Snel ontstoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Snel ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 16:56

Hooi bokkers!

Als ik wondjes heb op mijn handen/vingers, die ik geregeld heb door werken. Werk namelijk in de koeling en dan worden je handen heel snel schraal en droog en dan de scherpe randen, haal ik mijn handen nogal snel open.
Het zijn altijd maar kleine oppervlakkige sneetjes/krasjes.

Maar het maakt niet uit hoe groot, hoe diep. ALTIJD gaat het ontsteken. Wat ik ook doe.
Ik doe altijd sterilon er op (prikt lekker Sigaar ) en dan voor ik ga slapen een flinke klodder nestosyl er op en een pleister erop. En dan nog gaat het ontsteken.
Het geneest dan ook altijd heel langzaam daardoor (zeg ongeveer een week of 5/6) en dnna zijn het dus maar hele oppervlakkerige krasjes!!
Als het wat dieper is, kan ik er zo'n 3 maand voor neertellen voor het redelijk genezen is.

Ik smeer mijn handen ook geregeld in met hand creme en 's avonds dik met vaseline. Zorgt er voor dat mijn huid minder schraal/droog is. Maar na een uur of 4/5 werken is het toch weer droog/schraal en vooral dan haal ik snel mijn handen open... En gezien het feit ik op de zaterdagen altijd zo'n 10uur werk, is dat niet erg fijn!!

Weet iemand misschien iets om mijn handen minder schraal/droog te maken/houden en iets om te voorkomen dat het gaat ontsteken? Want dat doet nogal zeer!

Up_to_Date

Re: Snel ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 16:57

Is het geen idee om rubberen handschoenen aan te trekken met werken?
Dan bescherm je je vingers in ieder geval.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 16:59

je handen elk uur insmeren of elk halfuur
dat is het enige wat bij mij helpt tegen droge handen en schraal zijn. ik heb precies het zelfde, bots overal tegen aan altijd m'n handen open..
maar nu ik toch minstens (ja echt) 10x op een dag smeer met vaseline "healty hand and nail" gaat het prima Lachen Lachen

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:02

Vaseline helpt geloof ik goed.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 17:06

Met handschoenen heb ik geprobeerd, maar dat lukt echt niet. Dan laat ik echt constant alle pakken melk/yoghurt/vla en alle toetjes uit mijn handen vallen... Is mijn baas niet zo blij mee (te hoge afboekingen) en ik ook niet (heb ik weer veel meer werk! Om alles weer af te boeken) Bloos

Insmeren met vaseline tijdens het werk gaat ook niet, vaseline is echt heel vet en daar krijg je dan glibber handen van. Doe het wel elke pauze, maar dat is te weinig... Andere handcremes zijn ook of te vet, of zijn zo snel ingetrokken dat het niet veel nut heeft...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:10

Het klikt alsof er iets niet helemaal goed is met de doorbloeding van je handen. Ben je er al eens mee naar de huisarts geweest?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:12

Kun je tussendoor op je werk niet smeren met iets dat wel snel intrekt maar goed verzorgt?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 17:36

Nee, ben er niet mee bij de huisarts geweest. Is het niet erg genoeg voor vind ik. Knipoog

Dat laatste is misschien wel een optie, bedankt!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:39

Probeer eens om na je werk een handenbadje van groene Biotex te nemen.
Nadat je dit gedaan hebt, je handen lekker insmeren met Sudocreme.

Groetjes Henrike

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:39

flew, dat zou best wel eens kunnen... ze werkt in de kou waardoor je bloed minder snel stroomt.

schoot even tot me door Bloos

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:46

Die handschoentjes met de vingertoppen eraf, is dat misschien een idee?
Dan kun je makkelijk dingen vastpakken, maar de rest van je handen blijven beschermd en lekker warm Knipoog

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 14:25

Share schreef:
flew, dat zou best wel eens kunnen... ze werkt in de kou waardoor je bloed minder snel stroomt.

schoot even tot me door Bloos

Dat is inderdaad wel zo, sneetjes gaan ook pas bloeden als ik uit de koeling ben en mijn handen dus warmer worden... Door de kou voel ik trouwens ook niet dat ik mijn handen/vingers open haal. Pas als mijn handen weer wat warmer zijn.

Veraa_: Dat is ook nog een goede om te proberen! Bedankt!