Aleve Feminax, werkt het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Aleve Feminax, werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:55

Hoi,

Nou volgens mij is de vraag duidelijk, hihi. Werkt dat Aleve Feminax bij jullie? Dit is voor menstruatiepijn. Knipoog
Ik heb het inmiddels in huis liggen, maar ben erg benieuwd of het bij jullie helpt.
Bij mij is het m'n laatste 'redmiddel.' Vork
Niks werkt, ibuprofen, paracetemol, de pil etc. etc.

Nu heb ik altijd vreselijk buikpijn, rugpijn, m'n benen doen zeer, de eerste dag val ik flauw en moet ik ook overgeven. Jullie begrijpen, geen pretje en ben dat nu ook wel zat.
Helemaal gezien het feit ik over een paar weken in A'dam ga studeren en ik het me dus niet kan permiteren om in ieder geval elke keer, de 1e dag thuis te blijven. Wat ik nu over het algemeen echt altijd moet.

Als jullie nog meer suggesties hebben over wat werkt, mag dat ook natuurlijk.
Maar ik ben vooral erg benieuwd of dat Aleve Feminax nou echt werkt. Lachen

Groetjes,

Sanne

Anoniem

Re: Aleve Feminax, werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:56

Ik heb het ooit eens gebruikt maar vond het rotspul. Het brandde op mijn tong en heb het niet doorgeslikt Nagelbijten / Gniffelen Mss kan het een soort van allergische reactie zijn.

Wat ik nu gebruik zijn druppeltjes van A. Vogel. Dat is natuurlijk en het werkt erg goed bij mij.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:40

Ik gebruik het ook af en toe en moet zeggen bij mij helpt het wel aardig Ja

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:55

Ik heb er zelf ook altijd erge last van.. Lug ook standaard een dag op bed.. Heb dit spul nog nooit geprobeerd, dus kan daar niets over zeggen. Wat ik nu vaak doe, is gewoon 3 maand achter elkaar de pil slikken, dan heb ik er dus maar 1 keer per 3 maand last van..

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:56

spul werkt super!! is mijn ervaring tenminste. Eerste dag moet je er 2 nemen en dan elke 12 uur in. Heb nergens last meer van als ik het slik Lachen

Esser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:45

Inderdaad, wat rohotje zegt; geweldig spul!
Direct wanneer je je eerste pijn/ongemakken voelt, 2 pilletjes tegelijk innemen. Dan daarna om de 8 a 12 uur weer 1 pilletje innemen. Heb dan nergens meer last van!
Ehm......alleen mijn chaggie buien wel, daar helpen ze helaas niet tegen Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 10:11

Bedankt.
Nou ik ben erg benieuwd, hoop dat het werkt!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:50

Bij mij werkte ook niks voor de pijn, maar Aleve Feminax gaf als enige echt verlichting!! Het werkte bij mij zeker. Spul is gigantisch duur, dat wel Tong uitsteken

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:41

Valt toch ook wel mee met de prijs?

Ik was ook altijd ziek de 1e twee dagen als ik ongesteld was, maar sinds die Aleve gaat het prima. Ja
Als je last krijgt idd 2 pilletjes, vaak is het daarna bij mij weer over, en anders na 8 a 12u weer één. Top spul!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:43

Nouja, ik zei het misschien beetje overdreven.. Maar geloof dat ze 5 euro zijn voor 20 tabletten.. Vind ik vrij veel geld Knipoog En dat betaal je dan bij de Kruidvat

xkittyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:46

Echt ideaal!! Wat een uitvinding die Aleve Feminax! Het enige wat dan nog helpt in iedergeval. Je neemt er eerst 2 en dan heb je zowat nergens last meer van!

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:18

Bij mij werkt het totaal niet Boos!.
Al slik ik er 3 tegelijk..
Ik had er ook altijd wel erg veel last van.. Zelfs na 2 jaar ongesteld te zijn was ik ontzettend onregelmatig ongesteld, soms zo 4 maand niet en dan soms maar een week ertussen.
Als ik dan ongesteld was was ik echt ziek, ik lag minimaal 3 dagen plat, flauwvallen, overgeven enz..

Bij mij is de pil echt het wondermiddel! Nu ben ik gewoon regelmatig ongesteld en heb ik er lang niet meer zoveel last van. En tegen de pijn werkt ibuprofen dan het beste Lachen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:25

bij mij werkte het niet echt, ik ben bijna niet ongesteld maar ben er wel onwijs ziek van, vooral dat ik erg snel flauwval als ik ongesteld ben. ik heb wel minder last van mijn onwijs pijnlijke borsten. maar voor de kramp enzo heb ik no niets gevonden wat echt werkt.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:52

Tis helemaal nii gigantisch duur zoals beweert wordt.
En het helpt supergoed! (bij mij tenminste) dus het is de prijs die je ervoor betaald wel waard!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:20

Ik vind het ook goed werken Ja

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:24

Het werkt super, echt geweldig spul!
Moederlief is het er alleen niet zo mee eens, omdat het eigenlijk best zware medicijnen zijn. Scheve mond

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:27

rohotje schreef:
spul werkt super!! is mijn ervaring tenminste. Eerste dag moet je er 2 nemen en dan elke 12 uur in. Heb nergens last meer van als ik het slik Lachen

Hier precies hetzelfde!

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:34

Bij mij werkte het ook super tegen de pijn Lachen kreeg er alleen ontzettende maagpijn van :S De pil en een brufennetje heeft nu ook goed effect!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:20

`bij mij werkte ook niets aan pijnstillers tot ik feminax ging gebruiken Lachen enorm goed spul! als ik het voel aankomen(rug en buikpijn) neem ik 2 tabletjes en dan heb ik er eigelijk helemaal geen last meer van Lachen daarna de dagen dat ik nog last heb 1 tabletje en ik ga eigenlijk pijnvrij de week door, terwijl ik anders altijd heel veel pijn had

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:29

Ik gebruik Nurofen Female, werkt super! OK dan!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:38

Ik zou geen aleve feminax gebruiken maar je door de huisarts een hogere dosis naproxen voor laten schrijven Lachen

Ibuprofen en paracetamol kunnen ook niet helpen, in ieder geval niet tegen ECHTE menstruatiepijn. Naproxen heeft geloof ik ook invloed op de hormonen die de pijn veroorzaken of iets in die richting. Ik heb ook een hogere dosis pure naproxen op recept Lachen Dat werkt heel goed. Geen flauwvallen, geen nachten dat ik rondspook omdat ik niet weet wat ik moet van de pijn, in gevallen van nood houd ik het zelfs op school vol. Dus als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:35

Heb zelf bij een drogist gewerkt, en wij hebben altijd te horen gekregen dat het niet 'echt' werkt omdat er eigenlijk geen andere stoffen in zitten dan in een standaard Aleve-ding.

Wat wél echt werkt is Femerital, verkrijgbaar bij de apotheek. Daar zit 250 mg paracetamol in (weinig dus) en een speciaal spul (ben de naam ff kwijt) dat ECHT helpt. Dat het echt helpt ben ik deze week weer aan het ondervinden Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:57

Aleve is naproxen dus is al een zwaardere pijnstiller dan bijvoorbeeld pcm. Zoals met alle medicijnen zal de 1 er baat bij hebben en een ander juist niet. Is een kwestie van proberen dus.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:20

ik ben t met de reactie hierboven eens dat pijnstellers meer dingen zijn die je per individu moet uitproberen. niet iedereen reageert er hetzelfde op.

maar even mijn ervaringen met aleve feminax:
Ik heb maandelijks niet zo heel veel last (beetje kramp, rugpijn enz maar niet heel erg doorgaans). 1 pilletje aan t begin is meestal genoeg om t te stoppen en als dat ene pilletje is uitgewerkt komt het ook niet meer terug de rest van die week.
voor mij werkt het dus uitstekend.

'vroeger' , voordat ik de pil slikte, had ik ook vreselijk veel last van mn ongesteldheid.( om t over de onregelmatigheid maar niet te hebben). elke keer was ik doodziek, overgeven, diarree, hoge koorts enz. sinds ik de pil slik heb ik dus eigenlijk amper meer ergens last van Lachen
en als ik nog wel last heb..is die aleve feminax een uitkomst voor mij Lachen

edit: ik denk trouwens dat de werking ook wel afhangt met hoeveel/hoesnel je normaal gesproke pijnstillers neemt.
ik neem echt nooit een paracetamol oid tenzij het echt niet meer uit te houden is en dan neem ik iets sterkers ( geen idee hoe dat heet ) want dan werkt een paracetamol ook niet meer.
ik ben expres zo zuinig met die middeltjes. misschien daardoor dat ik ook maar 1 zo'n pilletje hoef te nemen voor voldoende resultaat Lachen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:28

Werkt wel, het is gewoon een hogere dosering naproxennatrium dan de normale Aleve. Wat zij zelf aanraden: beginnen met twee pillen, dat vind ik persoonlijk nogal pittig: je krijgt dan ineens 550 mg naproxen binnen - dat is nog meer dan ik van de kaakchirurg krijg Nagelbijten / Gniffelen. Ik neem dus gewoon een pilletje per dag, en daar reageer ik ook prima op.
In theorie zou naproxen positieve invloed uit kunnen oefenen op het verloop van de menstruatie en de mate van bloedverlies, maar daar heb ik nooit echt een onderzoek van gezien.

Als de prijs een bezwaar is: elke drogist heeft inmiddels huismerk naproxennatrium, alleen dan in 200 mg-variant.

En over de smaak: geen enkele pijnstiller slik je voor de hobby of de smaak - het ding moet gewoon in één keer naar binnen Haha!

En o ja: niet aan beginnen als je snel maagproblemen krijgt. Daar hoor ik nog wel eens slechte verhalen over...