ik heb een aantal snee-en..
en ik begin ongerust te worden omdat ze niet genezen

ze zitten er al weken!
heeft iemand enig idee hoe dit kan?
en wat ik eraan kan/moet doen?
alvast bedankt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
annepaardoes schreef:Het is trouwens sneeën ipv snee-en
Maar bodylotion lijkt mij nou niet echt goed voor een snee. Gewoon wat calendulan en een pleister op doen. Een snee op je hand gaat natuurlijk ook minder snel dicht omdat je telkens je huid rekt als je je hand gebruikt.
Als ik een snee heb doe ik er altijd gewoon tape op. Dan kan de huid in ieder geval niet rekken. Of het nou echt goed is weet ik niet ,maar bij mij werkt het wel
Vientje schreef:Bodylotion moet je nooit in een open wond smeren, ook niet als het maar kleine wondjes zijn!Dat irriteert als je pech hebt heel erg en vergroot dus juist de kans op littekens. Het is daar gewoon niet voor bedoeld. Je kunt het wel op de huid eromheen aan de wondranden smeren wanneer er een korstje op zit om de huid soepel te houden, dat maakt dat het minder trekt en het korstje minder snel breekt. Calendulanzalf is wel goed spul (ook alleen als het dicht is), ik heb ooit mijn hand helemaal open gehad liggen door een trap van een paard en of het aan de zalf heeft gelegen weet ik natuurlijk niet zeker, maar er is maar een héél klein littekentje over gebleven.
Verder ben ik het eens met WildWings, beetje dubbel zo met de achtergrond van dit verhaal...