Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maikeltje schreef:Ik raad je af te rijden. Ik heb mijn ringvinger gebroken rond kerst en ben gewoon doorgegaan in eerste instantie. Dacht dat ik wel kon mesten en dat soort zaken omdat ik dat deed zonder die vinger te gebruiken. Maar toch belast je die vinger dan. Nu was ie zo dik geworden dat ik mijn brace niet meer aan mag. Ik heb een kraakbeenontsteking erbij gekregen. Moet nu een maand zware medicijnen slikken voor die k*tvinger en daarna worden er opnieuw rontgenfoto's gemaakt. Ben nu een week met die pillenkuur bezig en het schiet nog niet echt op. 20 februari worden er dus nieuwe foto's gemaakt want hij staat nu hartstikke krom. Waarschijnlijk moet ie opnieuw gebroken worden en ben ik daarna dus nog tig weken zoet. Mijn nieuwe jaar begint al goed. Tis al februari en heb nog niet op m'n paard gezeten.
Wees dus verstandig en hou je een paar weekjes rustig. Dan ben je er met een week of 4 helemaal vanaf en zit je niet, net als ik, 3 maanden op z'n minst in de oliebol. (letterlijk, want mesten kan ik nu ook niet meer)
MoonenL schreef:Ligt aan de situatie, ik had in november mijn ring vinger gebroken door van een jong paard (bij zadelmak maken) af te vallen en proberen de teugels vast te houden. Moest 6 weken met die vinger in een soort plastic omhulsel dat dienst deed als gips. Ik heb daar 6 weken gewoon mee gereden. Ik kon mijn vinger niet buigen. en reed dus met drie vingers. In het begin kon ik geen uur rijden want dat deed wel zeer. Maar na twee weken kon ik al weer dik 50 min rijden zonder pijn. Ik stopte gewoon met rijden als het pijn begon te doen. De eerste paar dagen heb ik niet gereden, dat deed te veel pijn.
Ik heb er nu achteraf geen last van. maar een ringvinger of middelvinger verschilt wel denk ik
Als ik jou was zou ik gewoon proberen, doet het echt zeer dan zou ik stoppen. Jij kent je lichaam het beste.