Haaruitval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annepoes

Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 13:10

Wat ik ook probeer het heeft totaal geen effect.
ik zit met een enorm probleem. Ik heb al 2 jaar ernstig haaruitval. Ik heb 2x een kuur roacuttane gedaan. Na de tijdens de 2e kuur ging het fout. Een bijwerking van roacuttane is ook haaruitval. Maar de dermatoloog zegt dat het niet het geval is. Ook heb ik geen haarziekte ik ben overal opgetest. Ik neem nu vitaminen pillen maar heb niet het idee dat het werkt. Wat eerst een volle bos was is nu .. hoopje dun haar. Ik borstel het niet elke dag meer. Het ziet er gewoon gezond uit.. me moeder die kapster is zegt dat het ook niet haar uitval is die je om de 7 jaar hebt. Dit gaat al 2 jaar zo. Ook is het vreemd dat ik wel nieuw haar krijg maar dat gaat er net zo goed uit!! Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb een gezond voeding patroon ook daar kan het niet aan liggen. Kan iemand mij helpen??

Afbeelding
Dit was het

Afbeelding
En nu met kerst

chamleona

Re: Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:22

Wat erg voor je! Dokter heb je waarschijnlijk al geraadpleegd neem ik aan. Als ze je daar niet kunnen helpen, kan je altijd nadenken over hairextentions. Maar dat is natuurlijk ook niet een oplossing. Sterkte ermee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:26

vitamine b kan je ook nemen dat werkt goed.

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:29

Probeer die nieuwe shampoo van swartskopf (of hoe je dat ook schrijft Tong uitsteken)
Ik heb er ook last van gehad door medicijnen, heb altijd al dun haar gahd maar het is idd wel poedersuiker! Ik weet hoe je je voelt Knipoog

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 14:12

marleen_usar schreef:

Ik neem nu vitaminen pillen maar heb niet het idee dat het werkt.
Die heb ik van de arts gekregen en dat zijn idd vitaminen B

@ chamleona
Ja ik heb het weleens geprobeert maar met het er uit halen kwamen er zoveel haren weer mee dat ik dacht nee. nu doe ik ze dr niet voor een 2e keer in..
dat krijg je dit:

Afbeelding

@ Draak
Oke! Is dat die roze bedoel je??

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:54

Ik ken een meisje die had altijd hopeloos haar. Toen ging ze er elke dag kokos insmeren nu heeft ze een hele mooie bos! Misschien te proberen?
(Haaruitval kan ook met stress te maken hebben.)

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:40

Annepoes schreef:
marleen_usar schreef:

@ Draak
Oke! Is dat die roze bedoel je??

Klopt!

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 16:44

Kedevr schreef:
Ik ken een meisje die had altijd hopeloos haar. Toen ging ze er elke dag kokos insmeren nu heeft ze een hele mooie bos! Misschien te proberen?
(Haaruitval kan ook met stress te maken hebben.)

oke, ja t is ook stress. Het kan niets anders zijn.. maar ik wil dat het terug komt. Gewoon kokos uit een kokosnoot?!

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:28

Ze had het uit een potje bij de drogist. Daar weten ze vast wel wat ik bedoel.
Je zegt dat het door stress komt. Kan je dan niet iets ontspannends doen zoals joga ofzo?

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:35

Erg! Mag ik weten welke shampoo je gebruikt?
Bij Andreolon en Schwarzkopf krijg ik altijd heel erg haaruitval, ook door stress..Ik gebruik nu Palmolive en heb geen haaruitval meer. Misschien ben je gestresst? Of misschien ligt het aan je shampoo.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:39

Kedevr schreef:
Je zegt dat het door stress komt. Kan je dan niet iets ontspannends doen zoals joga ofzo?

Oke, ga ik dat eens vragen. Ja zou wel kunnen ja Lachen
@ Jennylicious
mijn shampoo is heel afwisselend! Hoelang had je haaruitval? Nivea gebruik ik vaak. Maar ik heb al bruim 1,5 jaar haaruitval. En niet een beetje ook..

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:47

Stijl/fohn je je haar? (zo lijkt het op de laatste foto) Zo ja, direct mee stoppen. Daar gaat je haar onwijs van kapot, ook al smeer je er een of ander "bescherm-laagje" in.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:52

Hey ik heb het ook, had eerst heel erg dik lang haar en nu is het heel erg uitgedund en veel minder volume helaas. Ik heb het wel geverfd dus dacht dat het misschien daarvan kwam. Ik gebruik shampoo van Garnier fructise die werkt voor mij erg goed. Ik heb net een prednisolon kuur achter de rug (5 pilletjes op een dag) omdat ik bronchitis en longontsteking o.i.d. had (lang verhaal Tong uitsteken) maar door die prednisolon gaat mijn haar altijd sneller groeien, klinkt raar maar staat ook in de bijsluiter. Dus geluk bij een ongeluk.

Natuurlijk kun je niet zomaar even prednison gaan slikken haha.

Maar goed wat je er verder aan kan doen weet ik ook niet denk zo weinig mogelijk verfen en andere dingen doen. En je haar niet kammen als het nat is dan breekt je haar sneller af. En ja stress krijg je inderdaad ook haaruitval van.

Vroeger had ik standaard elke jaar een kale plek te grootte van 2 euro op me kop. Hel irritand want dan zag je zo'n witte plek en duurde lang voordat het aangroeide, en met een staart stak altijd dat kortere plukje haar eruit. Dat noemde ze doen daalder dubbeltje ziekte ofzo iets omdat het van grootte van een dubbeltje na groote van een rijksdaalder ging. Heb er laatste jaren gelukkig geen last meer van, ze zeiden zelfs dat ik op me 20ste kaal zou zijn hahaha... daar geloof ik niet echt in. Ik denk dat het toen gewoon van de stress kwam.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:31

Annepoes schreef:
Kedevr schreef:

Oke, ga ik dat eens vragen. Ja zou wel kunnen ja Lachen
@ Jennylicious
mijn shampoo is heel afwisselend! Hoelang had je haaruitval? Nivea gebruik ik vaak. Maar ik heb al bruim 1,5 jaar haaruitval. En niet een beetje ook..

Ik had een jaar of 2/3 haar uitval.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 09:50

Mireille schreef:
Stijl/fohn je je haar? (zo lijkt het op de laatste foto) Zo ja, direct mee stoppen. Daar gaat je haar onwijs van kapot, ook al smeer je er een of ander "bescherm-laagje" in.

Nee nooit. Het is gewoon dun en helemaal stijl geworden. Me moeder is kapster en ze vind het ook zo raar. We verven ook niets meer!

@ SONY
jeetje! ja ik ga eeens met shampoo proberen. Maar me ma zegt ook het komt van binnen uit. Daar is iets fout dat het uitvalt. Het ligt niet aan de buitenkant. Dat zei de dermatoloog ook..

Firepatty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:03

Het is maar een gok hoor, maar slik je misschien de pil? Het blijft een hormoonprodukt, misschien ligt je probleem hier wel aan. Mogelijk kun je van pilsoort veranderen om dit uit te proberen

Ik hoop dat je er achter komt en dat je weer van een "volle bos" mag genieten, sterkte.
(ik vind het nog mooi hoor)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:15

heb je wel es bloed laten prikken???
hoe voel je je verder eigenlijk?
ik weet met schildklier problemen dat je haar echt heel erg gaat uitvallen.
wat wel heel gied helpt is hert nemen van spirulina of biergist tabletjes, kan namelijk tekort aan vitamine b zijn en in die tabletten zit extra vitamine b.

maar ik zou eerst es gaan uitzoeken of het een medische oorzaak heeft dat je haar zo uitvalt

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:05

De haaruitval kan van stress komen, en heeft met een stofje te maken die je lichaam aanmaakt tijdens langdurige stress, de haarvaatjes worden dan ontstoken en haar valt eruit. Even heel kort samengevat... heb in zikenhuis een lange versie gehoord maar dat kan ik net allemaal onthouden. Daarom hielp die prednison ook zo goed want dat werkt onstekingsremmend.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 18:02

Firepatty schreef:
Het is maar een gok hoor, maar slik je misschien de pil? Het blijft een hormoonprodukt, misschien ligt je probleem hier wel aan. Mogelijk kun je van pilsoort veranderen om dit uit te proberen

Ik hoop dat je er achter komt en dat je weer van een "volle bos" mag genieten, sterkte.
(ik vind het nog mooi hoor)

Nee ik ben niet aan de pil. Maar dat was ik wel binnekort van plan. bedankt! Lachen

@ ellepel
Ik voel me zwak en en ellendig al heel lang. Maar wel vaak bloed geprikt ivm andere medicijnen. Bedankt voor je tip! Ik ga die biergistpillen eens halen. Thanks!

@SONY

Okee, snap het ja. Moest ik dat bij de apthoteek halen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:04

hebben ze wel es gekeken naar je schildklierfunctie dan?
biergist kan helpen,maar spirulina ook, die is trouwens ook heel goed als je geen energie hebt.
slik ik zelf ook alweer een tijd en merk dat mijn haar minder uitvalt en ik meer energie heb.

maar je zegt dat je dus ook andere medicijnen.hebt?..kan het niet zo zijn dat het juist daarvan komt dat je haar zo dun word?

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:50

Ja je haaruitval kan ook door de medicijnen komen.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:03

ellepel schreef:
hebben ze wel es gekeken naar je schildklierfunctie dan?
biergist kan helpen,maar spirulina ook, die is trouwens ook heel goed als je geen energie hebt.
slik ik zelf ook alweer een tijd en merk dat mijn haar minder uitvalt en ik meer energie heb.

maar je zegt dat je dus ook andere medicijnen.hebt?..kan het niet zo zijn dat het juist daarvan komt dat je haar zo dun word?

Ja dat kan ook. Het staat ook in de bijsluiter maar kijk ik heb de kuur 2x gehad. En de eerste x was er niets aan de hand. En vermoedelijk een poos na de 2e kuur begon het uit te vallen. En de dermatoloog zegt dat het niet door die medicijnenen komt. Majah ik ben er mee gestopt al heel lang hoor.

Red_SavageJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:24

Ik heb precies hetzelfde! Het valt echt verselijk uit, en ik loop ook bij de dermatoloog.
Bij mij ligt het waarschijnlijk aan de schildklier. En ik laat regelmatig bloedprikken.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:27

Heb je echt een dunnere haarbos of ook kale plekken?

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:17

Red_Savage schreef:
Ik heb precies hetzelfde! Het valt echt verselijk uit, en ik loop ook bij de dermatoloog.
Bij mij ligt het waarschijnlijk aan de schildklier. En ik laat regelmatig bloedprikken.

Scheve mond Oke, wat doe je eraan dan?

@ Jalenka_Kiya
Aan de voorkant kale plekken, en de rest heel dun