ziek zijn, hoe kom je er van af, in bed liggen of doorwerken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

ziek zijn, hoe kom je er van af, in bed liggen of doorwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 12:15

Dit is iets wat ik me een tijdje afvraag.

Als je je echt goed beroerd voelt, dus flink misselijk (nog niet braken maar wel constant het gevoel hebben dat je moet braken) duizelig als je te veel doet. Pijn in je hoofd, heel moe. Gewoon echt ziek zwak en misselijk maar nog net niet zo ziek dat je met een termometer in je mond in bed moet liggen met een kotsbakkie naast je maar het zit er wel tegen aan.

Hoe ben je er eerder van af. Door uit te rusten in bed of door te werken tot het echt niet meer lukt.

Ik werk nu altijd door maar ik heb altijd het idee dat het zo lang aanhoud. Net of je niet goed uitziekt zeg maar. Ik ben nu alleen ziek thuis als ik echt half inelkaar stort van ellende Haha! Zolang ik kan werk ik door. Voornamelijk ook omdat ik het sneu vind voor mijn moeder als ze veel moet werken Bloos

Wat doen jullie en wat helpt beter?

_Jorien_

Re: ziek zijn, hoe kom je er van af, in bed liggen of doorwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:18

Ik blijf niet snel thuis. Meestal ga ik gewoon naar school/stage en ga ik een aantal avonden optijd naar bed, en daar knap ik dan vaak wel weer van op.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:20

thuis uit zieken .. crackers eten en thee drinken Haha!
helpt bij mij het snelste , en wij hebben van die misselijkheids pillen ( weet niet hoe die heten) maar die helpen echt super! Haha!

(Beterschap Ach gut.)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:22

in bed liggen is juist het slecht

ik weet niet hoever jij van je verzorg[paard] woont maar ik suggesteer je om elke daarnaar toegang werken zou ik nog niet done als je je misselijk enzo voelt. Als het niet gaat rechtsterugkeer naar huis maar wel proberen erheen te gaan buitenlicht is juist goed voor zieken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 12:23

Dat is iets wat ik ook altijd probeer. Maar mijn probleem is dat ik pas rond 10 uur thuis kom van mijn werk elke dag. Dus voor ik slaap is het een uur of 11. Als ik gelijk in bed ga liggen kom ik niet in slaap omdat ik dan eigenlijk al over mijn slaap heen ben, vroeger sliep ik altijd al rond 9 uur. Dus tegen half 9 krijg ik altijd een dipje en tegen de tijd dat ik thuis ben ben ik over mijn slaap heen, ik voel me dan wel moe maar slapen lukt niet. Ben sinds vrijdag begonnen met een slaap spray, 2 spraytjes op je tong dan zou ik sneller moeten kunnen slapen.

Wij hebben druppels tegen misselijkheid als ik een beetje misselijk ben helpt dat altijd wel goed maar als ik het gevoel heb dat er iets uit moet dan werkt het niet Clown meer tips welkom Haha!

Ik heb al bijna 2 jaar geen paard meer. Ik werk van half 10 tot half 10 ga smorgens om half 9 weg (ivm file) en kom rond 10 uur weer thuis. Behalve woe dan ben ik vrij Haha! en op zondag dan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:16

Ik denk zelf dat het wel echt werkt om uit te zieken. Je zult niet heel veel sneller beter zijn, maar wel wat.
Als ik zelf doorwerk met ziekte (wat ik eigenlijk ook altijd doe) loop ik met gemak 7 a 8 dagen ziek rond. 1 keer ben ik 2 dagen in bed gebleven en voelde ik me gewoon al een stuk beter.
Als je toch wil gaan werken sowieso warm aankleden en het wat rustiger aan doen..

En als je 's avonds niet kunt slapen, misschien zou je melatonine pilletjes kunnen proberen. Deze heb ik ook een tijd gebruikt toen ik niet meer in slaap kon komen toen ik overspannen en oververmoeid was door teveel werken. Ik werkte toen ook elke nacht door waardoor ik 's nachts maar een paar uurtjes slaap had en overdag ook een paar uurtjes. Op een gegeven moment was mijn ritme dus omgekeerd en na zo door werken heb ik in 72 uur in totaal 3 uurtjes kunnen slapen.
Heb toen melatonine gepakt (en ontslag genomen Knipoog ) en had redelijk snel mijn ritme weer terug.
Deze pilletjes kun je gewoon bij de drogisterij kopen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:21

Ik ben sinds zaterdag ziek.
Misselijk, buikkrampen, duizelig, hoofdpijn etc.
Heb al sinds zaterdagavond niks meer kunnen eten, en ook niet lopen. (Dan val ik om door de duizeligheid.)

Gisteren heb ik gewoon de hele dag liggen slapen, en ik moet zeggen dat ik me alweer een stuk beter voel.

Gewoon thuis slapen/op de bank zitten lijkt mij dus het beste.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:27

Ik kan beter eens een keertje een dagje thuis blijven dan dat ik door blijf lopen anders ben ik juíst langer ziek. Ik voorkom het echte ziek worden liever door een dagje thuis te blijven dan dalijk een week thuis moeten zijn omdat ik écht niet meer kan.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:32

Ik ben op dit moment ziek. Ofja, mijn keel is behoorlijk van de wap, en praat zo hees als ik weet niet wat. Verder voel ik me kiplekker Haha! (zal wel moeten nu met carnaval! Dat kan ik niet missen Haha! ) Verder als ik me echt slecht voel dan kan ik beter flink uitzieken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 14:26

daNiielle_ schreef:
Ik ben sinds zaterdag ziek.
Misselijk, buikkrampen, duizelig, hoofdpijn etc.
Heb al sinds zaterdagavond niks meer kunnen eten, en ook niet lopen. (Dan val ik om door de duizeligheid.)

Gisteren heb ik gewoon de hele dag liggen slapen, en ik moet zeggen dat ik me alweer een stuk beter voel.

Gewoon thuis slapen/op de bank zitten lijkt mij dus het beste.

Dat heb ik ook sinds vrijdag een beetje en sinds gister behoorlijk erg.

Mijn moeder komt me straks afwisselen omdat elke keer als ik voorover buk ik bang ben dat ik moet overgeven Clown Ook sta ik helemaal te draaien als ik een keer de trap op gelopen ben (en dat moet ik heel veel doen Clown ) Dus ik ga straks lekker naar huis in bed liggen eindelijk een keertje goed uitzieken Tong uitsteken

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:39

Lijkt me een goed idee dan Breitling!
Als je nooit goed uitziekt heb je volgens mij ook meer kans dat het weer sneller terugkomt.
Dusse, beterschap dan maar! Lachen

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:25

Uitzieken, absoluut

Niet uitzieken maakt dat je het misschien even niet meer voelt maar later weer terugkomt, bij mij vaak veel erger. Dus voor mezelf, tenzij écht niet anders, uitzieken met die handel. Dan is er opeens veel af te zeggen :-D

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:12

sommige waren hier net aan het praten over pillen of druppels tegen misselijkheid?
nu vroeg ik me af welke dat zijn, want ben soms ontzettend misselijk en dan krijg ik het benauwd enzo, maar kan er niks tegen vinden.
Misschien kan ik hier geholpen worden Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 19:13

ik gebruik altijd bella donna van vogel tegen buikpijn en nux formica tegen misselijkheid. Als ik beide heb gebruik ik ze ook gerust door elkaar. Meestal helpt het wel.
Ik ben gister trouwens al om half 7 in slaap gevallen dus zal het wel nodig gehad hebben Lachen

Hast92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:14

Ik doe veel voor het thuis blijven van school. Dus ziek is ziek. Vork Tong uitsteken

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:00

Ik blijf helemaal niet snel thuis! Ben nu een aantal keer een dag aan het spugen geweest en de volgende dag weer naar werk...
Alleen het nadeel van doorgaan, je ziekt niet goed uit...
Ik ben nu dus opnieuw ziek, omdat ik steeds blijf kwakkelen... Vandaag dus ook thuisgebleven en morgen ga ik weer werken...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:02

Opzich word je even snel beter denk ik, maar je ziekt alleen niet goed uit als je te weinig rust neemt.