Pees in mijn voet ontstoken..Wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Pees in mijn voet ontstoken..Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:26

Zoals de titel al zegt, heb ik een ontsteking van een pees in mijn voet..Gevolg is veel stekende pijn in mijn voet en heel erg moeilijk kunnen lopen..Ben vanmorgen bij de dokter geweest en heb ontstekingsremmers gehad en ik moest de medicijnen nemen tot ik er geen pijn meer aan had..En het moest over zijn voordat de medicijnen op raken. Nu komt dus de vraag, heeft er iemand tips om in de tussentijd de pijn een beetje te verminderen? Ik ben niet iemand van de pijnstillers, dus die ga ik ook niet nemen..Maar het probleem is dat zelfs wandelen of met mijn pony rijden pijn doet...En ik wil graag dat het overgaat, maar dat ik in de tussentijd wel gewoon normale dingen kan doen haha Lachen en normaal kan lopen..

Wie heeft er dé tip?

Keet

Re: Pees in mijn voet ontstoken..Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:27

heb het ook gehad

gewoon de kuur van de dokter innemen en rustig aan doen
na die kuur steunzooltjes aan laten meten

als je die pijnstillers niet neemt zijn er weinig andere manieren om de pijn weg te laten gaan en normaal te kunnen lopen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:28

Misschien een idee om die pijnstillers toch maar wel te nemen. Want wat die ook doen is de ontstekingreactie onderdrukken waardoor genezing sneller zal gebeuren... En dan ben je er dus veel sneller vanaf. Als de ontsteking te lang zijn gang kan gaan heb je er echt veel langer last van en heb je ook nog een kleine kans op blijvende schade.

Wat je verder kunt doen is koelen. Koud stromend water of koude compressen...
Stertke!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:28

Ik ken het alleen is het bij mij niet ontstoken maar is een pees geirriteerd. Mij werd verteld rustig aan doen en weinig belasten gaat het vanzelf over. Niet dus, wordt alleen maar erger waardoor ik vrijdag weer een afspraak bij de dokter heb staan.

Als het een ontsteking is moet het met de medicijnen die je hebt gekregen snel beter gaan. In de tussentijd veel rust houden en je been hoog houden wanneer dat kan. Veel sterkte en hopelijk ben je er snel van af!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:13

Uhm.. Ik zou ze toch maar nemen. Hij schrijft ze niet voor niets voor en voor een keertje kan het echt geen kwaad hoor. Verder rust houden.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:09

Toen ik jong was heb ik verschillende keren een ontsteking van m'n achillespees gehad...
Ik moest toen elke keer in de gips! Clown

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:12

Ook de pijnstilling helpt de ontsteking te verminderen en kunnen dus absoluut (zeker voor die korte tijd) geen kwaad! Gewoon slikken dus Lachen

Verder rust en been hoog leggen (alhoewel dat niet zo heel veel zin meer heeft na al die tijd).. Beterschap!