keelontsteking en veel hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bliksempie

keelontsteking en veel hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 20:41

Ik ben vanaf donderdag erg ziek, koorts zware hoofdpijn keelontsteking, gigantisch veel hoesten wat ook erg pijn doet en ik krijg een kl*te stem. ook ben ik nog erg verkoude geworden en ik ben bang dat oorontsteking er ook nog aankomt

ik slik paracetamol(om de 6u), trachitol(om de 2u) en Codeine Fosfaat(om de 6u)
ik drink de hele dag door water water water, thee met honing en soep
Zoals brood en andere harde dingen doet pijn als ik doorslik.
Ik ben het nu eigenlijk goed zat. ik slaap heel veel maar erg slecht ik mag ook de hele dag weinig tot niks doen.

iemand een goede oplossing voor mij?

Iris82

Re: keelontsteking en veel hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:12

Ai, ik wens je veel sterkte. Hoop dat je snel weer beter bent!!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:38

Gaat het al beter? Ik hoop voor je dat je er inmiddels overheen bent.
Ik ben bang dat ik een beetje hetzelfde heb qua keelpijn, alleen niet de hoofdpijn erbij (gister wel, vandaag niet)
Ik heb overigens allemaal rode bultje in mijn keel (gedeelte wat ik kan zien wel stuk of 4) ik heb vanalles in huis.
Van superol, mucoangin tot vicks snoepjes!! Maar het verzacht allemaal maar voor een aantal minuten, vreselijk.
Ook de hoestsiroop is lekker tijdens het innemen, hierna gaat weer slecht.
Het slapen is overigens een ramp, ik ben heel moe (slaap amper) maar zodra ik wil slapen, wordt het alleen maar erger en lijkt het wel of er een spijker in mijn keel zit! Misschien morgen toch even nar de dokter... (ben niet zo van naar de dokter te gaan)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:23

hey meid dat gaat wel goed komen binnen een week. Ik had preciec dezelfde medicijnen die jij had had long ontsteking erbij. Heb goed geholpen alleen die ene grote pil smaak verschrikkelijk.....

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 06:07

Gisteravond was bij mij echt het toppunt, mijn keel leek wel dicht te zitten. Nu gaat het iets beter, maar kan dus niet slapen Boos! Als ik een tijdje lig krijg ik een hoestaanval en dat doet zo veel pijn dat ik weer klaar wakker lig!

Nu zit ik aan de suikerwater, hopelijk verzacht dat een beetje!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 06:24

Hier nog iemand Tong uitsteken

Mn keel is al wel wat minder..maar mn oren nu..en mega hoofdpijn en dan dat hoesten pfff..dat slijm zit echt vast en dan stik je zowat...en liggend is dat nog erger..kan ook steeds niet slapen..

als medicijnen kreeg ik paracetamol codeine en een neusspray ..maar helpt nou niet echt iets..heb net een ibuprofen bruis ingenomen maar helpt wel iets maar voel het allemaal nog steeds...

koorts is er bij mij ook nog steeds!! vanaf een za/zondag al
Vind het echt vervelend worden!!Zeggen ze ja kan je geen andere medicijnen geven dat helpt niet bij griep...Goed uitzieken

Lekker dan!!!Heb gelukkig geen keelonsteking..vorig jaar nog wel gehad Boos!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 06:34

Liggen is echt vreselijk, ik heb gelukkig wel al even geslapen, maar nu gaat het niet meer!
Mijn oren voelde ik vanndacht ook even, nu gelukkig niet meer! Dat hoesten is echt verschrikkelijk, dat gaat door merg en been.

Ik slik nu ook paracetamol en ik gebruik hoestsiroop (werkt voor geen meter) ook heb ik nog iets anders voor keelpijn mucoangin, maar ik heb het gevoel dat deze alleen maar mijn tong verlamd ofzo, verder merk ik er alleen de eerste 10-15 minuten iets van.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 06:59

Ik heb ook van die siroop..bisolvon..Maar merk daar ook echt weinig van..
Iedere keer wordt ik ook wakker , Dan lig ik op mn rug..terwijl ik zo normaal echt niet kan slapen..
En als ik dan dus wakker ben begint dat hoesten enzo gelijk..Sta dan wel een half uur in de badkamer..door dat slijm pfff..zo vervelend..
Daarna kan ik dus steeds niet meer slapen..Dan begint alles gelijk weer..en heb dan ook echt hoofdpijn..misschien komt dat ook wel van steeds zo hoesten.

Suikerwater heb ik trouwens ook geprobeerd net als thee met honing..maar werd daar op het laatst misselijk van..dus maar niet meer zoveel gedaan..

Van mij mag het morgen over zijn Haha! begint echt te vervelen..
Maar wat de dokter onder goed uitzieken verstaat ? Tong uitsteken

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 07:02

Ik vind dat jij er wel al lang mee rond loopt, ik heb het nog maar sinds woensdag en ik ben het nu al helemaal zat!

Ik ben de thee nu helemaal spuugzat, daarom suikerwater. Maar ik heb nu mijn tweede glas op en ben het al een beetje zat.
Ik weet eigenlijk niet wat ik hierna moet gaan drinken Verward misschien gewoon aan het water ofzo.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 07:09

Ja vind het zelf ook al lang..vorige week donderdag avond voelde ik mn keel al iets en vrijdag en zaterdag meer hoesten en daarna begon t goed Clown

Thee met honing of suiker neem ik nu alleen maar als ik heel erg moet hoesten...Maar toe nu tegenwoordig een warme vochtige handoek rond mn keel met een sjaal erover en helpt redelijk..

water heb ik ook veel gedronken..vooral heeel koud!! en water ijsjes af en toe..

misschien appelsap? Tong uitsteken Ik heb af en toe wat cola genomen..Maar dat eigenlijk meer omdat ik echt steeds zo misselijk was..

Bij mij blijft die koorts ook nog steeds Scheve mond vooral savonds laat / snachts hoog en verder zit het meestal op de 38 nog wat..meestal niet over de 39..maar savonds enzo vaak 40 of hoger soms..

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 07:14

Nee sapje doen zeer aan mijn keel, zuur ofzo.
En als je zulke hoge koorts hebt 's avonds zou ik echt even de dokter bellen om advies.

Ik zit trouwens nu heel de tijd te boeren, dat is ook zwaar irritant en mijn ogen zijn echt moe, maar mijn keel niet! Boos!
Wat ik ook af en toe doe is gorgelen met zout water en zout water door mijn neus om alles even de ontsmetten, maar dit mag niet te veel want dan tast je ook weer je slijmvliezen aan!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:43

Ik probeerde van de week een mandarijntje maar dat prikte ook nogal in mn keel...net als die bisolvon..dat prikt ook zo lekker.

Ben maandag bij de dokter geweest en heb daarna nog 2 x gebeld op telefonisch spreekuur..maar hij zegt gewoon goed uitzieken...ben er ook niet echt blij mee maar goed..als het na t weekend nog niet beter is ga ik gewoon terug.

Met zoutwater heb ik idd ook gedaan.Alleen bij mn neus niet...Lijkt me echt niet lekker als je dat op moet gaan snuiven..

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:59

Ik vond het spoelen eerst ook niets, maar nu merk ik dat het wel beter is. Ik laat via een rietje zout water in mijn neus lopen en via het andere neusgat gaat het er dan uit (mits deze niet dicht zit, anders via keel) en je hoeft het niet op te snuiven je houdt je hoofd een beetje schuin en laat het er zo in lopen, wel boven een bakje of gootsteen doen. En hierna even je neus snuiten voor het laatste beetje.

Overigens wel vaag dat je arts zegt uitzieken... Ik zou er ook niet echt blij mee zijn.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:56

aj dit duurt wel even heb ik ook gehad ik was er na 2weken pas helemaal bovenop! beterschap!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:59

hier nog iemand die ook ziek is en zere keel en verkouden.. hoop dat het volgende week wel over is want dan gaan we op wintersport.. ik heb zelf een neusspray gehaald bij de drogisterij en hoop dat het zo wat minder wordt.. voor mijn keel wat keelsnoepjes en wat thee.. naja iedereen die ziek is beterschap Haha!