Wanneer Valeriaan innemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke__

Wanneer Valeriaan innemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 12:26

Ik heb straks examen en heb van de moeder van een vriendin Valeriaan pilletjes gehad. Maar nu de vraag, hoeveel van te voren moet ik het innemen en hoeveel?

Alvast bedankt!

DenK4ever

Re: Wanneer Valeriaan innemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:29

Staat dat niet op het potje? of de verpakking??
Ik heb het ook geslikt tijdens examens, maar kan me niet meer herinneren hoe lang ik van te voren ben begonnen ermee...

Succes met je examen in ieder geval!

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 12:31

Nou ik heb maar 2 pilletjes gekregen Knipoog Die zijn van de strip afgescheurt. Ik kan op internet ook niks vinden over hoeveel van te voren.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:32

Homeopathische middelen werken geloof ik pas na een week of 2.. Clown Dus k denk dat 1 pilletje valeriaan op je examendag meer een placebo-effect geeft dan een echte rusgevende werking!

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 12:34

Nou daar ben ik mooi mee Clown

Nou ik neem vanmiddag gewoon zo'n pilletje in en zie wel wat er gebeurt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:35

Valeriaan voor een examen is niet aan te raden. Het schijnt dat je denken er ook minder door word. Ik heb het zelf ook een jaar geslikt maar voor mn examen júist niet. Weet jou moeder ervan dat je ze van een moeder van een vriendin hebt gehad ?

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 12:41

Ja, m'n moeder weet ervan Knipoog
Maar het is niet een examen voor theorie, maar van de praktijk, moet een manicure of pedicure doen, en denken daarbij is niet echt nodig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:46

Zelf weten. Het is alleen sowieso niet goed om pilletjes tegen de zenuwen in te nemen want op een gegeven moment denk je dat je het op eigen kracht niet kan..

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:47

Valeriaan maakt je slaperig en suf..
Worden voornamelijk gebruikt om in slaap te komen..
Ik zou ze dus niet innemen..

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 12:48

Nou, dit word m'n eerste examen met een pilletje dan. Heb al m'n andere examens wel op eigen kracht gedaan, maar bij dit examen moet ik nagels lakken, en geloof mij, met trillende handen kom je nergens met lakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:51

Daarom zeg ik ook; zelf weten. Maar als jij later van nagels lakken etc je werk wilt gaan maken moet je toch een vaste hand hebben. En dat trillen is echt niet ineens over na je examen van deze keer. Dat blijf je houden tot je jezelf zeker voelt. Een pilletje helpt daar niet bij, wel vertrouwen in jezelf.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:21

Heb hier het doosje voor me liggen, Valeriaan is idd een rustgever, maar het verbeterd ook het concentratievermogen, doodat je minder zenuwachtig bent. Ik gebruik het wel eens voor presentaties, en het werkt toch wel goed. Je wordt wat rustiger in je hoofd als het ware. Daardoor werkt het idd ook als je niet kunt slapen. Maar suf wordt je er niet van.

hier staat een bijsluiter: http://www.consumed.nl/medicijnen/4209/ ... s_zelfzorg

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:28

Wat je ook kunt proberen is resque remedie van bach.Dat kun je gewoon op je tong sprayen voor de examens,word je niet suf van,van valeriaan kun je je vaak minder goed concenteren.(is mijn ervaring).
resque remedie kun je gewoon bij de apotheek of drogist of natuurvoedings winkels kopen.