Pfeiffer en mijn lymfeklieren na veel weken nog niet dun!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Pfeiffer en mijn lymfeklieren na veel weken nog niet dun!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 09:57

Hallo,

Ong. een ruime maand geleden startte ik hier een topic over dikke lymfeklieren. Nu bleek dat ik Pfeiffer heb. Maar ik maak me onderhand toch wat zorgen over mijn lymfeklieren.. Ze zijn al ruim 5 weken dik. Aan het begin, toen ik echt super ziek was, waren ze wel vele malen dikker, maar ze zitten er nog. Ik moet dus nu van de dokter steeds elke 2 á 3 weken nog op controle komen. En de afgelopen keer (2 weken geleden nu) zei hij dat het dus echt nog steeds niet goed was en als het de volgende keer nog niet beter was (volgende week dus) we maar weer bloed moeten prikken en kijken of de witte bloedcellen wel gedaald zijn ofzo. En dan moesten we maar verder kijken wat we dan gingen doen.. Ik werd er toen ook pas op gewezen dat ik absoluut geen alcohol mocht drinken en heel gezond moest gaan eten. Ik weet niet, maar ik maak me toch ergens wel wat zorgen.. Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Groetjes

dutchy_

Re: Pfeiffer en mijn lymfeklieren na veel weken nog niet dun!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:20

Pff vervelend, ik heb pfeiffer vanaf augustus 2007 en heb nog steeds dikke lymfeklieren, dat gaat echt niet zo snel over. Ligt eraan hoe erg je het had natuurlijk.

Ik had met ziekenhuis opnamen en twee maanden lang 40 graden koorts, langzaam aan begin ik weer met dingen, maar zondag bijvoorbeeld viel ik flauw, omdat ik weer iets te veel gedaan heb.

Ik mocht ook geen vet eten en geen alcohol, omdat mijn lever opgezet was en heel gevoelig was. Verder moest ik ook elke 2 weken bloed laten prikken, maar sinds oktober hoef ik niet meer, omdat het bloed constant bleef.

Beterschap in ieder geval, het is heel vervelend en kan lang duren. Neem veel rust en luister goed naar je lichaam, anders duurt het alleen maar langer.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 12:31

Gelukkig dat ik dus niet de enige ben. Ik weet dat het heeel lang kan duren voordat lymfeklieren weer dun worden. Maar ik ben altijd zo'n schijtluis Clown Ik heb het niet zo erg als jij volgens mij. Ik werk halve dagen en dat gaat wel goed opzich, wel heel moe daarna en veel hoofdpijn. Maar niet zo erg dat ik denk dat ik dat moet gaan minderen. Ik ben eigenlijk 2 weken heeeeel erg ziek geweest met een hele flinke keelontsteking enzo, maar nu is het eigenlijk alleen nog maar veel moe, hoofdpijn en veel last van m'n rug. Ook ben ik best wel veel misselijk. Hij heeft wel in mijn buik gevoeld, maar zei dat het daar wel goed voelde. Maar ik heb dus wel verhoogde leverwaarden, dus vandaar. Echt super bedankt voor je reactie Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:49

dat kan echt heel erg lang duren hoor
een collega zit al ruim 4 mnd thuis met pfeiffer, en die verwachten we voorlopig nog niet terug
Maar in elk geval beterschap

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:02

Die klieren kunnen héél lang opgezwollen staan, ik heb meer dan een jaar met klierkoorts rondgelopen...
Het verschilt zelf van dag tot dag, als ik eens een slechte dag had merkte ik ook direct dat m'n klieren meer gezwollen waren.
Aan pfeiffer kun je zo goed als niets doen, enkel rusten rusten en nog eens rusten.
Qua voeding ofzo is me niets aangeraden of afgeraden, alcohol en roken lijkt me in ieder geval niet aan te raden...
Aan de hand van je bloed kan je dokter zien of het virus nog steeds actief is of niet, ik moest m'n bloed destijds elke maand laten prikken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:04

Ik heb bijna 8 jaar geleden pfeiffer gehad. Sinsdien zijn mijn klieren (1 specifiek) altijd onrustig gebleven. Als ik een paar nachten weinig slaap zetten ze accuut weer op. Op zich vind ik het wel handig, ik kan gewoon even in mijn nek voelen hoe mijn weerstand ervoor staat.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:09

Ik heb al 2/3 maanden pfeiffer en mijn klieren zijn ook nog altijd dik

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:47

Ik heb ook Pfeiffer gehad en bij mij duurde het meer dan een half jaar voordat mijn klieren weer enigzins normaal waren. Ze werden steeds een beetje minder opgezet, maar er zaten ook dagen bij dat ze ineens weer extra opspeelden.
Als ik jou was, zou ik me daar niet teveel zorgen om maken, dit hoort helaas nu eenmaal bij Pfeiffer...... heel veel beterschap en sterkte Ach gut

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:33

1,5 geleden kreeg ik een het Cytomegalie Virus(zelfde als pfeiffer) en ik heb nog steeds last van opgezette klieren.
Als ik bijvoorbeeld te laat naar bed ga, stress heb of me niet lekker voel krijg ik meteen opgezwollen klieren.
Altijd voel ik ze eigenlijk wel zitten... de ene dag erger dan de andere dag.
Ben er al mee naar de dokter geweest, moest nog een keer bloed laten prikken maar ik had het virus niet meer.
Aan mijn opgezette klieren wouden/konden ze helaas niks doen..

Beterschap en hopen dat het snel minder wordt! Kusje