Stinkadem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djulitaa

Stinkadem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 22:29

Hallo,

ik heb best wel een stink adem, vind ik zelf tenminste.
ik poets mijn tanden elke dag, sinds ik echt weet dat ik stink uit me mond, smorgens en savonds.
ik eet nu ook best veel kauwgum,

weet er iemand nog iets wat ik kan doen want dit is nou niet zo fris voor me medemensen Clown
of misschien mensen die er ook last van hebben, enz? Haha!

Marieke_K

Re: Stinkadem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:30

Spoelen met mondwater (listerine bijvoorbeeld) en pepermuntjes eten!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:32

Kan uit je maag vandaan komen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:34

Bespreek het met je huisarts.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 22:34

Kaat18 schreef:

pepermuntjes doe ik eigenlijk al, of tenminste pepermunt kauwgum Clown
listerine is wel een goed idee, maar das zoo goor, haha toch ga ik et wel proberen Knipoog

Marleen: bedoel je dat ik dat dan kan veranderen met eten?

Albert: als al deze opties niet helpen zal ik dat eens doen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:35

Tong ook poetsen met tandpasta, verder kan tandplak stinken of een lekkende vulling met een onderliggende onsteking die niet zeer doet. Flossen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:37

Spoelen is een 'oplossing' waarmee je het probleem niet verhelpt.
Ik ga met russel mee.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:39

Ga naar de mondhygienist en leg het haar voor:

Parodontitis
Heeft u last van
Bloedend, pijnlijk of ontstoken tandvlees?
Losse tanden en teruggetrokken tandvlees?
Uitgezakte tanden of ineens ruimtes tussen de tanden?
Wildgroei van tandvlees?
Slechte adem of een vieze smaak? Halitose

Dan heeft u waarschijnlijk parodontitis en heeft u behandeling nodig.

Wat is parodontitis?
Parodontitis is een ontsteking veroorzaakt door bacteriën. Deze ontsteking ontstaat wanneer bacteriën zich ophopen op tanden en kiezen en tandplaque vormen langs de tandvleesrand. Een onvoldoende dagelijkse gebitsverzorging kan daar de oorzaak van zijn. De ontsteking begint in de tandvleesrand rondom de tanden en kiezen en breidt zich uit naar het onderliggende bot. Wanneer het bot wordt aangetast ontstaan er openingen tussen het tandvlees en het worteloppervlak van de tanden en kiezen. Deze openingen worden pockets genoemd. Naarmate deze pockets dieper worden neemt de schade aan het kaakbot toe en raken de tanden en kiezen hun houvast kwijt. Met de tijd kunnen tanden en kiezen los gaan staan. Parodontitis is op enkele uitzonderingen na zelden verbonden met hevige pijn.

Naar boven

Wie krijgt parodontitis?
Parodontitis kan ontstaan bij iedereen die tanden en kiezen heeft. De kans op het ontstaan van parodontitis neemt toe met de leeftijd. Naast een onvoldoende dagelijkse gebitsverzorging zijn er een aantal factoren die mede bepalen of iemand parodontitis krijgt en in welke mate.

Oorzaken van parodontitis
Tandplaque
De tandplaque bestaat uit vele soorten bacteriën en andere micro-organismen. Bepaalde soorten bacteriën zijn bijzonder agressief en vergroten het risico op het ontstaan van ernstige parodontitis. Niet alleen de hoeveelheid plaque op tanden en kiezen speelt een rol, ook de samenstelling van de tandplaque is zeer belangrijk.

Erfelijkheid
Uit onderzoek blijkt dat parodontitis in sommige families meer voorkomt dan in andere families. Bij een hoge gevoeligheid voor parodontitis kan deze reeds in de vroege jeugd in het melkgebit ontstaan of in de puberteit. Deze vorm van parodontitis kan als die onbehandeld blijft zeer destructief zijn en leiden tot vroegtijdig gebitsverlies.

Overdraagbaarheid
In onderzoek is vastgesteld dat parodontitis kan worden overgedragen tussen partners en van de ouder op het kind. Gezamenlijk gebruik van één tandenborstel en van andere hulpmiddelen voor de plakverwijdering wordt afgeraden.

Roken
Het risico op het verkrijgen van ernstige parodontitis is 3 keer zo groot bij een roker. Het resultaat van de behandeling van parodontitis bij rokers is minder goed en minder stabiel. De kans op het opnieuw ontstaan van parodontitis na behandeling is 9 keer hoger bij een roker dan bij een niet roker of gestopte roker.

Stress
Langdurige emotionele stress kan een verslechterend effect hebben op de parodontale gezondheid.

Voeding
Mensen die ondervoed zijn of een onvoldoende gevarieerde voeding tot zich nemen hebben door gebrek aan voedingsstoffen een groter risico op parodontitis.

Bron: paro-danhaag.nl

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:12

Djulitaa schreef:
Kaat18 schreef:

pepermuntjes doe ik eigenlijk al, of tenminste pepermunt kauwgum Clown
listerine is wel een goed idee, maar das zoo goor, haha toch ga ik et wel proberen Knipoog

Je kan beter pepermuntjes eten i.p.v. kauwgom. Veel kauwen is niet goed voor je kaakspieren. Dan kan je kaak op slot gaan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:38

Wat jij bedoeld is een CranioMandibulaire Dysfunctie en dat krijg je niet van veel kauwgom kauwen. Ze moet gewoon naar de mondhygienist gaan, kweek maken welke bacterie het is, antibiotica erin en schoon laten maken. Dat is de oplossing, jullie dragen hulpmiddelen aan.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:42

janderegelaa schreef:
Ga naar de mondhygienist en leg het haar voor:

Parodontitis
Heeft u last van
Bloedend, pijnlijk of ontstoken tandvlees?
Losse tanden en teruggetrokken tandvlees?
Uitgezakte tanden of ineens ruimtes tussen de tanden?
Wildgroei van tandvlees?
Slechte adem of een vieze smaak? Halitose

Dan heeft u waarschijnlijk parodontitis en heeft u behandeling nodig.

Wat is parodontitis?
Parodontitis is een ontsteking veroorzaakt door bacteriën. Deze ontsteking ontstaat wanneer bacteriën zich ophopen op tanden en kiezen en tandplaque vormen langs de tandvleesrand. Een onvoldoende dagelijkse gebitsverzorging kan daar de oorzaak van zijn. De ontsteking begint in de tandvleesrand rondom de tanden en kiezen en breidt zich uit naar het onderliggende bot. Wanneer het bot wordt aangetast ontstaan er openingen tussen het tandvlees en het worteloppervlak van de tanden en kiezen. Deze openingen worden pockets genoemd. Naarmate deze pockets dieper worden neemt de schade aan het kaakbot toe en raken de tanden en kiezen hun houvast kwijt. Met de tijd kunnen tanden en kiezen los gaan staan. Parodontitis is op enkele uitzonderingen na zelden verbonden met hevige pijn.

Naar boven

Wie krijgt parodontitis?
Parodontitis kan ontstaan bij iedereen die tanden en kiezen heeft. De kans op het ontstaan van parodontitis neemt toe met de leeftijd. Naast een onvoldoende dagelijkse gebitsverzorging zijn er een aantal factoren die mede bepalen of iemand parodontitis krijgt en in welke mate.

Oorzaken van parodontitis
Tandplaque
De tandplaque bestaat uit vele soorten bacteriën en andere micro-organismen. Bepaalde soorten bacteriën zijn bijzonder agressief en vergroten het risico op het ontstaan van ernstige parodontitis. Niet alleen de hoeveelheid plaque op tanden en kiezen speelt een rol, ook de samenstelling van de tandplaque is zeer belangrijk.

Erfelijkheid
Uit onderzoek blijkt dat parodontitis in sommige families meer voorkomt dan in andere families. Bij een hoge gevoeligheid voor parodontitis kan deze reeds in de vroege jeugd in het melkgebit ontstaan of in de puberteit. Deze vorm van parodontitis kan als die onbehandeld blijft zeer destructief zijn en leiden tot vroegtijdig gebitsverlies.

Overdraagbaarheid
In onderzoek is vastgesteld dat parodontitis kan worden overgedragen tussen partners en van de ouder op het kind. Gezamenlijk gebruik van één tandenborstel en van andere hulpmiddelen voor de plakverwijdering wordt afgeraden.

Roken
Het risico op het verkrijgen van ernstige parodontitis is 3 keer zo groot bij een roker. Het resultaat van de behandeling van parodontitis bij rokers is minder goed en minder stabiel. De kans op het opnieuw ontstaan van parodontitis na behandeling is 9 keer hoger bij een roker dan bij een niet roker of gestopte roker.

Stress
Langdurige emotionele stress kan een verslechterend effect hebben op de parodontale gezondheid.

Voeding
Mensen die ondervoed zijn of een onvoldoende gevarieerde voeding tot zich nemen hebben door gebrek aan voedingsstoffen een groter risico op parodontitis.

Bron: paro-danhaag.nl

Dit heefd mijn moeder ook gehad, na lang sukkelen, heefd ze afgelopen weekend alles eruit moet laten trekken. En ja ze stonk vreselijk uit haar giefeltje, in de auto was het niet te houden ,,,

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:46

En als je moeder het heeft is de kans zeer groot dat jij het ook hebt want de moeder geeft het aan het kind. Mijn advies aan jou is dus om je ook te laten kweken op deze bacterie en mocht je hem hebben direct aan de antibiotica gaan en laten schoonmaken, wij doen hier dagelijks niet anders.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:49

Flossen en je tong poetsen en als het echt van binnenuit komt kan het zijn dat er iest met je maag is, dan zou ik even naar de huisarts gaan

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:20

janderegelaa schreef:
Wat jij bedoeld is een CranioMandibulaire Dysfunctie en dat krijg je niet van veel kauwgom kauwen. Ze moet gewoon naar de mondhygienist gaan, kweek maken welke bacterie het is, antibiotica erin en schoon laten maken. Dat is de oplossing, jullie dragen hulpmiddelen aan.

Eerst maar eens naar een tandarts. Die kan nog veel meer achterliggende oorzaken constateren/uitsluiten.
Wat jij aandraagt is wel een erg eenvoudige oplossing voor parodontitis, wat ik ervaar is dat het een langdurig proces is waar de patient zich ook 200% voor moet inzetten. Oorzaak parodontits is en blijft slechte mondhygiene. Dan kan ta of mh nog zo zijn/haar best doen, als de patient zich niet inzet is het een kansloze zaak.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:24

Ik heb ook stinkadem als ik honger heb. eerlijk waar. probeer maar eens iets te eten. kijk je dan of het over is. bij mij wel meestal

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:34

janderegelaa schreef:
En als je moeder het heeft is de kans zeer groot dat jij het ook hebt want de moeder geeft het aan het kind. Mijn advies aan jou is dus om je ook te laten kweken op deze bacterie en mocht je hem hebben direct aan de antibiotica gaan en laten schoonmaken, wij doen hier dagelijks niet anders.

Dit meisje is 15 jaar. Lijkt me niet erg waarschijnlijk dat ze op deze leeftijd al last hebt van parodontitis.
Krijg je reactie van anderen op je mondgeur, of is het voor je eigen idee heel erg. Misschien kun je eens aan je moeder vragen of zij je ook uit je mond vindt ruiken. Ik zou eerder denken aan gingivitis (tandvleesontsteking). Floss je, of gebruik je tandenstokers? Dat is echt wel aan te bevelen. Ook kun je het beste je tong ook gaan poetsen, daar zitten ook veel bacteriën en kunnen zorgen voor een vervelende geur..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:42

nicci88 schreef:
Ik heb ook stinkadem als ik honger heb. eerlijk waar. probeer maar eens iets te eten. kijk je dan of het over is. bij mij wel meestal

Dat heb ik ook. Echt heel merkwaardig, maar waar. Daarom voorkom ik honger zo veel mogelijk, of drink ik wat. Heb 't vooral op school, vlak voor de pauzes. Huilen van het lachen

Ik ben ook wel benieuwd, zal zo dit topic eventjes helemaal doorspitten. Tong ook poetsen is een goeie, maar ik moet dan altijd zowat kokhalsen als ik te ver ga - en nee, zover ga ik helemaal niet. Terwijl ik denk dat het van de achterkant van je tong komt. Scheve mond
Maarja, ik denk dat het meer mijn eigen idee is, dan dat het werkelijk ook stinkt. Heb geen reacties van anderen gehad. Zal maar eens heftig gaan flossen. *LOL* Ik haaaat flossen en tandenstokers.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:54

Uppojono schreef:
janderegelaa schreef:

Dit meisje is 15 jaar. Lijkt me niet erg waarschijnlijk dat ze op deze leeftijd al last hebt van parodontitis.
Krijg je reactie van anderen op je mondgeur, of is het voor je eigen idee heel erg. Misschien kun je eens aan je moeder vragen of zij je ook uit je mond vindt ruiken. Ik zou eerder denken aan gingivitis (tandvleesontsteking). Floss je, of gebruik je tandenstokers? Dat is echt wel aan te bevelen. Ook kun je het beste je tong ook gaan poetsen, daar zitten ook veel bacteriën en kunnen zorgen voor een vervelende geur..

Haha nee hoor ik ben niet 15 maar word 24.

Maar ik wist dat niet , dat ik het ook kan krijgen. Moet zeggen dat ik nog niet ruik uit mn mond net als mn ma. Wel als ik bijv een ei heb gegeten of een klein slokje melk.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 23:33

ik ben wel 15 jaar Clown
dan zal ik mijn tong er ook is bij gaan poetsen Vork
had het daarstraks aan mijnn moeder gevraagd, en die vond dat ik ook wel beetje uit mijn mond stonk Knipoog

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:02

Het is natuurlijk zo dat het niet vaak voorkomt dat een meisje van 15 paro heeft maar het komt wel voor, recent heb ik het zelf ook gezien. Ik vind daarom dat je dit niet zomaar kunt wegwuiven. Mijn advies zou zijn om te kweken want dan weet je het zeker.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:07

Detoxen zou een oplossing of een tussenstap kunnen betekenen, als het probleem binnenin je lichaam zit. Door te googlen vind je veel detoxtips, hier alvast een site: http://vrouw.nl/site/list_messages/1483 Ik las in de Feeling over Detoxen en een stinkadem was één van de dingen die je moest aanvinken om te zien of je in aanmerking komt voor een kuur.