Strakker lijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Strakker lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 22:28

Ik ben benieuwd of mensen tips hebben,
Nu is het zo dat ik echt niet dik ben,laat ik dat voorop stellen.
Maar ik zou wel graag wat strakker willen zijn,
En dan vooral mijn billen/buik/bovenbenen.
Voor de fitness ga ik morgen even navragen,
maar heeft er iemand tips om eventueel dingen zelf te kunnen trainen?

Sinds ik zittend werk heb is het allemaal niet meer zo stevig Bloos

Denise

Re: Strakker lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:29

Ik ga dit volgen, want ben ook niet zo... strak Clown

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:55

Pilates is heel goed voor een strak gestroomlijnd lichaam!!
Ik ben afgelopen jaar 50 kg afgevallen en heb fanatiek gefinest waardoor ik geen veloverschot heb. Hetgeen wat ik nu strakker wil hebben kan met behulp van Pilates strak worden!!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:18

Hardlopen (cardio) in combinatie met krachtsport (bodypump&fitness) zorgt er voor dat je lijf strakker wordt. Het is belangrijk dat je krachttraining gaat doen zodat je spieren beter vorm krijgen. Wees niet bang dat je als vrouw op een bodybuilder gaat lijken, je wordt er juist mooi en strak van. Daarnaast dus hardlopen om je vetpercentage te verlagen. Hardlopen kan je zelf doen maar krachttraining zou ik toch in een sportschool doen want daar kunnen ze je helpen om een beter resultaat te krijgen. Neem er de tijd voor, heb geduld, als je echt regelmaat in je training hebt zal je zien dat alles strakker gaat worden!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:26

naar je werk gaan fietsen, wandelen en hardlopen zijn makkelijke en goedkope oplossingen!

Lombardia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:33

En op internet zijn wat oefeningen te vinden (hier bijvoorbeeld: http://www.margriet.nl/media/oefeningen ... popup.html) die je thuis kan doen en afhankelijk van wat je strak wil hebben doe je de oefeningen daarvoor..maar het is natuurlijk anders als je naar sportschool gaat en daar krijg je ook goede begeleiding vaak.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:36

Ai ik herken het probleem, echter naast werken, paardrijden, lesgeven en trainen voor mijn rug blijft er dagelijks niet veel vrije tijd over en kan ik het niet opbrengen om ook nog eens bijv pilates te gaan uitoefenen, ondanks dat de wil er echt wel is

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:39

miep1979 schreef:
Ai ik herken het probleem, echter naast werken, paardrijden, lesgeven en trainen voor mijn rug blijft er dagelijks niet veel vrije tijd over en kan ik het niet opbrengen om ook nog eens bijv pilates te gaan uitoefenen, ondanks dat de wil er echt wel is

Als je klaar bent zul je eerder energie overhebben!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:41

Dus zou ik het uit mijn werk moeten doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:41

missfitness schreef:
Hardlopen (cardio) in combinatie met krachtsport (bodypump&fitness) zorgt er voor dat je lijf strakker wordt. Het is belangrijk dat je krachttraining gaat doen zodat je spieren beter vorm krijgen. Wees niet bang dat je als vrouw op een bodybuilder gaat lijken, je wordt er juist mooi en strak van. Daarnaast dus hardlopen om je vetpercentage te verlagen. Hardlopen kan je zelf doen maar krachttraining zou ik toch in een sportschool doen want daar kunnen ze je helpen om een beter resultaat te krijgen. Neem er de tijd voor, heb geduld, als je echt regelmaat in je training hebt zal je zien dat alles strakker gaat worden!

werkt een uurtje per dag op de crosstrainer ook? en waar gaat het vet daarbij af? ik wil mijn 'zwembandjes' en buikje kwijt, helpt de crosstrainer daartegen, of moet ik dan weer wat anders doen? (heb de crosstrainer net tuis)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:46

miep1979 schreef:
Dus zou ik het uit mijn werk moeten doen?

Je onderschrift is ook al vermoeiend Nagelbijten / Gniffelen

Maar als je tijd over hebt.. zou ik het doen!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:48

denice schreef:

Dat is een grapje uit een HK Bloos

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:49

even een stipje Haha!

bij mij mag alles ook wel wat strakker Clown

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:53

miep1979 schreef:
denice schreef:

Dat is een grapje uit een HK Bloos

Ok dan is het goed Clown

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:54

Ik ga dit ook even volgen, ben eigenlijk ook niet echt te dik, maar het mag allemaal wel wat strakker Ja Bloos

Fitness ga ik niet meer doen, heb ik gedaan, maar vind er niets aan.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:28

dees_daan schreef:
werkt een uurtje per dag op de crosstrainer ook? en waar gaat het vet daarbij af? ik wil mijn 'zwembandjes' en buikje kwijt, helpt de crosstrainer daartegen, of moet ik dan weer wat anders doen? (heb de crosstrainer net tuis)

Zeker de crosstrainer kan ook. Ik heb enkele tips voor jou. Ik doe dus cardio en zo doe ik het:
Cardio doe ik na de krachttraining want op deze tijdstippen zijn de suikers in je spieren gebruikt. Je lichaam moet dus op een andere energiebron overstappen: Vetten!
Als het me lukt eet ik voor de middag of avondtraining gedurende 2 uur niks en drink alleen water. Hierdoor zal de afgifte van groeihormoon tijdens de training veel hoger liggen. Er worden dan meer vetreserves aangesproken. Na de training eet ik een half uur niks, want dan is mijn vetverbranding nog in volle gang. Ik zou de crosstrainer gewoon proberen met de tips die ik hierboven heb gegeven, ik hoop dat je hier wat meer kan en dat je resultaat gaat zien!

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:12

Ik denk ook dat Pilates hier heel goed voor is... M'n zus kent iemand die dit al een poosje doet en ze zegt dat het verschil enorm is!
Ik ga binnenkort ook eens naar de fitness, zou er graag wat meer over weten, ik wil nl. ook wat *gestroomlijnder* worden maar ik heb een systeemziekte waardoor ik dikwijls oververmoeid ben en fysieke inspanningen zijn dan ook uit den boze...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 22:21

Wat is Pilates?

Ik ga denk ik maar weer eens naar de sportschool,heb dat al eerder gedaan,maar wil nu echt maar 1 keer in de week,anders is dat niet te doen ivm paard.
Ik vind een wat gespierder lichaam juist wel mooi!
Mijn bovenlichaam is al erg strak, nu de onderkant nog Haha!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:53

Saskia9 schreef:
Wat is Pilates?

Ik ga denk ik maar weer eens naar de sportschool,heb dat al eerder gedaan,maar wil nu echt maar 1 keer in de week,anders is dat niet te doen ivm paard.
Ik vind een wat gespierder lichaam juist wel mooi!
Mijn bovenlichaam is al erg strak, nu de onderkant nog Haha!

Pilates is een trainingsmethode voor lichaam en geest, je probeert allerlei vormen van sport en yoga om het lichaam sterker te maken.
Ik heb je profiel even gezien maar je ziet er al goed uit hoor! Mooie, slanke, licht gespierde armen. Ik denk dat 1x in de week fitness voor jou voldoende is, je houdt je lichaam idd lekker strak!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:59

bij mij zijn juist alle middelen aanwezig, maar ik vind het weer heel erg moeilijk om het op te brengen om het te gaan doen. Klinkt vast TE lui mja...wie heeft daar tips voor?\

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:03

Hardlopen! Krijg je een blokjesbuik(sixpack zoals dat heet toch?) van Haha! *spreekt uit ervaring* Bloos

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:13

Lavien schreef:
Hardlopen! Krijg je een blokjesbuik(sixpack zoals dat heet toch?) van Haha! *spreekt uit ervaring* Bloos

Blokjesbuik is super!! Ik ben er ook erg trots op. Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:14

Ik doe aan aquaspinning 1x per week, ook erg goed tegen putjes e.d. Verder zwem ik 1 à 2 x per week en maak ik 1 à 2x per week een fikse wandeling met de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:23

missfitness schreef:
dees_daan schreef:

Zeker de crosstrainer kan ook. Ik heb enkele tips voor jou. Ik doe dus cardio en zo doe ik het:
Cardio doe ik na de krachttraining want op deze tijdstippen zijn de suikers in je spieren gebruikt. Je lichaam moet dus op een andere energiebron overstappen: Vetten!
Als het me lukt eet ik voor de middag of avondtraining gedurende 2 uur niks en drink alleen water. Hierdoor zal de afgifte van groeihormoon tijdens de training veel hoger liggen. Er worden dan meer vetreserves aangesproken. Na de training eet ik een half uur niks, want dan is mijn vetverbranding nog in volle gang. Ik zou de crosstrainer gewoon proberen met de tips die ik hierboven heb gegeven, ik hoop dat je hier wat meer kan en dat je resultaat gaat zien!

oke bedankt! wat voor krachttraining doe jij? Lachen ik heb hem net, en probeer het nu op te bouwen (woensdag er meteen een uur op gestaan, en heb er wel wat spierpijn van, dus eerst maar een half uurtje per dag, of 2 keer een half uur) tot een uur per dag, veel water drinken, en 2 uur van te voren niet eten dat moet lukken Ja
wat betekend cardio precies? Bloos

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:38

dees_daan schreef:
oke bedankt! wat voor krachttraining doe jij? Lachen ik heb hem net, en probeer het nu op te bouwen (woensdag er meteen een uur op gestaan, en heb er wel wat spierpijn van, dus eerst maar een half uurtje per dag, of 2 keer een half uur) tot een uur per dag, veel water drinken, en 2 uur van te voren niet eten dat moet lukken Ja
wat betekend cardio precies? Bloos

Cardio zorgt er voor dat je vetten af gaan nemen. Cardio kan zijn: zwemmen, joggen, skeeleren, fietsen, roeien, traplopen, klimmen, touwtje springen, enz, enz. Ga je net beginnen met cardio begin dan eerst wel rustig aan, je lichaam moet er even aan wennen. Niet meer dan 5 dagen per week cardio hoor, is niet goed. Voer het elke week een beetje op en houd het daarna vast! Als je dit een paar maanden doet zal je resultaat zien!
Wat voor krachttraining ik doe. Om het even in begrijpbare taal te houden: veel met gewichten tillen, heffen, opdrukken, maar ik ben dus heel veel met gewichten bezig voor mn armen, rug , buik en benen. Door de krachttraining krijg je spiergroei en dat in combinatie met cardio resulteert in een gespierd lichaam en weinig vet.