Ik weet niet meer wat ik heb, ontzettend beroerd :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Ik weet niet meer wat ik heb, ontzettend beroerd :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 21:41

Hoi
Ik voel me al een tijdje beroerd, maar ik kan dus geen duidelijke klacht omschrijven. Ik voel alleen heel erg beroerd, wel was ik aan het begin van de week erg duizelig. Als ik een apserine neem dan voel ik me weer goed, tot dat die uitgewerkt is, dan begin ik me dus weer al beroerder te voelen. Nou is het niet zo dat ik graag/vaak asperine neem, aangezien ik die dingen amper weg krijg (in 4 stukjes gehakt en met iets te drinken waardoor je er niks van merkt) Huilen van het lachen
Ik heb het wel ontzettend druk en heb veel stress, maar van alle dingen die ik doe is er eigenlijk geen een die ik zou kunnen schrappen voor meer slaap o.i.d. Ik kan er wel van janken zo beroerd als ik me voel, ik heb het gevoel alsof ik niks kan en niks goed gaat, alsof ik een grote mislukkeling ben. Ik heb namelijk een erg getalenteerd zusje die in meerdere sporten uitblinkt (gaat naar het open EK van haar vechtsport) en mijn ene broertje valt ontzettend in de smaak bij meiden en verslijt zijn vriendinnen op de lopende band en mijn andere broertje die is gehandicapt, wat af en toe voor problemen zorgt thuis. Nou blink ik dus niet uit in een sport en ik heb dus nooit vriendjes, zowiezo ben ik niet zo van het sociale vlak. Mijn moeder schuift wel veel schuld op mij af en weet ook niet wat ze nu met me moet doen. Zowiezo vat ik veel dingen als negatief en ervaar ik ding snel negatief en ik ben zo bang dat alles gewoon aan mij ligt, omdat ik zo'n rotpersoon ben. Ik heb trouwens al eerder dit soort klachten gehad en ben toen naar de HA geweest, die na een aantal tests concludeerde dat het tussen m'n oren zit en ik ben zo bang dat het nu weer zo is, want het is idd een grote chaos in mijn hoofd (op een hele negatieve manier) Maar als dat wel zo is, waarom voel ik me dan beter als ik asperine heb genomen Verward
Weet iemand wat ik heb of wat er met me aan de hand zou kunnen zijn? Naar de dokter toe gaan heb ik niet zoveel behoefte aan, aangezien ze de vorige keer zeiden dat het tussen mijn oren zat en dat ze me dus niet konden helpen (dan voel je je echt l*llig) Zowiezo gaat het nu na anderhalf jaar problemen, geschreeuw, gehuil en nog meer problemen eindelijk een beetje normaal thuis en dat wil ik niet verpesten.
Groetjes Marijke

woofie

Re: Ik weet niet meer wat ik heb, ontzettend beroerd :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:32

Lieve schat,

Jij bent geen "rotpersoon!"
je hebt hulp nodig! ga naar je huisarts en vraag om een verwijzing naar een maatschappelijk werk(st)er of beter nog, naar een goede psycholoog
Het lijkt mij dat je regelrecht op een depressie afstevend....
doen hoor!! Ach gut

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:34

volgens mij zit je in de buurt van een depressie...probeer eens een vitamine b preparaat,kan soms helpen..sterkte!!

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 09:51

Meid een rotpersoon ben je zeer zeker niet, Ga naar de ha en laat je doorverwijzen naar een onbekende waar je mee over je chaos in je hoofd kan praten, of zoek iemand in je omgeving die je kent, die jou situatie kent en waar je mee kan praten. Probeer de chaos in je hoofd op die manier weer op orde en netjes te reorganiseren

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 09:53

hey meid, laat je niet weghonen door de dokter.
sla de vuist op tafel en zeg dat je geholpen wil worden

een depressie is het nog niet, maar je voelt je wel down,dus er moet wat aan gedaan worden.

ga veel leuke dingen doen, veel wandelen in het bos bijvoorbeeld, dingen waarvan je hoofd leeg word Knipoog

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:16

Ga hulp zoeken, echt. Heb hier ervaring mee. Je hoeft je heus niet te schamen of wat dan ook. Probeer hierover te praten, wat je dwars zit. En laat de psycholoog bepalen wat je hebt, die heeft de meeste ervaring.
Als ik jou was zou ik gewoon stoppen met aspirine en het nemen als je echt hoofdpijn hebt of wat dan ook, gebruik het niet als een soort van 'happy' pil. Veel sterkte en pb-en kan altijd. Lachen

edit: spelfouten

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:24

Ach wat vervelend! Heb dit ook wel eens een beetje, mijn zusje is hoog begaafd en ook mijn broertje doet het heeel goed op school, dan voel ik me wel eens heel nutteloos.. Op dat soort momenten helpt mijn psycholoog mij heel goed! Dus dat is zeker een aanrader voor je Lachen
En onthoud: Je bent echt geen rotpersoon hoor!!!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 21:17

Bedankt voor de reacties Lachen
Hulp zoeken klinkt makkelijk, maar ik wil mijn ouders hier niet mee lastig vallen, ze vinden toch altijd al dat ik me aanstel of het gewoon aan mezelf te danken heb. En dat soort dingen kost natuurlijk ook geld, wat ik dus niet heb Scheve mond

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:20

De meeste scholen hebben hulpverleners en/of een soort steunpunt waar je met dit soort dingen ook terecht kan, dit kan een begin zijn, ik ben vanuit school ook bij mijn psycholoog terecht gekomen..
Mijn psycholoog word trouwens vergoed, volgens mij is dat bij alle psychologen zo die bij de GGZ werken.

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:08

Het gaat om jou! Bedenk dat je je ouders het beste met je voor hebben. Als jij je niet goed voelt, moet je dat duidelijk maken en niet verkroppen, want dat leidt naar nog meer problemen. Voel je niet schuldig en ga er gewoon voor. Btw psychologen kosten geen geld. Het wordt gewoon vergoed.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:36

@ Jorieke, sommige psychologen die particulier zijn worden niet vergoed.. Volgens mij alleen GGZ..

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:50

Marijkjuh schreef:
Bedankt voor de reacties Lachen
Hulp zoeken klinkt makkelijk, maar ik wil mijn ouders hier niet mee lastig vallen, ze vinden toch altijd al dat ik me aanstel of het gewoon aan mezelf te danken heb. En dat soort dingen kost natuurlijk ook geld, wat ik dus niet heb Scheve mond

onder de 18 worden alle kosten 100% vergoed!!
Als ik het goed heb, kun je ook zonder verwijzing van de huisarts, terecht bij het inloop uur van het maatschappelijk werk in je woonplaats....
Ik begrijp dat je uit angst dat je ouders vinden dat je je aanstelt ze niet "lastig wilt vallen"......en ergens heb ik ook het idee dat jouw ouders voor een deel mede debet zijn aan jouw depressieve gevoelens. En dat bedoel ik niet negatief, maar ik denk dat jouw ouders niet door hebben hoe rot jij je echt voelt.
De reactie van je huisarts laat ook te wensen over, dus ik snap heel goed dat je er niets voor voelt om die man/vrouw te bezoeken.
Informeer maar eens bij het maatschappelijk werk...zij kunnen en willen je vast helpen!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 07:34

Zolang de huisarts nog geen bloedonderzoek heeft gedaan bij jou kan hij/zij er niet van uit gaan dat het psychisch is.
Als je je al een tijd niet lekker voelt is het niet zo raar dat je andere dingen minder goed kan hebben. Bv je getalenteerde zusje.

Ik zou aandringen op een bloedonderzoek. Ik woon momenteel in Singapore en ben hier heel erg ziek geweest. Maar.... wel met vlagen. Ik kon twee dagen hartstikke beroerd zijn en de derde weer een stuk beter.
Toch hebben ze mijn bloed onderzocht en het bleek dat ik een Mycoplasma bacterie had. Ik had eigenlijk niet echt hele duidelijke klachten die daar op wezen (zoals hoesten of benauwd zijn).

Ik merk gewoon dat het beter is om het zekere voor het onzekere te nemen.

Als ze zeker weten dat er lichamelijk niets mis met je is kunnen ze je pas het traject van psychologen in zetten.

Groetjes Henrike

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:32

hee meis! Lachen

Jeetje, ik wist niet dat je je zo rot voelde.. Je mag altijd naar me toe komen om je hart te luchten hoor! Dat helpt echt (spreek uit ervaring)
Depresief ben je nog niet! M'n moeder is ook depresief en das toch anders.
Dat wat HBVisser zegt kan ook ja, maar mijn moeder had dat toen ook gedaan bloedprikken, en volgens de dokters was ze nog niet depresief maar ze zat er dicht tegen aan, maar wij krijgen ook hulp om bepaalde dingen (dat hulp zoeken is trouwens niet iets om voor te schamen of niet te doen vanwege je ouders hoor!) en die vrouw zei dat het wel duidelijk een depressie is.. Dus bloedprikken haalt ook niet altijd alles uit (maar wel wat!)
Praten met elkaar helpt ook! en dan ook echt met je hele familie bij elkaar, als jou familie daar iig mee instemt..

nou iig sterkte ermee! en als het makkelijker gaat mag je ook gewoon pb'en hoor! Lachen

T typt eigenlijk makkelijker dan dat ik een gesprek met je aan ga want dan weet ik toch niet wat ik zeggen moet Clown Schijnheilig

xxx mij Lachen

Edit: Je bent zeker geen mislukkeling! verre van dat! t gaat toch goed met jou en Room op wedstrijden?!
probeer positief te denken, ook al is dat heel moeilijk! Ja