Syndroom van Tietze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whitepanther

Syndroom van Tietze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 14:01

Hoi,

Ik kom net bij de huisarts vandaan en die heeft mij verteld dat ik het syndroom van Tietze heb. Nou was ik eigenlijk benieuwd of er meer mensen zijn hier die dit hebben en wat hun ervaringen hier mee zijn.

Ik heb op internet al een beetje rondgekeken (wikipedia enzo) maar ik zou toch graag iets horen van mensen die dit zelf hebben.

lovebengel

Re: Syndroom van Tietze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:11

wat heb je dan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:17

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 14:28

Ja, weet niet heb er niet heel erg veel last op het moment alleen afentoe, maar wat ik van de dokter begreep is dat het wel soms pijnlijker kan worden. Maar als het te erg word kan ik pijnstillers krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:33

Ja, ik en mijn zus zijn allebei gezegend hiermee!

Ik heb het echt heeeeeel af en toe, dat ik ineens heeeele pijnlijke steken krijg bij het ademhalen! Letterlijk alsof er iemand op mijn borstkas zit! Pijn en druk!

Maakt dan niet uit of ik sta, zit of lig, of beweeg, gaat niet over!

Bij mij iig (nog) niet pijnstillers waardig!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:34

ik heb iets soortgelijks.
ik heb het hypermobilliteitssyndroom,waardoor onderandere ik dezelfde klachten heb als bij Sietse.
heb het dus ook niet constant,gelukkig,maar zo'n 2 keer per jaar heb ik een periode hiervan,erg pijnlijk,tot onsteking aan toe.
zelfs ademhalen kan dan zeer doen,laat staan iets optillen ofzo,dan ga je door de grond.

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:35

weten jullie ook als je rode vlekjes op ej borst hebt wat dit is ?

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 15:13

Robijntjah, dat klinkt niet echt lekker.. ik heb er op dit moment alleen lichte pijn aan, maar ja zoals mn HA al zei dat kan erger worden, nou als ik dat van jou zo hoor lijkt me niet erg prettig Boos!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:18

mijn moeder heeft het ook....

heel stom....echt heel stom maar bij haar komt het alleen op als ze stopt met roken
wat het verband daar nou tussen is Verward
roken is slecht voor je (ja ik doe het zelf ook)
maar in haar geval is het dus gezond Clown

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 15:54

Hmmm dan moet ik misschien ook maar niet stoppen met roken Nagelbijten / Gniffelen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:04

Mijn zussen en ik hebben het ook, bij ons allen vastgesteld op 2-jarige leeftijd. Mijn oudste zus heeft het in combinatie met het hypermobiliteitssyndroom.

Ik heb er alleen last van als mijn weerstand slecht is of rond (tijdens) mijn menstruatie. Alleen heb ik ook hartklachten en wil ik die dingen nog weleens door elkaar gooien.

Er zijn trouwens ook regelmatig bijeenkomsten, want die krijg ik weleens gemaild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:24

Whitepanther schreef:
Robijntjah, dat klinkt niet echt lekker.. ik heb er op dit moment alleen lichte pijn aan, maar ja zoals mn HA al zei dat kan erger worden, nou als ik dat van jou zo hoor lijkt me niet erg prettig Boos!

1 lichtpuntje: ik heb het echt maar heeeeeeel af en toe! 2 a 3 keer in het jaar!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:30

oe dit klinkt heel vervelend veel sterkte alvast

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:38

Het syndroom van Tietze komt vrij veel voor. Ben er zelf ook mee uitgerust Lachen Zo'n 2 a 3 keer per maand heb ik hetzelfde als wat Robijntjah omschrijft. De eerste keer dacht ik echt dat mijn hart het ging begeven, totdat ik doorhad dat het samenhing met mijn ademhaling. Heb het laatst eens aan m'n vader gevraagd (handig hoor een arts in de familie!) en die kwam hier mee op de proppen. Het komt zo overeen met de symptomen dat ik hem maar geloof.
Hoop altijd maar dat het snel overgaat, maar als ik m'n dag heb kan het zo een aantal keer per dag voorkomen dat ik ineens midden in een gesprek even stilval omdat mijn ademhaling zo'n pijn doet...
Ach, wat doe je eraan denk ik dan maar Clown Er zijn ergere dingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:03

Mijn vriend heeft het ook, is er laatst zelfs helemaal onwel van geworden op school. Hij heeft elke dag regelmatig aanvallen, ik hoop echt voor hem dat het snel overgaat.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:06

Ik heb het ook! Ik dacht dat ik de enige was in heel nederland, want niemand heeft er ooit over gehoord... Lotgenoten!! Haha! Ik heb het nu minder dan vroeger, maar wel af en toe nog last met ademhalen en slikken. Met name als ik veel heb bewogen en rare bewegingen heb gemaakt. (Jippie, ik heb lotgenoten Tong uitsteken )

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:09

Hier nog eentje die de combi heeft met het hypermobiliteitssyndroom. Ik heb er in vlagen last van. Soms maanden niet, dan weer een paar keer achter elkaar. Het beperkt mij dan in elk geval erg in mijn bewegingsvrijheid, omdat inderdaad soms zelfs het ademen bemoeilijkt wordt. En uitmesten is dan al helemaal geen pretje.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 22:49

Wat is dan eigenlijk hypermobiliteitssyndroom???
Ennuh Rindin ja ik dacht ook zo van huh wat is dat?? Op mijn werk zat iedereen me ook echt aan te kijken van: Jaaa heel grappig, tot ik het liet zien op wikipedia, ze dachten dat ik het zelf bedacht had ofzo

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:03

Whitepanther schreef:
Wat is dan eigenlijk hypermobiliteitssyndroom???

Zie http://www.hypermobiliteitssyndroom.nl. Verder zijn er ook al wat topics over hier op Bokt.
Kort en simpel samengevat is het een bindweefselaandoening, waardoor je te lenig bent (slappe banden) en gewrichten nog wel eens een kant op schieten die ze niet op moeten schieten. Omdat de botten niet op de goede manier bij elkaar worden gehouden, kan dit ook leiden tot (soms chronische) overbelastings-klachten als spierpijn of problemen in de gewrichten.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:09

Ja hier nog eentje. Plus een slokdarm verzakking, allemaal erg pijnlijk. Zeker wanneer je zo,n aanval heb en je maag speelt er ook nog eens bij op. Heb geen pijnstillers, probeer het weg te puffen. Dood moe na een aanval, om het maar zo te beschrijven

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:37

De huisarts heeft die term bij mij ook weleens laten vallen. Maar bij mij is het niet meer dan een gevoelige plek tussen rib en borstbeen, voel het ook alleen als ik er op druk.
Bij mij kwam het toevallig naar voren toen ik bij de huisarts was ivm hartkloppingen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:26

Ik heb het ook! De eerste keer dacht ik dat ik een hartaanval kreeg .... wat deed dat pijn zeg! Nu ben ik er wel aan gewend, maar als ik een aanval krijg dan moet ik echt gaan liggen en heeeel voorzichtig ademhalen. Gelukkig heb ik er de laatste jaren veel minder last van.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:14

Misser schreef:
De huisarts heeft die term bij mij ook weleens laten vallen. Maar bij mij is het niet meer dan een gevoelige plek tussen rib en borstbeen, voel het ook alleen als ik er op druk.
Bij mij kwam het toevallig naar voren toen ik bij de huisarts was ivm hartkloppingen.

ja dat zei de dokter dus ook jaren tegen mij. Maar tijdens een slokdarm/maag onderzoek kwam de hernia breuk naar voren ( verzakking van de slokdarm in de maag) plus het syndroom van Tietze

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:39

Ik kom vanmiddag weg bij de dokter en heb dus het syndroom van Tietze..
Moet na de vakantie naar het ziekenhuis voor verdere onderzoek.
Ook moet ik weer 2 longfunctie testen doen en heb medicatie..