ik durf gewoon ECHT niet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

ik durf gewoon ECHT niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 00:01

ik moet maandag naar de tandarts.. gewoon voor controle maar ook voor het (eventueel) laten behandelen van een dode hoektand.. eventueel.. omdat het niet eens zeker is of het bij een gewone tandarts kan aangezien de spoedtandarts er ook niks mee kon want mijn kanaal was niet te vinden op de foto..

maar goed nu ben ik altijd al super bang voor de tandarts.. en heel debiel, voor wortelkanaalbehandeling, en NOG debieler, IK HEB NOG NOOIT EEN WORTELKANAALBEHANDELING ONDERGAAN! Koe Clown
daarbij gaat er geen dag voorbij zonder dat ik aan de tandarts denk.. echt een fobie

maar goed.. nu is het dus zover.. ik moet een WKB ondergaan.. maar ik schijt echt 7 kleuren.. nu heb ik al wel gelezen dat het behandelen van iets wat dood is, dus niet gevoelig is.. (duh Clown )
maar ik ben zo bang dat er nog meer aan de hand is Huilen

sorry.. wou t gewoon ff kwijt.. Tong uitsteken

Helina0611

Re: ik durf gewoon ECHT niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:02

oow heel veel sterkt,
ik weet dat er speciale tandartsen zijn voor mensen met een fobie, angst en kinderen. is dat geen optie?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:03

ik begrijp je wel....
ik stel het ook uit en lig er dagen, nee wat zeg ik, weken wakker van.. Verdrietig

zeg in elk geval eerlijk tegen de tandarts dat je het eng vind,
en laat alles heel goed verdoven en vraag de tandarts ook dat hij de tijd neemt om de verdoving in te laten werken..

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:04

Kop op, en ik wil geen stoere praat ophangen. Maar er zijn zo veel mensen die veel en veel vaker dit soort dingen ondergaan, en allemaal staan ze levend op uit die stoel.
Ik weet wel dat het pijn zal gaan doen, maar je kan beter zorgen dat de boosdoener eruit gaat/behandeld word, zodat ontstekingen etc niet uitbreiden Knipoog

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:05

Een bekende van mij is ook ontzettend bang van de tandarts. Voornamelijk vanwege de pijn, dus zij krijgt gewoon al een verdoving van te voren.
Maar zoals Helina0611 al zegt, er zijn ook tandartsen voor mensen die erg bang zijn, meestal zijn dit ook kindertandartsen, dus misschien kan je eens in de buurt bij een kindertandarts vragen??

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:08

Relax geen paniek, het gaat je vast heel erg meevallen. Ik heb ook een wortelkannaal behandeling gehad aan mijn 2 voortanden, de wortels waren ook morsdood en ik voelde niets, helemaal niets.
Ik had ook wel zweethandjes, maar het was nergens voor nodig!

Je bent jezelf nu al gek aan het maken. Ik ben niet bang voor de tandarts, dus ik weet niet wat jij ervaart. Gewoon rustig aan en echt , je voelt het niet!!
succes!

Chrisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:08

Ik ken het probleem, ik heb een speciale angsttandarts en die is echt top!!

Ik weet niet waar je woont maar ik zeg je al moet ik er 2 uur voor rijden omdat hij zou gaan verhuizen dan nog zou ik het voor over hebben....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 00:10

ik zit momenteel bij een tandarts en die is heel goed met angst patienten.. moet er wel het halve land voor door reizen maar dat heb ik er wel voor over.. hij is heel rustig..
maar de stap er naar toe.. ik ga elk half jaar braaf voor controle.. en ik verzorg mijn gebit echt goed maar ik heb zo'n rotgebit..
als ik nu iets 'voel' in mijn mond dan slaat mijn hart echt 10 keer over en kan gelijk niet meer slapen..

de angst voor dat er iets is met mijn tanden wat pijn gaat doen is er elke dag.. om gek van te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:11

Ach gut ik voel met je mee Ach gut
Ik heb ook een wortelkanaalbehandeling gehad Lachen Nu viel het bij mij mee, want mijn kies was al dood.
Bij mijn vader hebben ze het ook gedaan, die heeft een verdoving genomen, en die heeft niks gemerkt. Dus mijn tip: zeg dat je het eng vind, en laat het verdoven Ja

Ik lees nu ook, dat je hoektand al dood is. Dan heb je helemaal geen verdoving nodig Knipoog Niks om bang over te wezen. Mijn kies was dus ook al dood, en ik heb zonder verdoving helemaal niks gevoeld. (Heet niet voor niks dood natuurlijk).

Wat je ook kan doen, is muziek meenemen (mp3 of zoiets). Oortjes aan beide kanten indoen, ogen dicht, en proberen je gedachten bij je muziek te houden Ja

Ik weet precies hoe je je voelt, ben zelf ook zo bang voor de tandarts. krijg altijd pijn in mijn buik een paar dagen van te voren enzo...
Maar je hoeft je echt nergens zorgen over te maken Ach gut

Als je meer wilt weten, of erover wilt praten, mijn pb box staat voor je open Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:13

Nadia_Mocca schreef:
Kop op, en ik wil geen stoere praat ophangen. Maar er zijn zo veel mensen die veel en veel vaker dit soort dingen ondergaan, en allemaal staan ze levend op uit die stoel.
Ik weet wel dat het pijn zal gaan doen, maar je kan beter zorgen dat de boosdoener eruit gaat/behandeld word, zodat ontstekingen etc niet uitbreiden Knipoog

Tja.. Ik sta ook nog steeds "levend op de stoel" na mijn wortelkanaalbehandeling. maar dit is net zoiets als hoogtevrees. voordat je de ladder opmoet, sta je al te beven Knipoog

Ik kan je verzekeren het gaat echt geen pijn doen, de kies is al dood.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 00:18

thx allemaal voor de opbeurende antwoorden Haha!

weet je.. als het achter de rug is valt het altijd 100% mee.. maar ja.. dat is dan achteraf haha Tong uitsteken

en eigenlijk ben ik ook niet zo heel bang voor de WKB.. maar meer voor wat er nog meer bij kan komen.. een WKB bij een kies die nog niet dood is oid..

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:18

Ik ben ook als de dood voor de tandenbeul en ik heb al een stuk of 6 wortelkanaalbehandelingen ondergaan.Het kan een beetje een langere behandeling zijn maar ook bij mij heeft er geen 1 pijn gedaan!Je kunt natuurlijk altijd aan je huisarts het probleem voorleggen.Ik heb dat ook gedaan en nu,als ik een behandeling moet ondergaan,neem ik de avond van te voren en de ochtend van de behandeling een 1/2 Oxazepammetje.Je bent dan niet helemaal van de wereld maar bent wel wat meer ontspannen en als je ontspannen bent doet een behandeling in ieder geval minder zeer.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 00:22

ow god een oxazepam.. Tong uitsteken had ik een half jaar geleden ook gedaan maar ik was dus wel totaal vd wereld.. geen succes dus.. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Limanade op 07-02-08 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:22

LimaGentle schreef:
thx allemaal voor de opbeurende antwoorden Haha!

weet je.. als het achter de rug is valt het altijd 100% mee.. maar ja.. dat is dan achteraf haha Tong uitsteken

en eigenlijk ben ik ook niet zo heel bang voor de WKB.. maar meer voor wat er nog meer bij kan komen.. een WKB bij een kies die nog niet dood is oid..

Ik laat me altijd platspuiten en anders behandelt de mijne met verdoving en lachgas... Haha! ROFL Hyper! Gestoord

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:23

dit komt me zo bekend voor Bloos
ik moet as. 20 feb voor een gesprek met de tandarts Nagelbijten / Gniffelen
hij wil weten waarom ik bang voor hem ben.
ben vorig jaar februari voor het laatst geweest geloof ik,
12 aug 2007 moest ik weer voor een controle, alleen was ik toen op vakantie en moest ik na de vakantie een afspraak maken. alleen heb ik die afspraak steeds verschoven of afgebeld (ook door school), dus heeft mijn tante een afspraak gemaakt Bloos (bij mij kwam het er maar niet van), en nu moet ik wel.
in oktober is een deel van een vulling eruit gevallen, en 3 dagen geleden de rest van de vulling, raakte helemaal in paniek Verdrietig maar tis voornamelijk het idee zelf, zodra ik ben geweest is er niets meer aan de hand Tong uitsteken

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:25

Ik heb wel eens voor een behandeling zo staan janken dat hij me naar huis stuurde.Ook heb ik al eens in een vreselijke lachstuip gelegen.Toen heeft hij me evengoed kunnen helpen gelukkig.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:26

Er is trouwens een gezegde:Een mens is het meest bevreesd voor het lijden dat men vreest............ Slim

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:28

ik heb mijn tandarts al geslagen Bloos nouja ik schrok en haalde uit reflex uit Nagelbijten / Gniffelen
en een keer kwamen mijn kaken op slot te zitten, met de vinger van de tandarts ertussen Bloos
en een keer met gaatje boren heb ik de boor afgepakt Sigaar maar toen werd ie boos Verdrietig

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 00:31

MieLo schreef:
ik heb mijn tandarts al geslagen Bloos nouja ik schrok en haalde uit reflex uit Nagelbijten / Gniffelen
en een keer kwamen mijn kaken op slot te zitten, met de vinger van de tandarts ertussen Bloos
en een keer met gaatje boren heb ik de boor afgepakt Sigaar maar toen werd ie boos Verdrietig

haha serieus? Tong uitsteken

ik heb vriendlief al gevraagd of hij mee wil mijn handje vast houden (ben 24!! Tong uitsteken ) erg he
maar hij is bang dat hij de tandarts een dreun geeft als ik pijn heb haha

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:33

Ik heb ook een wortelkanaalbehandeling gehad en het is me zooooo meegevallen! Ik ben er spontaan niet meer bang voor de tandarts van. Ik was al een tijd niet geweest omdat ik angstig was, en omdat het toen zo meeviel ga ik nu weer netjes elke keer.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:35

jaah Tong uitsteken
daarna was ie ook erg op zijn hoede Nagelbijten / Gniffelen
bij mij moet ook altijd iemand mee om me handje vast te houden Tong uitsteken
laatst moest ik alleen naar de mondhygieniste van mijn ouders, was bijna niet gegaan Clown
die mondhygieniste mij nog uitlachen Boos! omdat ik helemaal in paniek raakte daar.
maar twas goed gekomen Haha! en wat was ik trots op mezelf zeg Tong uitsteken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 00:38

ik heb echt tot dat ik een jaar of 14 was bij mijn moeder op schoot gezeten.. Tong uitsteken

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:43

bij mij is het pas 6 jaar geleden ontstaan, daarvoor was ik er nooit blij mee om naar de tandarts te gaan, maar echt bang was ik nooit..

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:47

Zullen we met zijn allen met je mee? Clown
Kunnen we je hand vasthouden Pling

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:55

even de goede moed erin praten Haha!
ik word wel altijd wat rustiger als iemand me handje vasthoudt moet ik zeggen Nagelbijten / Gniffelen het helpt dus wel Tong uitsteken