Kantoorwerk: eten, maar wat is gezond?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot11

Kantoorwerk: eten, maar wat is gezond?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 17:59

Ik werk momenteel tijdelijk op kantoor. Eerst was ik bijna 3 volle dagen op pad en in beweging, nu zit ik praktisch de hele dag.

Na 3 maanden op kantoor te zitten, merk ik dat ik wat kilo’s aan begin te komen. Ik eet graag, maar dat was eerst nooit een probleem door het vele bewegen. Aangezien ik nog zeker 7 maanden op kantoor zit, wil ik toch wat letten op mijn voedsel.

Mijn vraag is: wat kan ik naast fruit eten op kantoor, zonder dat de calorieën er meteen aanvliegen?

Leeuwnie

Re: Kantoorwerk: eten, maar wat is gezond?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:07

Ik eet eigenlijk 'normaal': brood met smeerkaas, fruit, kopje soep in de pauze. En soms een sultana. That's it!
En soms neem ik wel eens komkommer en tomaat mee.

En als je meer wilt snacken: crackers?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:09

Tussen de middag een kom cruesli en tussendoor fruit of liga

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:11

Brood met kipfilet of filet ameican
Opkikkertje
Liga crunch koekjes
Ontbijtkoek
Fruit

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:35

Ik eet een koek (bijv. evergreen)
en tussen de middag 2 boterhammen
Fruit

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 20:07

Ik eet smorgens 2 boterhammen, rond 11u een mandarijn, tussen de middag 4 boterhammen, dan nog wat fruit tussendoor, maar als ik ooit mijn fruit ben vergeten, dan rond 15u krijg ik het moeilijk en dan begin ik aan de snoeppot en ik kan er gewoon geen nee tegen zeggen Boos!

Wat crackers ja, dat is ook een goed idee.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:28

Ik heb meestal een liga, 2x een bijv. kleine kitkat, lion en soms 2 koekjes van thuis meegenomen(gewoon uit een grote verpakking), 3 of 4 boterhammen en een stuk fruit als ik nog honger heb. Als er een koelkast is kan je misschien een bakje yoghurt kwijt of ontbijtdrank ofzo.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:32

Ik eet (op school, maar daar zit ik toch de hele dag) ongeveer 4 tot 8 boterhammen (afhankelijk van de lengte van m'n dag). Ik ben een ontzettende vreetzak en we hebben dan ook nog eens een kantine met heekl veel snoep, dus ik denk altijd: liever 10 boterhammen op een dag dan 2 zakken chips over frites. En nog krijg ik het voor elkaar om vaste klant bij die kantine te zijn Clown

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:44

Van die naturel crackertjes, fruit, eierkoeken (erg lekker Haha!)

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:47

snacker jack's, country biscuits. rijstwafels, rauwkost .....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:50

eierkoeken! wordt je vanzelf misselijk van als je een heel pak leeg hebt, en je schijnt er niet dik van te worden;)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:51

Ik heb voor m'n stage ook ruim een jaar aldoor op kantoor gezeten. En merk wel dat het veel moeilijker is om normaal te eten.
Normaal snoep ik helemaal niet zo veel, maar hier op kantoor hebben we zowiezo een snoeppot en daarnaast m'n eigen lades met snoepjes. Gelukkig word ik er niet dik van, maar ik grijp best snel naar m'n la als ik even flauw ben.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:52

Ja, eierkoeken heb ik ook van gehoord dat die niet dik maken. Verder eet ik ook sultana's en meer van die fruit repen, ook liga is erg gezond.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:09

Ik vreet zó vreselijk veel.. zit altijd te snacken.. en zo'n 8 boterhammen per dag als ik hier zit.
vreselijk.
moet toch ook wat meer gezonde dingen gaan eten hoor...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:06

Eierkoeken zitten bijna 100 calorien per koek in Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb eens op het pakje gegekeken maar schrok me een ongeluk!!

Probeer eens een opkikkertje, zijn staafjes met een soort cup a soup maar met véél minder calorien.
Verder probeer dingen op je brood te doen die niet zo dik makend zijn, bijv. kipfilet, rookvlees, 20 of 30+ kaas met komkommer en tomaat.
Filet Americain is wel mager maar bederft heel snel, zou uitkijken als ik dat meenam naar kantoor!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:27

92 om precies te zijn, in de Eierkoeken van de Albert Heijn.
En dat is (bijna) gelijk aan een boterham met redelijk simpel beleg. Je kunt beter een eierkoek eten dan een andere koek (evergreens etc. niet mee gerekent). Kijk maar eens op het pak van een gevulde koek. Dan schrik je pas Knipoog

TS; als je nu al enige tijd op kantoor zit, is het dan niet zo dat je ook veel minder honger hebt? Of is het eten echt puur van het willen snacken.

Sowieso gewoon zo veel mogelijk fruit proberen te pakken als je zin in iets hebt. Als je een beetje een honger gevoel hebt kan een glas water ook even helpen. Lachen

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:39

Liselot11 schreef:
Ik eet smorgens 2 boterhammen, rond 11u een mandarijn, tussen de middag 4 boterhammen, dan nog wat fruit tussendoor, maar als ik ooit mijn fruit ben vergeten, dan rond 15u krijg ik het moeilijk en dan begin ik aan de snoeppot en ik kan er gewoon geen nee tegen zeggen Boos!

Wat crackers ja, dat is ook een goed idee.

Nu je minder in beweging bent zul je die 4 boterhammen tussen de middag niet persee nodig hebben?
Misschien 2 laten vallen? en misschien in plaats daarvan een yoghurtje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:27

ik heb 13 maanden op kantoor gezeten maar ben geen gram aangekomen,wel afgevallen.
Tussen de middag altijd een rondje de stad in, regelmatig even een stukje lopen...
Ik at 's morgens rond 1030 altijd een liga/sultana of zoiets met thee/koffie, tussen de middag 3 boterhammen met een cup-a-soup, op de middag nog wat fruit of soms nog een liga,en rond 4 uur nog een cup-a-soup.
En veel water drinken...snoep zo af en toe,zelf had ik het niet bij me staan,maar soms weleens een stukje chocola.(en de taart die we regelmatig aten,en saucijzenbroodjes,ahum..maar dan at ik gewoon een boterhammetje minder,of de dag erna wat meer op mijn eten letten..)

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:59

Ja, maar een eierkoek vult ook wel redelijk.. Na 2 heb je wel even genoeg, tenminste ik.. En ze zijn vergeleken met andere koeken best goed voor de lijn hoor Knipoog Je moet nergens teveel van eten Knipoog Maar het is wel Sonjabakker vriendelijk Clown

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:06

Rijstcrackers. Fruit. Water. Cup a soupje.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:08

Ik zit nu ook 3 dagen in de week op kantoor, maar ik op kantoor alleen maar eens een liga milkbreak ofzo, verder eet ik mijn boterhammen in de pauze samen met een kop soep.
Het enige vervelnde is wel dat ik veel thee aan het drinken ben en dat is weer niet goed voor de aanslag op me tanden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:08

Rijstwafels, snack-a-jacks, ontbijtkoek, liga, eierkoek, opkikker, volkoren soepstengels, augurkjes Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:10

Ik neem 4 boterhammen mee met mager beleg, zoals 20+ kaas en kipfilet. Daarnaast neem ik 3 plakjes ontbijtkoek mee voor de momenten dat ik het moeilijk krijg maar vaak heb ik ze op het einde van de dag niet eens op. En natuurlijk neem ik 2 stuks fruit mee. Meestal een appel en een banaan.
Tijdens de lunch neem ik meestal ook nog een cup a soupje.
's Morgens drink ik trouwens ook veel thee. Dat is idd niet zo best voor je tanden maar er zitten tenminste geen calorieen in. 's Middag neem ik alleen water.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:16

Ik neem meestal 2 broodjes mee en mocht ik ergens nog zin in hebben dan pak ik soms stukje chocola (ligt hier standaard onderhand in de koelkast Knipoog ) of een sultana ofzo, maar meestal eet ik alleen 2 broodjes.
Ik beweeg niet veel dus dan heb je meer ook niet nodig, toen ik op stal nog werkte at ik smorgens al een snee brood, koffiepauze sultana, tussen de middag brood, yoghurt en fruit en tussendoor weer sultana en knabbelde altijd wortels (waren als ze werden bezorgd nog lekker vers van t land Vork )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:23

of stukjes komkommer en tomaat?
Vind ik zelf ook best erg lekker,vooral als het weer warmer wordt..
heerlijk.