snee-en genezen niet!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

snee-en genezen niet!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 21:43

hey,
ik heb een aantal snee-en..
en ik begin ongerust te worden omdat ze niet genezen Verward
ze zitten er al weken!
heeft iemand enig idee hoe dit kan?
en wat ik eraan kan/moet doen?

alvast bedankt!

Zammie

Re: snee-en genezen niet!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:45

Waar zitten deze dan....

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 21:47

mijn arm en hand..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:50

ikzelf doe altijd bij koofjes wat zalf (bijv. calendulazalf) op het wond en er dan een pleister op. wel een dikke klodder erop doen en dit 2 keer daags, maar ligt er denk ik ook wat voor snee het is. ik heb dus weleens last van kloofjes in m'n vingers....

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:51

Wat heb je gedaan dan?
Zijn ze ontstoken? zit je er aan te pulken? zijn het echt snee-en of meer kloofjes?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 21:56

als je wilt weten hoe het komt.. moet je even pben.
volgens mij zijn ze niet ontstoken.. k weet eigenlijk niet hoe ik daar achter kom Clown
ik zit er niet aan.
en het zijn geen kloofjes..

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:56

Ik ken jou van een ander topic.... Knipoog (tijdje geleden dat ik daar geweest ben)
Maarre, het handigste lijkt mij om het gewoon met rust te laten, er vooral niet aan te "pulken"o.i.d., maar het wel gewoon (zoals de rest van je lichaam) te verzorgen met bodylotion of eventueel vaseline.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 22:09

ik weet denk ik al welk topic..
'k heb er al wel eens een tijdje aseline en bodylotion op gedaan, maar het werkt niet echt..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:24

Het is trouwens sneeën ipv snee-en Knipoog
Maar bodylotion lijkt mij nou niet echt goed voor een snee. Gewoon wat calendulan en een pleister op doen. Een snee op je hand gaat natuurlijk ook minder snel dicht omdat je telkens je huid rekt als je je hand gebruikt.
Als ik een snee heb doe ik er altijd gewoon tape op. Dan kan de huid in ieder geval niet rekken. Of het nou echt goed is weet ik niet ,maar bij mij werkt het wel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:35

Calendulanzalf / emulsie werkt wel fijn. Beter dan bodylotion of vaseline!!

Als de twee huidhelften van de snede uit elkaar staan kan je, om ze goed bij elkaar te houden zodat 't genezen makkelijker gaat, even een zwaluwstaartje maken van pleistertape (leukoplast/hansaplast oid).

Verder ook wel een goede site om door te nemen voor je denk ik. Snap niet waarom je zo half-geheimzinnig doet. Of zeg 't gewoon duidelijk in het topic als het je niet uitmaakt dat iedereen het weet, of zeg helemaal niets en houd het voor jezelf als je niet wilt dat iedereen het weet. Lachen

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:39

Bodylotion moet je nooit in een open wond smeren, ook niet als het maar kleine wondjes zijn! Dat irriteert als je pech hebt heel erg en vergroot dus juist de kans op littekens. Het is daar gewoon niet voor bedoeld. Je kunt het wel op de huid eromheen aan de wondranden smeren wanneer er een korstje op zit om de huid soepel te houden, dat maakt dat het minder trekt en het korstje minder snel breekt. Calendulanzalf is wel goed spul (ook alleen als het dicht is), ik heb ooit mijn hand helemaal open gehad liggen door een trap van een paard en of het aan de zalf heeft gelegen weet ik natuurlijk niet zeker, maar er is maar een héél klein littekentje over gebleven.

Verder ben ik het eens met WildWings, beetje dubbel zo met de achtergrond van dit verhaal... Scheve mond

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:19

annepaardoes schreef:
Het is trouwens sneeën ipv snee-en Knipoog
Maar bodylotion lijkt mij nou niet echt goed voor een snee. Gewoon wat calendulan en een pleister op doen. Een snee op je hand gaat natuurlijk ook minder snel dicht omdat je telkens je huid rekt als je je hand gebruikt.
Als ik een snee heb doe ik er altijd gewoon tape op. Dan kan de huid in ieder geval niet rekken. Of het nou echt goed is weet ik niet ,maar bij mij werkt het wel Tong uitsteken

haha ja ik wist niet hoe ik die puntjes erop kreeg Clown
en sneeen staat ook zo raar Bloos

iedereen alvast bedankt Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:46

Het duurt erg lang voordat diepe snee-en (ik kan ook geen puntjes met dit toetsenbord) genezen zijn, dat gaat echt laagje voor laagje. Heb je wel het idee dat ze minder diep zijn geworden?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:59

't is wel iets minder erg maar soms gaan ze wel weer open Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:38

Vientje schreef:
Bodylotion moet je nooit in een open wond smeren, ook niet als het maar kleine wondjes zijn! Dat irriteert als je pech hebt heel erg en vergroot dus juist de kans op littekens. Het is daar gewoon niet voor bedoeld. Je kunt het wel op de huid eromheen aan de wondranden smeren wanneer er een korstje op zit om de huid soepel te houden, dat maakt dat het minder trekt en het korstje minder snel breekt. Calendulanzalf is wel goed spul (ook alleen als het dicht is), ik heb ooit mijn hand helemaal open gehad liggen door een trap van een paard en of het aan de zalf heeft gelegen weet ik natuurlijk niet zeker, maar er is maar een héél klein littekentje over gebleven.

Verder ben ik het eens met WildWings, beetje dubbel zo met de achtergrond van dit verhaal... Scheve mond

Echt? Als ik ooit 'ns een snee heb in m'n vinger oid (ben bijna 15 en kan nog steeds niet fatsoenlijk appels schillen. ROFL) doe ik er altijd bodylotion op, met de gedachte dat dat de huid zacht maakt & sneller laat genezen. Maar dat is dus niet zo?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:48

Als ze er al weken zitten en nog steeds niet genezen zijn, zit er denk ik iets niet goed in je 'zelfherstellende systeem' of je blijft het open houden door de een of andere reden ( krabben schuren van kleding o.i.d.).Even 1 á 2 keer daags baden in badedas classic, daarna goed droogdeppen en verder niks doen, simpele wondjes genezen het beste aan de open lucht.
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 04-02-08 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:53

Voor sneetjes en wondjes gebruik ik altijd eerst Tea tree, om het te ontsmetten daarna callendula als ik daar zin in heb (Is tegen littekens)
Aloë vera is overigens ook erg goed.