ppff..verlegen zijn is soms zo moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

ppff..verlegen zijn is soms zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 22:23

Hallo allemaal,

Hebben meer mensen hinder van het verlegen zijn?
Als het om zakelijke dingen staat, durf ik wel.
Ik werk achter de kassa en neem daar ook de telefoon op.
Maar buitenomdat is het behoorlijk irriterend
Buitenom school heb ik ook niet echt vrienden ofzo (klinkt best hopeloos Vingers aflikken ) en de meetingen op bokt waar ik best bij wou zijn, durfde ik niet goed heen omdat ik dan niemand zou kennen en andere elkaar misschien wel zouden kennen.
Ik wil hier gewoon verandering in brengen iemand tips en zijn er geen groepjes/instanties die daarbij helpen?

x_manon_x

Re: ppff..verlegen zijn is soms zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:31

Ik heb hetzelfde, ik ben ook zo verlegen. Inderdaad bij afspraken/meeting enz. durf ik gewoon niet zo goed. Als ik ook bij andere ben (jongens/mensen die ik niet ken) bloos ik snel en voel ik me best ongemakkelijk.
Ik weet zelf niet wat je ertegen kan doen, ben ook best benieuwd eigelijk.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:37

bij mij is het in begin als ik een nieuw persoon heb ontmoet praat ik echt haast nooit tegen die persoon. Meestal na een weekje dat ik pas echt begint te kletsen maar begin ben ik altijd heel stil.

Voor andere omstandigheden zakelijk/voor werk of soms meetings gaat het wel beter je bent dan met groep bezig.

Laast een meeting gehad via funky ik was alleen meeer verlegen met het me voor te stellen maar nadat geen probleem

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:45

Ik ben van mezelf ook erg verlegen. Ik probeer dit te veranderen door meer zelfvertrouwen te krijgen. Een tip: Probeer zoveel mogelijk dingen op te zoeken waar jij je verlegen voelt. Ik ben bijvoorbeeld erg bang om voor een groot publiek te praten. Gewoon toch doen, niet bang zijn en overtref jezelf. Het kan ook natuurlijk mis gaan, maar bekijk het dan weer van de positieve kant; je kan er weer wat van leren Lachen succes!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 22:46

zijn er ook tips ipv ervaringen? Vingers aflikken

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 22:46

Jorieke schreef:
Ik ben van mezelf ook erg verlegen. Ik probeer dit te veranderen door meer zelfvertrouwen te krijgen. Een tip: Probeer zoveel mogelijk dingen op te zoeken waar jij je verlegen voelt. Ik ben bijvoorbeeld erg bang om voor een groot publiek te praten. Gewoon toch doen, niet bang zijn en overtref jezelf. Het kan ook natuurlijk mis gaan, maar bekijk het dan weer van de positieve kant; je kan er weer wat van leren Lachen succes!

ha bedankt, ik was net te laat met plaatsen

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:51

Ik ben ook zooo verlegen.
Meestal bij jongens die ik leuk vind. Nagelbijten / Gniffelen

Gewoon doen wat je eigenlijk niet durft. Lachen
Ik weet dat dat heel moeilijk is, maar ik laat meestal toch niet zo snel zien dat ik verlegen ben. Knipoog

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:01

ik ben op de tot ik naar het HBO ging vreselijk verlegen geweest, ik durfde m'n mond écht niet open te trekken, verschrikkelijk. Vrienden had ik erg weinig, ik was ook totaal geen 'echte tiener', uitgaan vond ik verschrikkelijk omdat ik zo verlegen was en het hele 'jongens' gebeuren ging ook totaal aan me voorbij. Nu (zo'n 2,5 jaar later) heb ik er totaal geen problemen meer mee, ik ben echt niet op m'n bekkie gevallen en ik praat me overal doorheen. Praten voor grote groepen vind ik zelfs leuk om te doen (3 jaar geleden had ik mezelf een maand opgesloten in de kelder bij het idéé er aan Nagelbijten / Gniffelen ) Ik ben er gewoon overheen gegroeid Vork Als ik nu zeg dat ik vroeger heel verlegen was lachen ze me uit Huilen van het lachen

Ik denk dat het gewoon erg belangrijk is om jezelf te zijn en jezelf als persoon ook te durven laten zien als het ware, een beetje zelfvertrouwen kan geen kwaad Lachen Wat ook kan helpen is zelfreflectie: ga bij jezelf na wáárom je verlegen bent, wát je eng vind aan (vreemde) mensen benaderen. Zodra je dit weet kan je er iets aan doen Lachen

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:25

Ja, ik ook.. Maar sinds ik op het MBO zit is het al wat minder..
Ik heb best grote moeite om voor een grote groep te praten, mijn leraar NL op van de 4de klas wilde dat proberen te minderen, door iedereen wel een paar keer voor de klas iets te laten vertellen ofzo..
Nu op mijn nieuwe school moeten wij óntzettend veel powerpoints maken en presenteren.. En naar bedrijven enzo bellen!!

Nieuwe vrienden maken vind ik nog steeds ontzettend moeilijk, of om mijn mond open te trekken tegen bepaalde personenen..
en door de contacten te behouden!!
Maar het wordt al wat minder omdat ik nu een vriendin heb die sneller en makkelijker contacten leg en zo raak ik daar dan ook bevriend mee..