Info over skeletscintigrafie (botscan)??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Info over skeletscintigrafie (botscan)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 09:16

Wie kan mij meer vertellen wat een skeletscintigrafie inhoudt? Ik heb tot nu toe niet meer informatie dan dat ze griezelige radioactieve vloeistoffen inspuiten (infuus of gewoon via de naald?), dat ik lang moet wachten en de uitslag een week later komt. Kortom zeer summiere info van het ziekenhuis.

Graag wil ik meer info van mensen die dit ook gehad hebben, heeft het wat opgeleverd qua resultaat, heb je last van die vloeistof (en nee ik bedoel niet of ik licht geef Duivel ) en zo verder.

Alvast bedankt!

silkie

Re: Info over skeletscintigrafie (botscan)??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:07

Het is alweer een tijdje geleden maar ik vond het erg meevallen.
Je moet 's ochtends eerst langskomen voor het inspuiten van het radio-actieve goedje, (gewoon net zo'n prik als bij bloedafname). Daarna een paar uur wachten (hoef je nietvoor in 't ziekenhuis te wachten) en dan moet je voor een soort apparaat (grote buis) gaan zitten/liggen en maken ze de foto's (voel je verder niets van)

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:07

He daf, eng verhaal! Waar is dat goed voor?
En wanneer moet je daar naar toe?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:12

dat heb ik 1.5 jaar geleden ook gehad.Ik moest ervoor naar het groot zieken gasthuis in den bosch.Ik moest 's morgen komen.Eerst werd die vloeistof ingespoten op de plek waar ze bloed prikken, gewoon via een naald, dus geen infuus.Toen werden er een paar opnamens gemaakt en mocht ik weg, moest 4 uur later terugkomen.Toen moest ik weer op een tafel gaan liggen en worden er opnames gemaakt.Is gewoon open, dus niet eng ofzo.Daarna was ik klaar.Je moet daarna veel blijven drinken om die vloeistof uit te scheiden.Ik heb na die prik wel een half uurtje pijn in mijn hele arm gehad, niet heel erg ofzo hoor, gewoon een beetje een vervelend gevoel.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 15:06

Ok dank jullie wel, geen infuus in ieder geval, dat scheelt!!! Hopen dat ze een ader kunnen vinden, valt niet altijd mee bij mij.

@rozebottel, maandag en is om meer info over mijn handen en evt. voeten te krijgen. Vóór ik aan andere medicijnen gezet word, wilde ze eerst dit doen.

Ik heb om twaalf uur de afspraak om in te spuiten en ze zeiden inderdaad wel dat ik naar huis mocht maar twee uur later heb ik de scan, ziekenhuis is goeie drie kwartier rijden dus dat heeft geen nut! Zojuist in de boekenwinkel twee fijne boeken gescoord dus ik ga die tijd wel redden!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:26

Okay.Ik wens je veel succes op de dag van het onderzoek.Enne..dat het maar leuke boeken mogen zijn

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:55

Daf ik wens je heeeeel veeeeel succes!!!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:58

Soms kan je het warm krijgen van de stof die ze inspuiten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 08:40

Nikka schreef:
Soms kan je het warm krijgen van de stof die ze inspuiten.

En gelukkig is het al nooit zo warm in het ziekenhuis...... laagjes aan dus, zodat ik iets kan lozen!

Bedankt Sis!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:27

heey,
Ik heb het al twee keer gehad en het stelt niks voor!
Je krijgt eerst smorgens een radioactieve stof ingespoten, en drie a vier uurtjes later moet je terug komen voor de scan.
De scan duurt 10 tot 30 minuten ongeveer,
succes!