onzeker en verlegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nanova

onzeker en verlegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 19:59

hoi

ik ben een onzeker meisje. niet zo heel erg, maar zou het tog willen veranderen
op school, stal, vriendinnen,
bijv. ik durf niet zomaar hardop te praten op school
als ik bij een vriendin eet, mag ik altijd beginnen met mn bord opscheppen, dan ben ik vaak bang dat ik teveel pak
op stal, als er gevraagt word, dat ik een beetje hooi moet geven aan de paard, dan denk ik telkens, is dit genoeg, of te weinig, of teveel.. waardoor ik heel onzeker hooi aan het paard geeft
met rijden denk ik vaak dat ik iets verkeerd doet, terwijl als ik het vraag het niet verkeerd blijkt
ik weet niet of dit het zelfde is, maar ik werd donderdag opgehaald bij een vriendin door mn moeder, ze was laat en ik stond met mn fiets te wachten bij de weg, en tijdens het wachten kreeg ik het benauwt, enbegon te zweten.. maar toen ik eenmaal in de auto zat, was het weeer normaal

bij onbekende, ben ik altijd heel stil. en als we op bezoek gan bij iemand, durf ik eigenlijk nooit eerste te zijn misschien pak ik teveel, of wat dan ook..

best iritant soms, ben verlegen en onzker Huilen wat kan ik hier aan doen, ik oefen vaak zelf met dingen..

Naomi_unique

Re: onzeker en verlegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:03

hmm ik snap wel wat je bedoelt.. Ik weet eigenlijk ook niet echt een oplossing.. Ik zou gewoon in je hoofd houden van: Wat maakt het nou uit als ik iets verkeerd doe, iedereen maakt toch fouten?!
Niemand zal het erg vinden als jij teveel opschept hoor Knipoog

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:06

Is er een rede dat je je zo onzeker voelt? Ik ben namelijk ook verlegen en onzeker, maar ik weet wat daar o.a. een oorzaak van is. (mijn gewicht) Dus nu ik weet wat de oorzaak is, kan ik er iets aan doen. Als jij weet wat de oorzaak van jou onzekerheid en verlegenheid is, kun je er ook iets aan proberen te doen. Succes!

nanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 20:08

nja ik weet het niet precies, misschien door mn been
heb een lichte handicap, en soms het idee dat ik na gekeken word, maar verder geen problemen ermee..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:10

Wat betreft het 'niet goed durven praten', of heo je het ook maar wil noemen, de verlegenheid... dat had ik vroeger ook. Ik maakte er een toneelstukje van; ik deed net alsof ik een rol had en in die rol moest ik bepaalde dingen zeggen. Dan ging het goed!