Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:drink je genoeg?eet je gezond?veel groente en fruit?vezels dus...
Hoe is je ontlasting?iedere dag of om de dag,hard of zacht??
geerke schreef:jeetje,het was heeel lang geleden..ik was 18..inderdaad krampen,en een heel erg opgeblazen gevoel,een soort balonbuik..
daarna,toen dat ding eruit was kreeg ik pas echt klachten,eileider ontsteking enzo,door verminderde weerstand,dat ding at al mijn vitamines op.....ik werd er niet mager van..
geerke schreef:lintworm kom je achter doordat er sigmentjes in je ontlasting zitten,maar met de w.c's van tegenwoordig verdwijnt je drolletje in een klap onder water ,dus zie je niets....
Die w.c's moesten verboden worden...je ziet niets meer in je ontlasting,ook niet als er bloed in zit ofzo.....
ellenAST schreef:ik had vooral bovenin en dan in het midden pijn in mn buik,tot ik het 2 weken geleden niet meer kon uithouden van de pijn.
ik bleek een maagzweer te hebben![]()
maar ik had t echt alleen in mn bovenbuik,waar dus je maag zit
beantsje schreef:Komt me bekend voor; heb zelf PDS (prikkelbare darm syndroom, alias spastisch colon, alias irratable bowel syndrome).
Natuurlijk moet je eerst wel een diagnose afwachten, dat er niets anders aan de hand is, maar als het inderdaad PDS is, is het vervelend maar niet meer dan dat, al kan het je welzijn behoorlijk vergallen af en toe.
Ik herken de klachten van opgeblazen gevoel, soms zeurderige en soms heftige pijn, en soms ook pijn bij het vrijen (niet altijd). Ook bij mij zit de pijn meestal linksonderin, waar de dikke darm een bocht maakt. Ook heel kenmerkend is een wisselende stoelgang; de ene keer 4 x op een dag, en dan weer 4 dagen niet.
Bij veel mensen helpt het goed op je voeding te letten. De meeste mensen doen het goed op veel vezels maar ook veel mensen zijn juist weer gevoelig voor rauwkost. Bij mij is het een kwestie van regelmatig leven en niet teveel stress.
Probeer wel te blijven bewegen!