Dead arm syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Dead arm syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:44

Hallo,

Onlangs is er vastgesteld dat ik een dead arm syndroom heb in mijn rechter arm/schouder. Ik weet nu inmiddels wat het een beetje inhoud. Het vervelende is dat het mijn dagelijkse dingen beinvloed, vooral met paardrijden of met het tillen van spullen heb ik er ontiegelijk veel last van.

Ik ben eigenlijk benieuwd of er meer mensen op Bokt zijn hiermee.
Doen jullie er verder nog iets aan??
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe het gaat met sport en dergelijke, wanneer komt het op en wanneer gaat het weer weg.

Voor mij is dit een topic om ervaringen te delen, maar zeker ook om er iets van op te steken.

Daphna

Re: Dead arm syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:44

Dat is wel schrikken zeg... veel sterkte ermee.

Er was een tijdje geleden een meisje op bokt die had ook iets vreemds met haar arm, ze kon hem niet bewegen en haar arm was ook van kleur verandert. Ik weet niet meer wie het was...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 17:20

Volgens mij weet ik wie je bedoelt. Maar was volgens mij niet hetzelfde. bedankt in ieder geval, ik zoek het even op Lachen

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:23

ik ben wel bekend met thoracic outlet syndrome, volgens mij zijn die 2 syndromen in verste verte een beetje "verwant" of gevolgen enigzins met elkaar te vergelijken... (geloof ik)
Laatst bijgewerkt door Muffin_ op 12-02-08 17:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:24

Wat houdt dead arm syndroom eigenlijk in? Dat je af en toe geen gevoel meer hebt in je arm? Komt dat niet uit je nek/heb je geen nekhernia?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:26

ik ken dat niet, maar ik weet wel dat ik uit ervaring kan zeggen dat met 1 arm ook paard te ridjen valt Knipoog doe ik ook.

Spoiler:
let wel op als je foto`s plaatst op bokt, want je krijgt een hoop gezeur over je heen. zie laatste regel in mijn onderschrift

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 23:21

Sorry voor mijn late reactie, ik was dit topic uit het oog verloren.

Cassidy: Het fijne weet ik er nog niet echt van. Dat moet ik met de arts allemaal bespreken. De fysio legde mij het volgende uit.
Het is een prikkel/pijn die ontstaat in je schouder. De spieren in je arm/schouder ontspannen compleet waardoor je arm wegvalt.

Het is een raar gevoel, ik kan mijn arm nog wel bewegen, maar het is alsof een ander dat vor mij doet. Verder heb ik hierbij ook het gevoel dat mijn schouder naar beneden zakt, alsof hij uit de kom gaat. Dit is niet het geval, maar voelt erg zwaar aan.