Gebroken vinger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

louie4ever

Gebroken vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 01:53

Ik heb nu dus sinds 2 weken een gebroken vinger, en ik heb er een soort vinger brace omheen. Het is mijn middelvinger en ik mis het rijden dus verschrikkelijk.
De chirurg zei dat als het geen pijn deed en ik hem normaal kon buigen en het zeker wist ik het kon proberen maar nu is mijn probleem met die brace kan ik hem als ik een beetje kracht zet redelijk ver buigen (genoeg voor de teugels) zonder pijn, maar zonder kan ik niks met men vinger omdat het zo'n pijn doet. Wat zal ik doen? Tog gaan rijden of niet??
Ik wilde het woensdag of donderdag weer gaan proberen maar ik weet het niet..

Air

Re: Gebroken vinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:59

Je kan het toch met brace proberen? Lachen
Lijkt me geen probleem denk ik, en als je vinger moe wordt strek je hem even. Lachen

louie4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 02:13

okee bedankt voor je reactie Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 02:14

Ik raad je af te rijden. Ik heb mijn ringvinger gebroken rond kerst en ben gewoon doorgegaan in eerste instantie. Dacht dat ik wel kon mesten en dat soort zaken omdat ik dat deed zonder die vinger te gebruiken. Maar toch belast je die vinger dan. Nu was ie zo dik geworden dat ik mijn brace niet meer aan mag. Ik heb een kraakbeenontsteking erbij gekregen. Moet nu een maand zware medicijnen slikken voor die k*tvinger en daarna worden er opnieuw rontgenfoto's gemaakt. Ben nu een week met die pillenkuur bezig en het schiet nog niet echt op. 20 februari worden er dus nieuwe foto's gemaakt want hij staat nu hartstikke krom. Waarschijnlijk moet ie opnieuw gebroken worden en ben ik daarna dus nog tig weken zoet. Mijn nieuwe jaar begint al goed. Tis al februari en heb nog niet op m'n paard gezeten.

Wees dus verstandig en hou je een paar weekjes rustig. Dan ben je er met een week of 4 helemaal vanaf en zit je niet, net als ik, 3 maanden op z'n minst in de oliebol. (letterlijk, want mesten kan ik nu ook niet meer)

louie4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 19:12

maikeltje schreef:
Ik raad je af te rijden. Ik heb mijn ringvinger gebroken rond kerst en ben gewoon doorgegaan in eerste instantie. Dacht dat ik wel kon mesten en dat soort zaken omdat ik dat deed zonder die vinger te gebruiken. Maar toch belast je die vinger dan. Nu was ie zo dik geworden dat ik mijn brace niet meer aan mag. Ik heb een kraakbeenontsteking erbij gekregen. Moet nu een maand zware medicijnen slikken voor die k*tvinger en daarna worden er opnieuw rontgenfoto's gemaakt. Ben nu een week met die pillenkuur bezig en het schiet nog niet echt op. 20 februari worden er dus nieuwe foto's gemaakt want hij staat nu hartstikke krom. Waarschijnlijk moet ie opnieuw gebroken worden en ben ik daarna dus nog tig weken zoet. Mijn nieuwe jaar begint al goed. Tis al februari en heb nog niet op m'n paard gezeten.

Wees dus verstandig en hou je een paar weekjes rustig. Dan ben je er met een week of 4 helemaal vanaf en zit je niet, net als ik, 3 maanden op z'n minst in de oliebol. (letterlijk, want mesten kan ik nu ook niet meer)

Zoo dat is een verhaal..
Ja mijn vinger stond krom omdat ik er in eerste instantie ook mee door ging en toen op een bokkend paard ook nog gewoon ben gekropen. Toen ben ik die maandag naar het ziekenhuis geweest was ie dus gebroken en hebben ze hem rechtgezet. NU doet hij gewoon geen pijn meer zolang ik die brace om heb. Ik mest sinds 2 dagen nadat ie rechtgezet is gewoon weer uit en ik doe er eigenlijk alles mee zolang ik er maar niet te veel kracht op zet. Met de controle zag hij er goed uit qua breuk alleen de spier die heeft een hele hoop geleden zeiden ze.. Daarom zit ik nu een beetje van ja als ik kan uitmesten en alles waarom dan niet paardrijden?

mdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:30

Ik heb ook door gereden met gebroken ring vinger, het deed flink zeer omdat er toch altijd druk op komt en ik heb er maanden last van gehad. Achteraf denk ik als ik verstandig geweest was had ik nog even gewacht...

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:31

Ligt aan de situatie, ik had in november mijn ring vinger gebroken door van een jong paard (bij zadelmak maken) af te vallen en proberen de teugels vast te houden. Moest 6 weken met die vinger in een soort plastic omhulsel dat dienst deed als gips. Ik heb daar 6 weken gewoon mee gereden. Ik kon mijn vinger niet buigen. en reed dus met drie vingers. In het begin kon ik geen uur rijden want dat deed wel zeer. Maar na twee weken kon ik al weer dik 50 min rijden zonder pijn. Ik stopte gewoon met rijden als het pijn begon te doen. De eerste paar dagen heb ik niet gereden, dat deed te veel pijn.

Ik heb er nu achteraf geen last van. maar een ringvinger of middelvinger verschilt wel denk ik

Als ik jou was zou ik gewoon proberen, doet het echt zeer dan zou ik stoppen. Jij kent je lichaam het beste.

louie4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 21:28

MoonenL schreef:
Ligt aan de situatie, ik had in november mijn ring vinger gebroken door van een jong paard (bij zadelmak maken) af te vallen en proberen de teugels vast te houden. Moest 6 weken met die vinger in een soort plastic omhulsel dat dienst deed als gips. Ik heb daar 6 weken gewoon mee gereden. Ik kon mijn vinger niet buigen. en reed dus met drie vingers. In het begin kon ik geen uur rijden want dat deed wel zeer. Maar na twee weken kon ik al weer dik 50 min rijden zonder pijn. Ik stopte gewoon met rijden als het pijn begon te doen. De eerste paar dagen heb ik niet gereden, dat deed te veel pijn.

Ik heb er nu achteraf geen last van. maar een ringvinger of middelvinger verschilt wel denk ik

Als ik jou was zou ik gewoon proberen, doet het echt zeer dan zou ik stoppen. Jij kent je lichaam het beste.

dat is wat de chirurg ook zij..
dat ik verstandig moest zijn.. maar mijn pony is niet verstandig xD

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:14

ik heb zelf ook ooit eens mijn middelvinger gebroken.
lekker eigenwijs niet naar het ziekenhuis [tot paps me aan mijn haren er naartoe sleepte]
ik ben gewoon door blijven rijden e.d.
ik heb er geen last van maar mijn vinger staat nu wel krom.
ik enk ook dat je beter even een extra weekje kan wachten...of 2.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:21

-> MW