Maargoed ik vraag me dus wel af of het normaal is .
Ik zal het verhaal een beetje uitleggen .
In november 3 jaar geleden ben ik bevallen van mijn jongste dochter Gelijk na de bevalling kreeg ik een kuur prednison om mijn darm rustig te maken ( ik heb de ziekte van crohn .)
kuurtje van +- 6 mnd gehad en in die 6 mnd niet gemenstrueerd .
Net na het kuurtje begon de menstruatie weer op volle gang .
Ik via huisarts naar gynacoloog omdat ik nu inmiddels 2 kinderen heb die dwars door de pil heen zijn gekomen moest ik toch een ander voorbehoeds middel voordat ik een compleet elftal bij elkaar produceerde .
Met de gynacoloog alles doorgesproken en we kwamen uit op 1 x in de 3 mnd de prikpil .
Dit heb ik 1 jaar gebruikt maar merkte toch dat het niet super ging icm mijn darm en iomhuisarts gestopt met prikpil .
In dat jaar heb ik niet meer gemenstrueerd .
Huisarts adviseerde mj te wachten tot het vanzelf op gang kwam en dan weer om de tafel over welk voorbehoedsmddel het dan gaat worden .
in de tussentijd nog bij gynacolog geweest omdat ik het niet vertrouwde omdat het zolang weg bleef .
Deze had echo gemaakt en zag wel iets zitten in baarmoeder maar kon gen reden zijn voor niet te menstrueren en had waarschijnlijk nog met de bevalling te maken .
Ze gooide het op ondergewicht ik woog op dat moment 50 kilo en behoor 56 kilo te wegen .
Door mijn ziekte schommel ik veel met mijn gewicht maar zelfs toen ik 38 kilo woog menstrueerde ik voorheen gewoon .
Toch naar huis gestuurd om het aan te kijken .
In de tussentijd met mijn internist alles doorgesproken omdat ik toen ik stopte met prikpil ik een niew medicijn ging uitproberen en of het daar niet aan kon liggen .
Deze had dat verder nog nooit meegemaakt en kon het niet aan liggen .
Half jaar geleden toch maar weer afspraak gemaakt bij gynacoloog en deze zei tja mevrouw gebeurd wel meer na gebruik prikpil en zonder verder onderzoek weer naar huis .
Maar toch om een of andere reden zit het me de laatste tijd helemaal niet lekker .
Heb het er met mijn huisarts over gehad en deze ze mij dat ik een hormonen spuit kon laten zetten om de boel op gang te brengen . Dit moet ik eerst weer met mijn internist gaan overleggen of dat haalbaar is met mijn medicijnen .
Maar dan nog ik wil gewoon weten wat er mis is en blijf in het cirkeltje zitten huisarts gynacoloog en internist en kom na mijn idee geen stap verder zo .
Ook nog het probleem dat ik dalijk dus gewoon ineens de 3e op komst kan hebben doordat ik nu geen voorbehoeds middel heb .
Zolang ik niet menstrueer komt er ook geen eitje heeft gynacoloog mij verteld maar voor je 1e menstruatie kan er een eitje vrijkomen .
Nu wil ik zelf geen kinderen meer en zit dus ook niet te wachten op en 3e .
( tenzij ooit uitgevonden gaat worden dat mannen kinderen kunnen krijgen dan wil ik er nog 3

Wat adviseren jullie mj .
Toch maar wachten tot ik weer keer ga menstrueren .
Of weer huisarts bellen ( deze man snapt niks van mij en mijn wil om ongesteld te worden )
Seccond opinion .
Of iets anders .
En heeft iemand toevallig in dezelfde situatie gezeten .