Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lise81 schreef:Het schijnt echt niets uit te maken - broodje aap dus. Het gaat niet om wanneer, maar hoeveel voedsel je tot je neemt gedurende de dag.
Het is wel waar dat je met beweging je spijsvertering stimuleerd. (Dan heb je vaak ook weer sneller honger).
Lise81 schreef:Dat je stofwisseling stil ligt 's nachts....waar halen jullie dat van daan?? Langzamer is anders dan stil!
Gelukkig gaat mijn stofwisseling lekker door...zou anders niet best zijn. Natuurlijk langzamer dan bijv. als je in beweging bent, omdat je dan meer verbrand.
Er zijn trouwens zat mensen die heerlijk kunnen slapen na het eten - zo'n after dinner dip.
Saskiaatje schreef:Volgens mij is dat zo omdat je je eten tijdens je slaap niet verteert.
GuitarLove schreef:'s nachts verteer je juist relatief goed. Dan werkt namelijk het parasympatische deel van je autonome zenuwstelsel het best, dit deel zorgt juist voor stimulering van de aanmaak van verteringssappen, meer bloed naar het verteringsstelsel enz.
Overdag werkt voornamelijk het orthosympatische deel van het autonome zenuwstelsel, dit deel zorgt ervoor dat je lichaam actief is, meer bloed naar hart/longen en het verteringsstelsel wordt minder gestimuleerd.
Wat je nou precies wel/niet moet doen weet ik niet, TS, maar wilde even duidelijkheid scheppen
LiNdA1986 schreef:Dus we mogen nu lekker veel eten savonds?![]()
Dat doe ik trouwens toch niet, want ik kan dan niet helemaal goed slapen...