ook als de dood maar dan meer voor inwendige bloedingen enzo.

SUCCES!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 15:11

Nou als ik het zo lees is het erg verschillend per persoon, als ik al geopeerd moet worden ga ik dit wel ff aankaarten omdat ik het echt eng vind haha Bloos

@ Malkesta welk middeltje was dat weet je dat nog? maar ik zit me af te vragen als het eruit moet moet het er uit, houden die tabletten dat dan niet tegen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:21

Verschilt inderdaad per persoon. Bij mij zijn ze op mijn vierde al verwijderd, tegelijkertijd met die van mijn zusje (toen twee). Mijn zusje was na een dagje weer helemaal de oude, ik ben drie weken heel ziek ervan geweest (dat zijn volwassenen usually niet eens).

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:27

Als je gaat overgeven, heb je waarschijnlijk bloed doorgeslikt. Mijn tip: gewoon lekker alles wegkwijlen! Heb ik ook gedaan en geen last van misselijkheid of overgeven. Gewoon op je zij liggen en alles uit je mond laten lopen Haha!

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:12

Ik weet niet hoe dat spul heete maar je kan het vast bij de meneer die de narcose verzorgt aangeven dat je bang bent om misselijk te worden. Dan kan hij je vast vertellen wat hij voor je kan doen. Nog 1 tip, je moet blijven slikken als je bent geopereerd bent, dat je na de operatie niet wil slikken ivm met bloed dat snap ik, maar daarna gewoon slikken en veel koud water drinken.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:27

hahaha ik heb echt precieeees hetzelfde...
Heeeelemaal panisch voor overgeven en alles wat ermee te maken heeft Clown
Ik moet eigenlijk al 2 jaar mn amandelen laten knippen en ben de laatste tijd echt om de paar weken weer "ziek" (het went).
Maar zelfs dat weegt voor mij niet op tegen het risico wat je kan lopen om te moeten overgeven ..

(klinkt wel overdreven zeg Rolleyes )

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 01:36

Diamante schreef:
hahaha ik heb echt precieeees hetzelfde...
Heeeelemaal panisch voor overgeven en alles wat ermee te maken heeft Clown
Ik moet eigenlijk al 2 jaar mn amandelen laten knippen en ben de laatste tijd echt om de paar weken weer "ziek" (het went).
Maar zelfs dat weegt voor mij niet op tegen het risico wat je kan lopen om te moeten overgeven ..

(klinkt wel overdreven zeg Rolleyes )

Gelukkig zeg ben ik niet de enige Bloos! , ik ben er ook super panisch voor, alleen bloed geen idee of het net zo "erg" is maar ik vind het normale overgeven al echt helemaal niks!!!!!!
(Klinkt misschien ook wel overdreven Knipoog )

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 01:39

Malkesta schreef:
Ik weet niet hoe dat spul heete maar je kan het vast bij de meneer die de narcose verzorgt aangeven dat je bang bent om misselijk te worden. Dan kan hij je vast vertellen wat hij voor je kan doen. Nog 1 tip, je moet blijven slikken als je bent geopereerd bent, dat je na de operatie niet wil slikken ivm met bloed dat snap ik, maar daarna gewoon slikken en veel koud water drinken.

Als het nog lang aanhoud (krijg er nu ook oorontsteking bij maar dat was vroeger erger)
stap ik opnieuw naar de man die er alles van weet , De Dokter!!

En ALS hij begint over m'n amandelen laten knippen kaart ik dit wel aan, en begin ik over "het middeltje" waar jij het over hebt hahaha.. want ooh god , dadelijk voel ik me gewoon oke maar ben ik zo bang dat het juist mis gaat.. erg he Nagelbijten / Gniffelen
iig ging het vanmiddag iets beter en nu juist weer klóten
heb me gisteren van die zuigtabletten gekocht, (Mucoangin) bah wat ranzig als die bijna op is,
maar opzich helpt het redelijk Lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 01:40

Rebel_Jits schreef:
Als je gaat overgeven, heb je waarschijnlijk bloed doorgeslikt. Mijn tip: gewoon lekker alles wegkwijlen! Heb ik ook gedaan en geen last van misselijkheid of overgeven. Gewoon op je zij liggen en alles uit je mond laten lopen Haha!

Jaah veel liever "kwijlend" in het ziekenhuis bed dan overgevend Vork , moet er al helemaal niet aan denken bij het idee dat er nog meerdere paciënten op me kamer liggen Knipoog die heerlijk kunnen meegenieten van mijn braakgevoelens Verward