Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karijn schreef:Las net een artikel in BN/De Stem over chronische hoofdpijn. Dit wordt veelal veroorzaakt door overmatig pijnstillersgebruik en dan schijnt geen enkele tablet meer te helpen. Zal eens kijken of ik de link op internet kan vinden.
Zwitsal schreef:Ik zou een beetje oppassen met t gebruik van aspirine en aleve ed..
heb vandaag een artikeltje gelezen ( gewoon in de metro of spits, niet een wetenschappelijk artikel dus weet niet in hoeverre dit klopt) waarin beschreven werd dat pijnstillers als paracetamol, aspirine, aleve, ibuprofen enz chronische hoofdpijn kunnen veroorzaken.
door het regelamatig nemen van zo'n pijnstiller kan gewone hoofdpijn veranderen in chronische hoofdpijn.
schijnt dat 1 op de 25 nederlanders hier al last van heeft ( veel!).
bezoekje aan je huisarts is misschien niet overbodig ?:)
Zwitsal schreef:@sophie:
ohjoh..wat zeuren al die kranten dan..als je 10 paracetamols neemt per week ben je ook wel lekker bezig ^^
even een ander vraagje ( offtopic).. veroorzaken die paracetamols dan hoofdpijn? ( bijv: als je 10 van die dingen per week slikt voor..weet ik t..omdat je je pols gekneusd hebt en je daardoor hoofdpijn krijgt omdat je zoveel van die dingen slikt).
of is t echt gewoon dat die hoofdpijn er al moest zijn voordat je paracetamols gaat slikken ? ( gewoon even nieuwsgierig !:D)
doeraklover schreef:Ik wilde eigenlijk net zo'n topic gaan openen totdat ik deze las. Ik heb sinds 2? weken ongeveer elke dag last van hoofdpijn. Ik vermoed dat het komt omdat ik heel de dag op school zit en ze daar nog nooit van ventileren gehoord hebben. Als ik een uur in een muf lokaal zit dan kan ik daarna gewoon bijna niet meer op mijn benen staan van de hoofdpijn, word duizelig en sta af en toe voor mijn gevoel op m'n benen te trillen. Ik wil deze week of volgende week even naar de dokter gaan om te kijken of er geen andere verklaring is voor mijn hoofdpijn. Dan vraag ik meteen even naar wat ik eraan kan doen, want de ramen mogen niet altijd open bij de leraren. En ik drink genoeg water dat is het probleem ook niet. Ik word er helemaal gek van, dagelijks die hoofdpijn, je niet meer kunnen concentreren, en daardoor gaan mijn schoolprestaties ook achteruit. Dus als iemand nog tips heeft zijn die welkom
Kir_Ples schreef:Bij mij is het probleem dat mijn hele nek vast zit.
Dus ik krijg nu elke week een massage.
Hopen dat het werkt.
Nouks schreef:doeraklover schreef:Ik wilde eigenlijk net zo'n topic gaan openen totdat ik deze las. Ik heb sinds 2? weken ongeveer elke dag last van hoofdpijn. Ik vermoed dat het komt omdat ik heel de dag op school zit en ze daar nog nooit van ventileren gehoord hebben. Als ik een uur in een muf lokaal zit dan kan ik daarna gewoon bijna niet meer op mijn benen staan van de hoofdpijn, word duizelig en sta af en toe voor mijn gevoel op m'n benen te trillen. Ik wil deze week of volgende week even naar de dokter gaan om te kijken of er geen andere verklaring is voor mijn hoofdpijn. Dan vraag ik meteen even naar wat ik eraan kan doen, want de ramen mogen niet altijd open bij de leraren. En ik drink genoeg water dat is het probleem ook niet. Ik word er helemaal gek van, dagelijks die hoofdpijn, je niet meer kunnen concentreren, en daardoor gaan mijn schoolprestaties ook achteruit. Dus als iemand nog tips heeft zijn die welkom
OMG, heel erg offtopic maar dat doet me denken aan een aantal jaar geleden, toen ik in de 4e of 5e klas zat... 20 juni, snikheet buiten, nog veel warmer binnen. "Meneer, mag het raam open?" "Nee, het is nog geen zómer..!"